Зв'яжіться з нами

Соціалка

Безкоштовна земля: як отримати і чому це потрібно зробити зараз ?

Опубліковано

на

Обзавестися ділянкою землі можна в будь-якому регіоні країни, але експерти попереджають: роздавати довго землю держава не буде Кожен повнолітній громадянин України має право безкоштовно приватизувати п’ять ділянок землі під різні цілі: будівництво будинку, гараж, садівництво, особисте сільське господарство і для будівництва дачного будинку. За словами експертів, держава не роздаватиме довго землю. Ми дізналися, як отримати належну за законом ділянку і чому українці не поспішають приватизувати землю.

Скільки землі можуть отримати українці

З досягненням 18-ти років кожен громадянин України може безкоштовно отримати п’ять ділянок землі. В цілому можна безкоштовно приватизувати 2,28 га.

Згідно зі статтею 121 Земельного кодексу України, держава може передати громадянинові не більше двох гектарів для ведення особистого сільського господарства, для ведення садівництва – не більше 0,12 га. На будівництво житлового будинку в місті і селах виділяють різні площі землі, в селі можна одержати не більше 0,25 га, в селищах – не більше 0,15 га, а в місті – 0,1 га. Для дачного будівництва в законі передбачено не більше 0,1 га і для гаража – не більш 0,01 га.

Безкоштовно приватизовувати можна кожну з видів ділянок тільки один раз, незалежно від того, чи є земля у членів родини.

Куди звертатися

Отримати ділянку землі можна в будь-якому регіоні країни і це не залежить від місця проживання. Для її приватизації необхідно знайти вільну ділянку. Залежно від того, де вона знаходиться – в межах міста, села, або району, до тих органів самоврядування і потрібно звертатися. Якщо земельна ділянка за межами населеного пункту, потрібно йти до територіального відділення Госгеокадастру – зазвичай це землі для ведення садівництва або особистого сільського господарства. Сама земля нічого не коштуватиме українцеві, але оформлення документів зажадає витрат.

“Землю отримати можливо, але на це потрібно виділити певну суму. В принципі, земельну ділянку можна приватизувати за 3-5 тисяч гривень. І це не хабар, а витрати на землевпорядника, який повинен розробити технічну документацію”, – зазначає юрист із земельних питань Кирило Левтеров.

Процес приватизації землі – не простий через бюрократизації. Перш ніж отримати Свідоцтво про право власності на ділянку, доведеться побігати по кабінетах чиновників.

“Приблизно весь процес може зайняти від шести місяців до двох років. Хоча насправді, цей процес повинен займати менше, наприклад, для учасників бойових дій на Донбасі найкоротший термін – 45 днів. Все дуже залежить від швидкості бігу за чиновниками”, – додає юрист.

Але перш ніж звертатися, необхідно конкретно знати, де знаходиться земля і чи вільна вона. Найпростіше знайти ділянку в селі, ніж в місті.

“У селах значно простіше отримати землю, ніж в місті. Все дуже залежить від ліквідності землі – чим менше ліквідна земля, тим простіше її отримати”, – радить юрист із земельних питань Кирило Левтеров.

Перевірити, чи вільна земля, можна: на сайті “Публічна кадастрова карта України”, відправити офіційний запит про надання публічної інформації до місцевих органів влади або Госгеокадастру.

Процедура отримання землі

Знаючи, яка ділянка вільна і чи можна її приватизувати, потрібно подати заяву до органу місцевого самоврядування. У ній повинні бути вказані приблизний розмір земельної ділянки, її цільове призначення. Також необхідно прикласти до нього карту або графічний малюнок, де зазначено місце розташування землі. Згідно із законом розглянути заяву повинні протягом місяця.

Отримавши згоду сільради або мерії, можна починати розробку проекту щодо відведення землі. Цим займається землевпорядна організація – за їхні послуги доведеться заплатити від 2000 до 10000 грн. Сама розробка технічної документації землевпорядниками може зайняти від півроку до року часу.

