Connect with us

Соціалка

Потрібно віддати бійцям право самим розподіляти виплату премій і матеріальної допомоги

Published

on

Останні тижні просто шквал листів і дзвінків від військових зі скаргами на виборчу виплату матеріальної допомоги у кінці року. Про причини такої ситуації я писав в попередньому блозі. Про виплату матеріальної допомоги військовослужбовцям у 2016 році

Автор: Євгеній Сільверстов  Координатор громадської ініціативи «Закон і порядок в ЗСУ»

Ви можете звернутись із питаннями, що стосуються грошового забезпечення та інших виплат, надіславши листа на електронну адресу громадської ініціативи «Закон і порядок в ЗСУ»: zip.zsu@gmail.com

В позаминулому році, як і деякі інші роки “матеріальну допомогу на вирішення соціально-побутових питань” платили всьому особовому складу за рішенням Міністра оборони. Зараз тільки за рішенням командира частини з залишку коштів.

Знаючи, як у нас часто все відбувається, зрозуміло чому люди обурені – на думку багатьох військовослужбовців у більшості випадків гроші отримують ті, хто ближче до їх роздачі, а не ті, хто опинився в складному становищі.

Проблема в тому, що розподіл премій і допомоги, як правило, займаються люди, наближені до командира частини. При цьому немає практично ніякого зовнішнього контролю за цим процесом. Випадки зловживання не розкриваються, а якщо і доходить, то ніхто не притягується до відповідальності.

Справедливої і прозорої методики розподілу премій і матеріальної допомоги немає.

Вважаю, що прийняття рішення про розподіл премій та матеріальної допомоги потрібно спустити на рівень взводу (служби).

Механізм може бути такий: сума преміювання (допомоги) ділитися за підрозділами пропорційно числу людей. Замполіти оголошують людям щоб вони протягом декількох днів прийняли рішення і дали список на преміювання (матеріальну допомогу). Списки збираються і передаються на підпис командирові. Замполіти в цьому випадку тільки організатори процесу і передавальна ланка, на рішення безпосередньо не впливають, але мають право радити і голосувати як всі. Командир частини не має право відмовити (крім випадку, коли є задокументоване порушення, при якому преміювання не відбувається).

Для багатьох таке рішення звучить дико і не вписується в усталені уявлення про те, якою має бути армія.

Але давайте розберемося: жорстко централізована, вертикальна система влади в організаціях робить їх закостенілими, погано керованими, неефективними, корумпованими. Впровадження горизонтальних елементів і передачу деяких повноважень командам підвищує гнучкість, мотивацію, швидкість, ефективність. Люди на місцях завжди краще знають що відбувається і приймуть більш об’єктивне рішення.

Хто як не члени колективу знють хто дійсно працював, а хто філонив? Більш старанні люди завжди отримають схвалення якщо у всіх є рівні права голосу.
Це ж стосується і матеріальної допомоги. Особисті проблеми військовослужбовця на рівні взводу знають всі вздовж і впоперек. Практично завжди про них повідомляє товаришам сам військовослужбовець. Навіщо? Елементарна моральна підтримка. Люди спілкуються дуже тісно. Набагато більш тісно, ніж у цивільному робочому колективі. Довіра, як правило, на високому рівні (я говорю про солдатів у взводі, а не офіцерів у штабі). Всі точно знають, хто скільки отримує і у кого які сімейні обставини. Якщо у людини біда – скидаються грошима. Завжди. Скажіть, хто ще краще знає, кому потрібніша матеріальна допомога? Відповідь очевидна.

Вважаю також, що такий метод слід застосувати і до присудження нагород і відзнак.

Враховуючи кризу довіри, який існує в нашому суспільстві і в армії в тому числі, таке рішення дуже серйозно підвищить рівень мотивації особового складу, наділить людей більшою відповідальністю, створить атмосферу справедливості і взаємної довіри.

Більше того, якість виконання службових обов’язків і дисципліни зросте завдяки взаємному контролю і самоконтролю.

