Connect with us

ВПК

Бєларуська броньована розвідувально-дозорна машина «Кайман» надійде на озброєння

Published

on

Бєларуські ЗМІ та веб-ресурси видали порцію матеріалів про броньовану розвідувально-дозорну машину («мобільний броньовани транспортний засіб» – МБТС) «Кайман» розробки бєларуського ВАТ «140 ремонтнй завод». Слід зазначити, що перший дослідний зразок (ходовий макет) «Каймана» був перебудований з БРДМ-2, однак зараз керівництвом 140-го заводу стверджується, що серійні бронемашини «Кайман» є машинами повністю нового виробництва, включаючи бронекорпус.

Завдання створити легку броньовану машину перед керівництвом ВАТ “140-й ремонтний завод” було поставлено Президентом Білорусі три роки тому. В минулому році групою конструкторів заводу вже був продемонстрований дослідний зразок білоруського броньовика. На сьогоднішній момент виготовлені п’ять одиниць багатофункціональної бойової броньованої машини “Кайман”. Вона без поломок і серйозних зауважень пройшла заводські і державні випробування. Директор заводу Олександр Чуряков розповів, що днями планується підписання наказу про прийняття “Каймана” на озброєння білоруської армії.

“На випробуваннях машина отримала виключно позитивні відгуки, – почав розмову директор заводу. – В 38-й окремій гвардійській десантно-штурмовій бригаді в Бресті і в 103-й гвардійській повітряно-десантній бригаді у Вітебську під час випробувань за кермом “Каймана” сиділи як строковики, так і контрактники. Водії швидко звикають до нашого броньовика. В цьому його величезний плюс”.

Незважаючи на те, що броньовик здатний пересуватися по шосе з максимальною швидкістю 110 км/год, його основне призначення – все ж переміщатися і перевозити екіпаж по пересіченій місцевості. По грунтових дорогах “Кайман” здатний розвивати швидкість до 60 км/год. Всі випробування машини проходили в умовах бездоріжжя: бруд, сніг, пісок. І випробування показали, що в дорогах ця машина зовсім не потребує.

“Кайман” не є модернізацією, а являє собою абсолютно нову розробку білоруських фахівців. Виріб виготовлено з нуля на бєларуському заводі. При цьому переважна більшість комплектуючих бєларуського виробництва.

Комплектація дизельного двигуна потужністю 170 к. с була виготовлена на Мінському моторному заводі спеціально для “Каймана”. Двигун оснащений електронною системою керування подачею палива. З ним агрегатована посилена механічна п’ятиступінчаста коробка передач.

У конструкції “Каймана” використані деякі модифіковані вузли і агрегати від БТР. Зокрема, від нього машині дісталися міст, незалежна торсійна підвіска і колісні редуктори з поліпшеними характеристиками.

По класу захищеності машина має диференційоване бронювання. По бортах і по задній частині корпусу клас захисту відповідає Бр 4, в лобовій частині товщина металу броньової сталі на клас вище. Шкло “Каймана” також кулестійке. Воно має подвійний контур обігріву, внутрішній рятує їх від запотівання, а зовнішній – від обмерзання.

На верхній частині корпусу розташована турельна установка, призначена під монтаж трьох видів озброєння: кулемет Калашникова, гранатомет АГС-17 і кулемет НСВ-12,7.

В залежності від призначення шасі також може використовуватися під установку різноманітного обладнання та озброєння. Одним з варіантів є використання автоматизованого дистанційно керованого наглядово-вогневого комплексу АДУНОК розробки білоруського конструкторського бюро “Дисплей”.

Екіпаж машини може включати до шести осіб. Командир і водій розташовуються у відділенні управління, інші – в бойовому відділенні.

Всередині машини розташована боєукладка під відповідне озброєння, яке встановлюється на турельної установці, є люк для стрільця для доступу до озброєння, а також місце для укладання особистої зброї.

Захист екіпажу виконує броньовий корпус, протиосколковий захист, встановленй всередині бойового відділення на бортах корпусу, а також подвійне бронювання днища (броньовано безпосередньо саме днище машини, листи підлоги під сидіннями десанту, водія і командира також броньовані) – це додатковий захист екіпажу при підриві на міні. Знизити вплив вибухової хвилі при підриві допомагає і особлива форма днища – частково V-образна. Під десантом дно машини має кут нахилу 30 градусів.