Далі з проектом відведення землі слід звернутися до територіального органу Госгеокадастру України із заявою про державну реєстрацію земельної ділянки. Зазвичай це робить землевпорядна організація, з якою укладався договір. Якщо всі документи в порядку і проект складений правильно, в перебігу двох тижнів кадастровий реєстратор видає витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку із зазначенням у ньому кадастрового номера.

З цієї випискою і екземпляром проекту землеустрою необхідно повернутися до розпорядника землі – місцевих ради або адміністрації. Вони затвердять проект і зареєструють в Міністерстві юстиції право власності. Після цього рада чи адміністрація приймає рішення про передачу у власність землі із зазначенням площі та її розміщення.

Щоб отримати останній документ – свідоцтво про право власності на земельну ділянку, потрібно звернутися із заявою про держреєстрацію до Укрдержреєстру або до реєстратора Госгеокадастру. Заява може розглядатися протягом 14 днів.

Чому українці не йдуть за землею

За словами експертів, після прийняття Земельного кодексу, який гарантує право кожного громадянина на землю, першу хвилю бажаючих приватизувати ділянку зупинила бюрократія, яка в підсумку породила корупцію і міфи про те, що отримати землю законним шляхом неможливо. За словами юриста із земельного права Кирила Левтерова, на практиці дев’ятьом з 10 не вдається пройти весь процес від початку і до кінця, і приватизувати землю.

“Система приватизації, яка сформувалася на початку 2000-х, передбачала, що в Україні є велика кількість землі. Як і будь-яка адміністративна процедура, де розпорядником є держава або місцеві органи влади, вона швидко призвела до збільшення бюрократичних процедур. Бюрократія і складності збили першу хвилю бажаючих приватизувати. Ну і земля тоді нічого не коштувала. Потім земля поруч з містами стала набирати в вартості і бюрократичні процедури стали корумпованими, оскільки земля – обмежений ресурс, тим більше в місті”, – зазначає юрист із земельного права Кирило Левтеров.

За словами юриста, корумпованість і відбила у людей бажання приватизувати землю, поки нею розпоряджається обмежене коло чиновників. Єдина група, від якої чиновники бояться вимагати хабар, – учасники війни на сході України. Але і їх чиновники часто заплутують.

“Ветерани, які до мене телефонують, вони зневірилися отримати землю. А насправді вони зробили елементарні помилки з самого початку через те, що їх ніхто не проконсультував і місцеві органи влади якраз зацікавлені, щоб жодної землі не видавати. Вони намагаються всіляко заважати і відмовляють навіть елементарно підказати”, – додає експерт.

Слід зазначити, що саме учасники бойових дій звернули увагу українців на те, що можна отримати землю безкоштовно.

“Після того, як вони почали масовий процес приватизації землі, підтягнулися і решта українців. Починають розбиратися і пробувати приватизувати ділянки. Ще чотири роки тому, люди навпаки дивувалися, коли дізнавалися, що можна отримати землю безкоштовно”, – розповідає юрист проекту “Правова консультація” Юрій Усманов.

Роздачу землі можуть припинити

За словами експертів, роздавати довго землю держава не буде. Рано чи пізно в Україні повинна пройти земельна реформа і земля стане повноцінним товаром. За словами Кирила Левтерова, після реформи зникнуть і проблеми з корупцією.

“Не можна з одного боку безкоштовно роздавати землю, а з іншого розуміти, що вона може бути у вільному обігу. Якщо Україна вийде на наступний рівень земельної реформи, можлива ситуація, за якої безкоштовне отримання землі може бути нарешті припинено. Хочеш землю, будь ласка, купуй, а далі продавай або користуйся і плати податок. Звичайно, розмови щодо скасування приватизації йдуть і, можливо, це нас чекає найближчими роками. Але всі наші земельні питання можуть бути вирішені, коли земля стане товаром – це моє глибоке переконання. Як наслідок, не зовсім логічно буде існування приватизації “, – говорить юрист.

Вже з наступного року роздавати землю можуть припинити, відзначає юрист правозахисної групи “Варта” Юрій Кравець. За його словами, вже навіть є законопроекти зі змінами до земельного законодавства, яке скасовує виділення ділянок безкоштовно.

