Зв'яжіться з нами

Cтатті

Крах Ан-148 в Підмосков’ї: яких наслідків чекати “Антонову”

Опубліковано

на

Чи вплине крах російського Ан-148 на розвиток українського авіабудування і просування літаків марки “Ан”?

11 лютого 2018 року літак Ан-148 “Саратовских авиалиний” розбився після вильоту з московського аеропорту Домодєдово в Орськ Оренбурзької області РФ. На борту було 71 осіб – 65 пасажирів і шестеро членів екіпажу, всі загинули.

Літак розроблявся Україною і Росією, а серійний випуск організований в кооперації на двох заводах – на Воронезькому авіазаводі (ВАСО) і Київському “Антонові”. Екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава розповідає, як крах російського Ан-148 вплине на ринок, подальшу експлуатацію літака і імідж розробника – ДП “Антонов”.

Скільки випущено Ан-148

Регіональний пасажирський літак Ан-148 був сконструйований в 2000-і роки на заміну Ан-24, Ту-134, Як-40 і Як-42. Базова версія літака призначена для перевезення 68-85 пасажирів на відстань 2000-4400 км. Його подовжена версія – Ан-158 може перевозити до 99 пасажирів на відстань 2500 км.

Перший серійний зразок Ан-148 був зібраний в липні 2008 року в Воронежі за участю 214 компаній з 14 країн світу. Серійними виробниками Ан-148 виступили філія ДП “Антонов”, серійний завод “Антонов” (Київ) і ВАСО (Воронеж, РФ).

На сьогодні у Воронежі випущено 33 одиниці серійних Ан-148, в Києві – 4. Крім цього, в Києві випущено шість літаків Ан-158.

Як Антонов бере участь у Воронезькій збірці

За даними ДП “Антонов” Ан-148-100В, що зазнав катастрофи в Підмосков’ї побудований 10 червня 2010 року на ВАСО. Літак мав діючий термін служби до 2020 року. Технічне обслуговування проводилося силами експлуатанта, тобто а/к “Саратовских авиалинии”.

В цілому літаки сімейства Ан-148 виробляються в рамках спільного виробництва між ДП “Антонов” і ВАСО. Це означає, що одні компоненти випускаються в Києві, інші – у Воронежі. Наприклад, Антонов випускає частини фюзеляжу Ф-2, центроплан і крило. Мотор Січ – двигуни. Шасі – Південмаш. ВАСО локалізовано в Воронежі виробництво частин фюзеляжу Ф-1 і Ф3, а також хвостове оперення.

ВАСО і інші російські компанії випускає близько 50% комплектуючих Ан-148.

Де експлуатуються

Два з чотирьох випущених в Києві Ан-148 експлуатуються в Північній Кореї (в тому числі їх використовують для перельотів лідера КНДР Кім Чен Ина), один – в парку державної авіакомпанії “Україна” (використовується для перевезення президента України та інших офіційних осіб), один знаходиться на зберіганні на ДП “Антонов”.

Шість одиниць Ан-158 української збірки експлуатуються національною авіакомпанією Куби Cubana de Aviación.

Всі літаки російської збірки працюють на території РФ. Із загального парку в 33 літаки – дві машини вже втрачені. Перша потерпіла крах під час льотних випробувань в 2011 році, друга – в Підмосков’ї.

Шість літаків Ан-148 (з урахуванням того, що зазнав аварії) експлуатувала авіакомпанія “Саратовских авиалинии” (це літаки, передані їй близько року тому авіакомпанією “Россия”). П’ять літаків використовує регіональна авіакомпанія “Ангара”, що базується в Іркутську. 21 літак знаходяться в експлуатації державних органів РФ (МНС, Міноборони, ФСБ і Спеціальний льотний загін “Росія”).

Затребуваність на ринку

Ан-148 дуже погано продається на ринку. Виробництво в Росії триває виключно за рахунок держзамовлення, а українське виробництво фактично зупинено.

За 9 років в нашій країні випущено всього чотири серійні літаки (останній у 2015 році). За цей час бразильський Embraer, який в аналогічний з “Антоновим” період починав виробництво нового сімейства регіональних літаків E-Jet, вже випустив понад 1400 таких літаків. У цій ситуації висока ймовірність, що Антонов не зможе запустити серійне виробництво Ан-148.

Що чекає “Антонова”

Катастрофа Ан-148 ніяк не позначиться на існуючому парку літаків “Ан” і їх іміджі. Вони зарекомендували себе як, недорогі в експлуатації, безпечні та якісні машини. Основна проблема “Антонова” в іншому – невмінні організувати серійне виробництво, реалізацію своєї продукції і післяпродажне обслуговування.