Додатковий захист екіпажу можуть здійснювати бічні двері “Каймана”. При висадці або посадці десанту вони служать своєрідним броньованим щитом, здатним захистити людей від фронтального вогню. Також екіпаж має можливість евакуації через будь-які люки машини: два люка у механіка-водія і командира в верху корпусу, також зверху розташований люк стрілка.

Машина має більш високий клас захисту, ніж БТР-80, без підготовки входить у воду, включається водомет, машина разом з екіпажем переміщується через водну перешкоду, оснащена водоходним рушієм, плаває зі швидкістю 7 км/г.

Всі п’ять одиниць мобільного броньованого транспортного засобу “Кайман” будуть представлені на виставці озброєння і військової техніки MILEX 2017. Також машини візьмуть участь у військовому параді. Вже є інформація, що новою розробкою білоруських конструкторів зацікавилися зарубіжні покупці.

Светлана ПЕКАРЬ, Фото  та відео Рамиля НАСІБУЛІНА

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел.

Джерело:http://www.belta.by/society/view/reportazh-mashina-kotoroj-ne-nuzhny-dorogi-kajmany-postupajut-na-vooruzhenie-belorusskoj-armii-245461-2017/

ВПК

Екскурсія малошумним підводним човном ВМС США четвертого покоління (ФОТОрепортаж)

Published

on

У 2015 році американський флот поповнився новим ударним атомним підводним човном класу Virginia серії Block III – USS John Warner (SSN-785). Церемонія прийняття нового підводного човна до складу ВМС відбулася 1 серпня на військово-морській базі Норфолк в штаті Вірджинія.

Результат пошуку зображень за запитом "USS John Warner"

Вартість субмарини, яку начальник штабу ВМС США адмірал Джонатан Грінерт назвав «втіленням американської стратегічної потужності», склала близько $ 2,5 млрд.

Дванадцята атомна субмарина класу Virginia була побудована на верфі компанії Huntington Ingalls Industries, яка розташовується в місті Ньюпорт-Ньюс в штаті Вірджинія. Новий клас субмарин відрізняється від попередників наявністю новітнього озброєння і збільшеною швидкістю. Удосконалення вносяться в кожен підводний човен цього класу, що вводиться в дію – так, кількість різних модифікацій, внесених в проект човна John Warner, склало до 20% від загального обсягу конструкторсько-технічних робіт.

Пов’язане зображення

Субмарини типу Virginia є багатоцільовими атомними підводними човнами четвертого покоління. Передбачається, що їхнє будівництво буде продовжуватися до 2043 року – за цей час планують спустити на воду 48 атомоходів, які змінять субмарини типу Los Angeles, що будувалися з 1976 по 1996 рік. За даними на поточний рік, Міноборони США підписало контракти на будівництво 28 субмарин типу Virginia, з яких 13 вже добудовані і ще 10 перебувають в стадії будівництва. Надалі ВМС США планують почати будівництво атомних підводних човнів, відомих під проектною назвою SSN-X.

Підводний човен USS John Warner має приблизно 115 м в довжину, його ширина становить близько 10 м, водотоннажність – 8000 т. Максимальна глибина занурення перевищує 500 м, атомний реактор S9G виробляє достатньо енергії, щоб водомет розвивав швидкість 25 вузлів (Максимальна швидкість корабля становить 29 вузлів, а за даними аналітичного агентства IHS Jane’s Fighting Ships – до 35 вузлів).

USS John Warner відноситься до категорії малошумних підводних човнів, призначених для боротьби з наземними цілями, ворожими кораблями на великих і малих глибинах, включно з виконанням спеціальних операцій в прибережних водах. Човен обладнаний спеціальними шлюзовими камерами для водолазів і керованих підводних дронів. Крім того, на корпусі субмарини є кріплення для розміщення маломірних підводних апаратів.

Ударний атомний підводний човен також може вести розвідку, доставляти до узбережжя підрозділи спеціального призначення, виконувати постановку перешкод і підводне мінування, а також інші види підводних робіт (наприклад, пошуково-рятувальні). На його озброєнні знаходяться 12 пускових установок для крилатих ракет Tomahawk і 4 торпедних апарати. Екіпаж налічує 132 матроса і 15 офіцерів.