“2017 року, думаю, будуть внесені зміни до статті 121 Земельного кодексу України, яка чітко регулює норми безоплатної приватизації. Є два проекти: один передбачає повну ліквідацію права на землю, а другий передбачає обмеження, тобто надання землі окремим пільговим категоріям. Імовірність, що з 1 січня 2018 року таку можливість зникне, – дуже велика”, – розповів Юрій Кравець.

Слід зазначити, 6 жовтня минулого року Верховна Рада продовжила мораторій на продаж сільськогосподарських земель до 1 січня 2018 року. Розробники законопроекту вважають, що цього часу буде достатньо для того, щоб парламент встиг розробити і прийняти земельну реформу.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. *Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції. *Інформація публікується з відкритих джерел.

Джерело:https://vk.com/lawyer_online_ua

Новини

Уряд розробив проект закону про підвищення пенсій військовим і передає документ для подальшого опрацювання в РНБО

Опубліковано

на

Кабінет Міністрів України в рамках подальшої реалізації пенсійної реформи та осучаснення пенсій українським пенсіонерам опрацював проект закону про підвищення пенсій військовослужбовцям та працівникам правоохоронних органів і направляє документ в Раду національної безпеки та оборони для подальшого обговорення. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду.

«Наступний наш крок –  пропозиція зміни пенсійного забезпечення військових пенсіонерів. Такі пропозиції ми передаємо в РНБО, де на рівні Президента ми знайдемо остаточні рішення,  аби з січня українські військові пенсіонери отримували підвищені пенсії», – сказав Володимир Гройсман.

Він підкреслив, що мова про 550 тис. військових пенсіонерів, які зможуть отримати підвищені пенсії. Причому механізм осучаснення пенсій буде аналогічний тому, що був запроваджений восени.

«Осучаснення пенсій (військовим) відбуватиметься автоматично. Бойові пенсії будуть більші за звичайні, – сказав Володимир Гройсман. – Але, впевнений, що середнє збільшення становитиме не менше 1,5 тис. грн. Бойові пенсії зростуть навіть більше».

Довідково

Уряд України оголосив одним із своїх пріоритетів діяльності на 2017 та подальші роки проведення масштабної пенсійної реформи, яка не передбачає збільшення пенсійного віку, натомість запроваджує механізми ліквідації пенсійної «зрівнялівки», встановлення пенсійних виплат на основі стажу роботи пенсіонера, а також дозволяє в середньостроковій перспективі подолати дефіцит бюджету Пенсійного фонду, який в поточному році становить 140 млрд грн.

Один з перших законопроектів реформи був ухвалений Парламентом в жовтні поточного року. Документ дозволив так само в жовтні осучаснити пенсії майже 10 млн пенсіонерів і закласти можливості автоматичного осучаснення виплат в подальші періоди.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Cтатті

Реформа в обхід армії: чому кабмін не компенсує військові пенсії?

Опубліковано

на

5 грудня напередодні Дня Збройних сил України в Києві, Львові, Одесі, Рівному, Маріуполі та інших містах пройшли протестні акції військових пенсіонерів. Вимога проста – перерахувати пенсії. Тим більше що підвищити виплати обіцяють давно. Але вже п’ять років до цього не доходять руки. За цей час зросла інфляція, знецінилася гривня, змінилися соцстандарти. Три роки йде і війна, яка докорінно змінила ставлення суспільства до армії. Але поваги недостатньо для того, щоб назвати ту чи іншу професію престижною.

Пенсійна дискримінація зазачіпає соціальні стандарти 500 тисяч пенсіонерів СИЛОВИКІВ (СБУ, Поліції, МНС і Військових) а також членів їхніх сімей – а це близько 2х мільйонів громадян України потенційних виборців тієї, чи іншої політсили. 