За три останні роки компанія не випустила жодного серійного літака, тому є дуже великі сумніви щодо майбутнього підприємства на ринку авіабудування, як виробника авіаційної техніки.

Перспективи російських Ан-148

У планах РФ значився випуск останніх трьох літаків Ан-148 для Міноборони РФ (зараз один з них проходить льотні випробування), після чого серійне виробництво цієї моделі буде згорнуто.

Альтернативою стане вже новий легкий транспортний літак Іл-112В (перший політ відбудеться в цьому році) і модернізована версія Іл-96-400М.

Олександр КАВА – екс-заступник міністра інфраструктури, авіаексперт

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. 
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. 

Cтатті

Українські військові можуть взяти Донбас за два тижні, питання – якими силами ударить Російська Федерація

Опубліковано

на

Українські Збройні сили можуть взяти під контроль окупований Донбас за два тижні, якщо Генштаб зупиниться на воєнному сценарії повернення територій.

Про це “5 каналу” розповів Юрій Гримчак, заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій.

“За військового сценарію Донбас українські військові можуть взяти під контроль за два тижні. Питання тільки в одному – якими силами ударить Російська Федерація. Назустріч, збоку – не принципово. Я думаю, що такий варіант розробляється.

Ми, як нормальна держава, десь в Генеральному штабі плануємо карти – де, хто, куди і з якими силами. При цьому ми розраховуємо, і коли наші підуть вперед, і коли з того боку йдуть, – це нормальна робота Генштабу планувати можливий розвиток подій у найкращому або найгіршому варіантах”, – сказав Гримчак.

Заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій впевнений, що непідконтрольні Україні території Донбасу можна повернути, якщо використати досвід Хорватії.

“Було два хорватських сценарію. Перший – Сербська Країна, де стояли війська ООН.Якщо розглядати такий сценарій, ми повинні завдяки нашим міжнародним партнерам отримати гарантії РФ, що вона не буде наступати назустріч нашим військам .

Другий – це приклад Східної Славонії. Це хорватський регіон, який контролювався сербами, куди зайшла миротворча місія ООН, була створена міжнародна тимчасова адміністрація, яка зробила фактично те ж саме, що ми хочемо зробити у нас – роззброїти бойовиків, і територія повернулася під контроль. Це той варіант, який на сьогоднішній день більш реалістичний”, – сказав Гримчак.

Введення миротворців ООН на Донбас може завершитися спротивом місцевого населення і новими провокаціями. Так вважає Георгій Тука, заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. 
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. https://gazeta.ua/articles/donbas/

Читати далі ...

Cтатті

“Настамнєт” вже не пройде – Росія стала агресором по закону

Опубліковано

на

Найголовніший принцип путінської війни – “настамнєт” і ми ні за що не відповідаємо

Після того, як президент Петро Порошенко підписав закон про реінтеграцію Донбасу, юридичний статус Росії в українському праві змінився. Сусідня країна стала агресором не тільки з точки зору оцінки її дій політиками або журналістами. Росія – “агресор в законі”, пише Віталій Портніков для espreso.tv.

Нарешті на правовому рівні речі названі своїми іменами. І нехай для цієї очевидної констатації знадобилося кілька років політичних дискусій і рік роботи над новим законом – проте сьогодні політики і дипломати країни-агресора обурюються і звинувачують Україну в усьому, в чому тільки можна звинуватити.

А чому, хочеться запитати? Чому російським пропагандистам не все одно, що написано в черговому українському законі?

Тому що головний сенс дій путінської Росії – це війна за повної відсутності відповідальності.

У Кремля немає ніякого бажання відповідати за наслідки своїх дій. Ось чому анексія Криму приписується міфічному прагненню населення півострова “возз’єднатися” з обшарпаною рідною гаванню. Ось чому окупація Донбасу – не окупація зовсім, а “повстання донецьких шахтарів”. Ось чому російські військові, які потрапляли в полон під час війни на Донбасі, виявлялися або звільненими зі збройних сил або просто такими, що заблукали на незнайомій місцевості.

Ось чому саме тоді, коли український закон про країну-агресора набув чинності, російське зовнішньополітичне відомство знову зреклося військовослужбовців, які були знищені американцями під час спроби захоплення нафтових родовищ в Сирії.

Найголовніший принцип путінської війни – “настамнет” і ми ні за що не відповідаємо. Дуже зручно. Якщо ми перемогли – так це Росія перемогла. А якщо нас розгромили – так це якихось там незрозумілих “добровольців” розгромили, Росія тут ні до чого.