Підводному човну було присвоєно ім’я відомого американського політика-республіканця, учасника Другої світової і Корейської воєн Джона Вільяма Уорнера (всі попередні кораблі цього класу були названі в честь американських штатів). Екс-сенатор від штату Вірджинія знаменитий не тільки свого довгого та успішного політичною кар’єрою, а й тим, що в 1972-1974 роках був головою Міністерства Військово-морських сил США.

Цього року екіпаж USS John Warner провів екскурсію по своєму підводному човнові для журналістів порталу businessinsider.com. Широкій громадськості стали доступні фотографії деяких відсіків субмарини.

Фотографії командного складу субмарини USS John Warner.

Відсік, через який бійці військово-морського спецпризначення SEAL потрапляють в свої «підводні автобуси».

Перевірка електросистем підводного човна.

Їдальня. Справа на фото – апарат для приготування морозива.

Один із залів управління. З метою секретності всі монітори відключені і затемнені.

Система управління гідролокатором.

Цей комп’ютер відповідає за пуск ракет.

Спальні місця підводників.

Типова койка на американському атомному підводному човні.

Торпеди Mark 48.

Торпедна пускова установка.

Резервний дизельний двигун. Атомну силову установку знімати заборонено.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. businessinsider.com

 

Continue Reading

ВПК

Броньований пікап «Варта-Новатор» для НГУ та ССО ЗСУ – перспективи та зауваження (фото, відео)

Published

on

Детально про випробування та ексклюзивний тест-драйв броньованого пікапа компанії «Українська бронетехніка» журналістами Військового телебачення переповідає популярний медіаресурс Ukrainian Military Pages

«Новатор» – базова модель, в подальшому може застосовуватись як спеціальна патрульна машина, медична машина, машина зв’язку та розвідки. Може бути обладнана розвідувально-ударним комплексом, бойовим модулем типу «Іва», ПТРК, зенітно-ракетним комплексом.

Вперше броньований автомобіль «Варта-Новатор» був презентований 15 грудня минулого року, Національній гвардії, за технічним завданням (ТЗ) якої він і був виготовлений за власні обігові кошти компанії «Українська бронетехніка».

А 22 грудня на території Міжнародного міжвідомчого багатопрофільного центру підготовки підрозділів Національної гвардії України вже пройшли випробування (тест-драйв) нового автомобіля за участі командувача НГУ генерал-полковника Аллерова.

Окрім схвальних відгуків щодо прохідності, що перевершує всі вітчизняні аналоги, нацгвардійцями було озвучено ряд питань – по-перше щодо централізовано підкачки шин (хоча в ТЗ цієї вимоги не було, тепер це питання піднімається), також щодо покращення вантажного відсіку та кріплення заднього колеса.

Наприкінці грудня «Новатора» показали Силам спеціальних операцій ЗС України, а в січні командувач ССпО генерал-лейтенант Ігор Луньов особисто обкатав броньовика.

Спецпризначенцями була відзначена прохідність зразка, проте лунали і зауваження. Зокрема щодо відсутності фільтро-вентиляційного обладнання, запотівання вікон під час долання броду, низько встановленої вихлопної труби, а також незручні бійниці (від аналогічної конструкції свого часу відмовились в ході доопрацювання бронемашини «Барс-8»варта).

Силами спецоперацій до бронемашини сформульовані такі рекомендації:

  • потребує збільшення пасажирського відсіку з 4 до 8 міст для бійців із встановлення повноцінних дверей у кормі;
  • для ведення вогню з різних видів зброї (ПКМ, АГС, ПТРК, ПЗРК) є необхідність оснащення біля люку чи знімної механічної турелі неслизької платформи;
  • необхідно підвищити максимальне навантаження на дах з 550 до 1500 кг;
  • потрібно встановити штурмову площадку на даху та капоті автомобіля, а також обладнати «Новатор» більш досконалими порогами для тимчасового перевезення особового складу чи швидкої евакуації;
  • передбачити механічне управління фарошукачами замість електричного;
  • встановити додаткові бокси назовні для транспортування майна та боєкомплекту.

Детально про характеристики машини, комплектацію, результати випробувань та відгуки нацгвардійців і спецпризначенців тощо, дивіться у програмі «Техніка війни»:

Бронемашина виготовлена на популярному шасі Ford 550, яке було спеціально посилене. Складові машини на 50% українські, решта іноземні, військового призначення. Максимальна швидкість автомобіля по шосе 120 км/год.