“Офіцер в будь-якій країні повинен користуватися повагою. Проорали 20 років на країну в важких умовах, він повинен знати, що у нього буде хороша пенсія. Це дуже важливо. Так у всьому світі, так було в Радянському Союзі. Але в Україні немає престижу, цінності молодого офіцера. Сьогодні він знає, що виходить на пенсію жебраком, – говорить директор соціологічної служби “Український барометр” Віктор Небоженко. – Є конторські посади і бойові. Вони повинні по-різному оплачуватись. Це не менш гостра проблема, ніж підготовка військовослужбовців за натовськими стандартами. Це та група виборців, яка не голосує за владу. Вони швидше лівих поглядів, а влада – скоріше правих. Владі легше підкупити бюджетників, ніж пенсіонерів, особливо військових. Але потрібно розрізняти тих, хто пройшов АТО, і тих, хто старші. Останні за 20 років вже продемонстрували свій протест. А ось ті, хто прийшли з АТО, ще тільки будуть дуже агресивними пенсіонерами “.

Плани чиновників

3 жовтня 2017 році Верховна Рада з подачі Кабміну схвалила перерахунок пенсій, який був поданий як пенсійна реформа. Підвищення було нерівномірним і дискусійним – одним додали 100 грн, іншим 1 тис. Грн, третім нічого. Але військових перегляд зовсім не торкнувся. До 1 листопада уряд повинен був написати про це окремий законопроект.

Перерахувати пенсійні виплати доручали раніше Арсенію Яценюку. Брав на себе зобов’язання і Володимир Гройсман. У травні він гарантував, що внесе відповідний законопроект, і військовослужбовцям підвищать пенсії з 1 січня 2018 року.

Мінсоцполітики цей законопроект розробляє, і міністр Андрій Рева періодично згадує про нього. У середині листопада він був ще в стані розробки. В кінці листопада міністр говорив, що резерви для підвищення пенсій є, але законопроект потрібно обговорити з Радою з нацбезпеки і оборони, оскільки він виключно важливий.

5 грудня віце-прем’єр Павло Розенко сказав, що пенсії переглянуть в 2018 році, але про законопроект говорив як про такий, який ще розробляють. Про дату голосування точних відомостей він не дав: “Я сподіваюся, що з нового року цей законопроект потрапить до Верховної Ради України, і ми спільно його проголосуємо”.

Оскільки текст законопроекту ніхто не бачив, є серйозні побоювання, що норми в ньому не влаштують військових пенсіонерів.

Пора перерахувати

Є дві базові складові для нарахування військових пенсій – вислуга років і грошове забезпечення. За ст. 51 закону “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”, підвищення грошового забезпечення має на увазі перерахунок пенсій для відповідної категорії. Тобто ростуть оклади за званням та посадою – пенсію повинні індексувати або осучаснювати. Але цього не відбувається. Останній перегляд військових пенсій стався в 2012 році. Перед цим військовослужбовці активно домагалися через суди перерахунків, і уряд зважився осучаснити виплати і розрахуватися з усіма боргами.

Рівняння на США

Викликає тривогу можлива прив’язка військових пенсій до зарплати в Україні на момент звільнення. В цьому випадку і в українських реаліях сьогодні полковнику нарахують пенсію меншу, ніж майору, який звільниться через п’ять років. Нарахування пенсій з урахуванням вислуги і грошового забезпечення цілком прийнятно. Важливо, щоб не скорочувалася співвідношення між пенсією і грошовим забезпеченням і щоб перерахунок дійсно робили, а не ігнорували.

30 серпня 2017 року Кабмін прийняв постанову №704 про грошове забезпечення військовослужбовців, яка вступить в силу з 1 січня 2018 року. Цим документом оклади прив’язали до прожитмінімум для працездатних осіб. Тобто зростає цей показник – змінюється і грошове забезпечення. За логікою, разом з підвищенням прожитмінімуму повинна рости і військова пенсія. Це передбачає стаття 51 чинного закону. Але ж уряд готує новий закон, який не обговорює з громадськістю. Є побоювання, що в цьому документі не буде прив’язки до постанови Кабміну №704.

Глава Комітету економістів України Андрій Новак каже, що у затримки з підготовкою законопроекту можуть бути об’єктивні причини.