Зручно для влади, представникам якої зовсім не хочеться опинитися на лаві міжнародного трибуналу. Зручно для обивателя, який може пишатися своєю обшарпаною гаванню і помічати тільки суцільні перемоги.

Це і є вищий прояв державного боягузтва – коли ми програємо, “настамнет”.

А закон, який так не подобається росіянам, стверджує зворотнє – Росія там є. І з цим незаперечним фактом керівництву країни-агресора та його союзникам в Україні і на Заході доведеться рахуватися.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. 
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. https://espreso.tv/article/

Читати далі ...

Cтатті

Все, що ви завжди хотіли знати про українські оборонні розробки та боялись запитати

Опубліковано

на

Наші військові потребують оновлення запасів по всім напрямкам. Ситуація на сході країни змусила нас взятися за зброю та почати в екстреному режимі відбудовувати українську армію практично з нуля – Innovations Development Platform.

У зв’язку з цим виникає питання – що робити, коли катастрофічно бракує часу, необхідного для якісних змін в оборонній галузі? Коли нашим хлопцям з передової бракує елементарних знарядь та вже сьогодні потрібні рішення, здатні рятувати життя та забезпечувати безпеку народу України.

Є думка, що перемагати треба розумно, тобто із застосуванням нових технологій. Сила та потенціал – це важливо, але як показує досвід деяких держав, що подолали схожі труднощі – сила не головне.

У якості прикладу можна привести Ізраїль, який на сьогодні займає чи не найперше місце в світі у сфері інноваційних розробок та чи не найкращу систему національної безпеки.

Високотехнологічні рішення здатні надати нашим військовим перевагу, як у повітрі, так і на землі, допомагати у розвідці, надаючи більш точні дані про маневри техніки супротивника, налагоджувати швидкісний захищений зв’язок у тилу ворога, забезпечити надійний захист особового складу. Комплексний підхід та стратегічне використання інноваційних розробок, може, принаймні, стримати агресію сусіда та надати нам дорогоцінний час для нарощування потенціалу – якщо не втраченого, радянського, то хоча б свого власного, українського. Стосовно довгострокової перспективи – вбачається можливість реалізувати нашу давню амбіцію, стати сильною, європейською державою.

З квітня минулого року у Києві почала працювати агенція “Платформа Розвитку Інновацій”, мета якої є впровадження інноваційних оборонних розробок до стану готового продукту з потенціалом його запуску у серійне виробництво.

Сьогодні агентство веде активну роботу по залученню коштів у перспективні проекти, налагоджує зв’язки з українськими командами розробників задля подальшої співпраці, веде експертну роботу з вітчизняними науковцями та висококваліфікованими спеціалістами в оборонній сфері.

Серед уже відомих та існуючих розробок агенції – “Фантом”, безпілотний багатоцільовий транспортний засіб та бойовий модуль “Тайпан”, розроблений спільно з ДП ДГЗП “СпецТехноЕкспорт”

Безпілотники “Anser” та “Sparrow”, розроблені спільно з приватною одеською компанією “Спайтек”

Щодо проектів, які знаходяться у активній розробці – це “LimpidArmor”, нашоломна система кругового огляду. Система призначена для керування важкою технікою та дозволяє оглядати територію під кутом 360 градусів. “LimpidArmor” має усі шанси стати українським ноу-хау, так як, на даний момент готового світового аналогу не існує.

“Сканер Тіла Людини” – інший перспективний проект Платформи, який здатний виявляти метали, пластикові, керамічні, композитні матеріали, які можуть бути використані при виготовлені зброї та вибухівки. Завдяки своєму компактному розміру, Сканер легко маскується під побутові предмети.

“Гідроакустична станція” – це розробка для виявлення підводних диверсійних груп та інших морських об’єктів. Сканер будує трасу руху виявлених морських об’єктів, працює в активному та пасивному режимах. Це перша Станція у світі, яка поєднує в собі технології гідроакустики, сейсмоакустики та радіолокації. Дана розробка дозволяє вдвічі зменшити витрати на гідроакустичне обладнання.

Ознайомитись з іншими проектами, заповнити заявку розробника або розглянути умови співробітництва для інвесторів, можливо на офіційному сайті “Платформи Розвитку Інновацій”

Отже, казати про безперспективність української оборонної промисловості, поки що зарано. Деінде з’являються освічені люди, підприємці, професійні команди зі сміливими та обґрунтованими ініціативами. Звісно, вони потребують нашої підтримки на різних рівнях – починаючи з надання реальних технологічних ідей та інвестицій в їх реалізацію, закінчуючи реформою у правовому полі і створення системи пільг для подібних новаторів.

 Innovations Development Platform

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. 
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.  Innovations Development Platform.

Читати далі ...

Trending