Автомобіль виготовлено із високоякісної шведської сталі компанії ARMOX різної твердості (до 560) та товщини в залежності від зони бронювання і в цілому машина відповідає класу бронювання ПЗСА-4 або ПЗСА-5. Всі двері обладнані спеціальними підсиленими ригелями і замками підвищеної надійності та мають можливість відкривання ззовні у екстрених ситуаціях.

У вантажному відсіку розміщено місце для сидіння та передбачено місце для фіксації санітарних нош. Три борти вантажного відсіку відкидаються. Бокові борти легко знімаються для полегшення завантаження/розвантаження та перевезення вантажів різного розміру.

Спеціальне освітлення в салоні (білий, червоний, синій колір) та система повного, часткового та нічного маскувального освітлення у темний час доби. У автомобілі встановлено камеру заднього виду із виводом на монітор, навігатор та телевізійний пристрій для виявлення та супроводження цілей, а також пересування у повній темряві.

«Новатор» обладнано системою пожежогасіння в салоні та в моторному відсіку. Завдяки ультрафіолетовим та інфрачервоним детекторам система виявляє займання за 3 мілісекунди та ліквідує її за 250 мілісекунд.

В планах компанії у найближчий час пройти відомчі випробування та отримати допуск до експлуатації виробу, а за два місяці виробник обіцяє створити ще і 9-місну версію з меншим багажним відділенням.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. http://www.ukrmilitary.com/

Continue Reading

ВПК

Потужній танковій ракеті «Комбат» скоро 20 років, а вона і досі новинка для ЗСУ

Published

on

Керована ракета «Комбат» має напівавтоматичне наведення по лазерному променю та здатна на відстані 5 км пробити не менше ніж 750 мм броні, при цьому завдяки тандемній головній частині повністю ігнорується динамічний захист. Потужності «Комбата» достатньо для знищення найзахищеніших танків противника.

Танкова керована ракета «Комбат» була розроблена київським ДКБ «Луч» та прийнята на озброєння обмеженою партією в 1999 році. Основне призначення “Комбата” – ураження цілей, що знаходяться поза досяжністю звичайної гладко-ствольної 125-міліметрової гармати, а також вертольотів.

Ракета, як і її російські аналоги, запускається зі ствола танкових гармат калібру 125-мм і призначена для озброєння танків Т-72, Т-80УД І Т-84 «Оплот» та модернізованих Т-64. Є модифікація «Стугна» калібру 100-мм, якою може озброюватися танк Т-55 і БМП-3.

ПТРК розроблена на київському конструкторському бюро «Луч» і випускається київському ДАХК «Артем». Прийнята на озброєння Збройними силами України в 2006 році.

Тактико-технічні характеристики:
– Стартова вага ракети – 33 кг,
– дальність польоту – 5000 м,
– час польоту до цілі – 17,5 секунд,
– тип БЧ – кумулятивна тандемна,
– бронебійність – 950 мм,
– середня швидкість польоту – 315 м / с,
– система наведення – напівактивна лазерна.

Вперше за кордоном ракета «Комбат» була представлена на Міжнародному авіаційно-космічному салоні МАКС-2007.

У 2008 році на закупівлю протитанкових ракет «Комбат» для ЗС України було виділено 13 мільйонів доларів (за курсом 2008 року). Відомо, що дані ракети закупляли збройні сили Пакистану, Грузії (400 ракет). Переговори з технічної співпраці велися з Китєм та представниками інших зінтересованих країн.

Особливістю наведення ракети є те, що лазерний промінь світить у хвіст ракеті, що летить а не на ціль. При цьому керуючий лазерний промінь спрямований вище цілі, і лише в кінці траєкторії польоту всього на 0,3 секунди, лазерний промінь поєднується з ціллю. Система управління напівавтоматична (аналогічна російським «Рефлекс» і «Свір»), що забезпечує телеорієнтоване в промені квантового генератора з довжиною хвилі 1,06 мкм, супроводжувана навідником з пульта управління прицілу. Забезпечена перешкодозахищеність від активних і пасивних перешкод.

Танкова керована ракета «Комбат» хоч і має майже 20 років, через роками обмежене фінансування української армії, і досі є диковинкою та новинкою у військах. Даний вид високоточної зброї є досить потужним та ефективним і вимагає кваліфікованого та добре навченого персоналу.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Continue Reading

Trending