“У мене є інформація, що при дуже серйозному сприянні наших американських партнерів, з урахуванням досвіду американських збройних сил, розробляється законопроект, який передбачає значне підвищення зарплат для 34 категорій – це середня і вища офіцерське ланка, – пояснює експерт. – Це той офіцерський склад , який в разі бойових дій, як зараз АТО, приймає в них участь. Відповідно, це призведе до суттєвого підвищення пенсій. Я думаю, що в контексті цих принципових змін буде законодавчий акт про суттєве підвищення пенсійного забезпечення військовослужбовців. Не тільки тих, які вийдуть на пенсію в майбутньому, а й для нинішніх військових пенсіонерів. Хоча для американців пріоритет – діючі офіцери”.

Закріпити підвищення грошового забезпечення законом було б правильно. Постанову уряду можна в будь-який момент скасувати. Тим більше що чиновники не хочуть витрачати гроші навіть на тих, хто їх захищає. Економіст говорить, що американці пропонували підвищити зарплати всім без винятку категоріям військовослужбовців – їх понад 60, але до 34 категорій список скоротила саме українська сторона. Але гроші для підвищення зарплат і пенсій є.

“Резервів відразу два. По-перше, збільшення витрат держбюджету на оборону, яке зараз відбувається з об’єктивних причин. По-друге, цільова фінансова матеріально-технічна допомога на оборону України, яку зараз надають наші партнери. Найбільш істотну – США, – говорить Андрій Новак. – Вони, до речі, з наступного року збільшили допомогу Україні з 300 до 350 млн дол. в рік “.

Анна Гончаренко

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Новини

“Служи дурачок получиш значок” – в ситуації з військовими пенсіонерами винні Мінсоцполітики і особисто його голова Рева

Опубліковано

на

Про проавл пенсійної рефрми для військовослужбовців, дискримінацію та ігнорувння зверненнь військових пенсіонерів розповідає народний депутат України, член Комітету ВР з питань національної безпеки та оборони, лідер групи “Інформаційний спротив”, підполковник запасу Дмитро Тимчук:

“Щодо ситуації з військовими пенсіонерами.

На жаль, вчорашні, 5 грудня (допис за 6 грудня-ред.), акції протесту військових пенсіонерів в Києві, Маріуполі, Львові, Рівному та інших містах не “зацікавили” центральні ЗМІ. Проблема від цього не стала меншою. У Рівному, наприклад, військові пенсіонери дали термін до 20 грудня, після чого обіцяють перекрити трасу Київ-Чоп.

Їхній протест зрозумілий. На сьогодні (після пенсійної реформи для “цивільних”) у нас ситуація, коли екс-командир частини отримує пенсію меншу, ніж його колишній підлеглий з числа цивільних працівників на пересічній посаді. Це маячня.

З усією відповідальністю заявляю: в даній ситуації винне Мінсоцполітики і особисто його голова А. Рева.

Останній обіцяв надати до Верховної Ради законопроект щодо військових пенсіонерів спочатку у вересні, потім – до 1 листопада, тепер – до кінця року, так, щоб вже в січні підвищити “військові” пенсії. Але до кінця року залишилися лічені пленарні дні, коли Рада може розглянути цей законопроект – якщо бути точним, то 6 пленарних днів.

На сьогодні в Раду законопроект так і не подали.

Замість цього Мінсоцполітики вдарилося у відверту брехню. Так, депутатам пан Рева раптом почав розповідати, що спочатку законопроект повинен розглянути РНБО. Але, по-перше, до РНБО даний документ не стосується; по-друге, за моєю інформацією, ніхто цей документ в РНБО на даний момент також не подавав.

Я бачу тільки одне пояснення: Мінсоцполітики проігнорувало всі напрацювання робочої групи при Кабміні і “намалювало” такий документ, що його соромно показати, а тепер думає, як би його під шумок пропхати через парламент.

Не вийде.

Комітет ВР з нацбезпеки і оборони одноголосно прийняв рішення терміново звернутися до прем’єр-міністра з вимогою негайно подати до парламенту законопроект про пенсії для військових пенсіонерів.”

Народний депутат України, член Комітету ВР з питань національної безпеки та оборони, лідер групи “Інформаційний спротив”, підполковник запасу Дмитро Тимчук

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.
Джерело:Дмитрий ТЫМЧУК

Продовжити читання ?
Реклама
Реклама
Реклама

Trending