Джерело: http://censor.net.ua/b4889

Соціалка

У три етапи за два роки перерахують військові пенсії

Published

on

Перерахунок пенсій почнеться після ухвалення нового закону, проводитиметься заднім числом з 1 січня 2018 року та пройде в три етапи.

Про пенсійну реформу та нові підходи до пенсійного забезпечення військовослужбовців, Міністр соціальної політики України Андрій Рева розповів в інтерв’ю для Цензор.НЕТ.  Повний текст (російською мовою) доступний за цим посиланням.

Далі пряма мова від Андрія Реви.

Створюючи нову систему грошового забезпечення військовослужбовців, ми повинні змінити і систему їх пенсійного забезпечення. Як це зробити? Перекласти на страховий принцип.

До речі, впровадження страхового принципу пенсійного забезпечення військовослужбовців почалося з 2007 року, коли нарахування пенсій передали від силових відомств до Пенсійного фонду України.

Потім, у 2011 році, держава почала платити в ПФ Єдиний соціальний внесок за військових. А з травня 2016 року введена повна персоніфікація, тобто, в ПФУ проводиться облік внесків по кожному військовослужбовцю. І по суті, нам залишилося зробити останній крок – перейти на формульний розрахунок пенсій і ввести їх автоматичний перерахунок, що ми і пропонуємо.

Всі принципи страхової пенсії вже реалізовані в рамках зміни в 2007 році. Залишилося головне – перейти тепер до страхового нарахування пенсій військовослужбовцям.

Для військовослужбовців формульний перерахунок є нововведенням. Але наші підрахунки показують, що пенсії, розраховані за новим законом, для тих, хто збирається виходити на пенсію, будуть вище, ніж за старим.

Найбільше пенсії зростуть у тих, хто приймав участь в бойових діях в зоні АТО. Що стосується перерахунку пенсій військовим пенсіонерам, то він буде проходити в три етапи.

На першому етапі перерахунок проводитиметься за тими матеріалами, які є в пенсійній справі, виходячи з рівня середньої зарплати в Україні 3264 грн 40 коп.

Потім кожен військовослужбовець може взяти довідку про своє забезпечення за будь-який період його служби і представити до Пенсійного фонду. Пенсійний Фонд вибере два роки з найвищими коефіцієнтами і зробить ще один перерахунок, знову з 1 січня.

І, нарешті, з 1 грудня ми робимо третій перерахунок – вже за рівнем нової середньої зарплати в Україні – це 5266 грн.

Наші розрахунки показують, що в середньому пенсія повинна збільшитися на 2300 грн. Це в середньому. Загальна пенсійна формула, якої ми дотримуємося, така. 3764 грн 40 коп множиться на індивідуальний коефіцієнт страхового стажу.

У 2018 року ми будемо керуватися цифрою 5266. У 2019 – 5800. У 2020 – 6300. Тобто, у міру збільшення середньої зарплати буде рости цей показник, і при рівних для всіх показниках у людини збільшується пенсія навіть в залежності від року виходу на пенсію.

У нас сьогодні 544 тисячі пенсіонерів-силовиків. Якщо порівняти з загальною кількістю пенсіонерів – 11 млн 700 тисяч – їх не так багато.

Для підвищення пенсій всім пенсіонерам (яке ми вже провели) на рік необхідно 60 млрд. А для військових пенсіонерів в 2018 році необхідно 10 млрд, в 2019 – 17 млрд грн.

Тобто, реально ми на військових направляємо значно більше грошей, ніж для цивільних. Якщо для цивільних підвищення пройшло в районі 30%, то для військових пенсіонерів (тих, хто вже на пенсії) ми виходимо на підвищення пенсій на 77%.

Ось реальний приклад. Є два майора з однаковою вислугою років. Один вийшов на пенсію у 2012 році, а другий – в 2016-му, вже маючи досвід війни. У першого пенсія 1747 грн, у другого – 3930 грн (так як у нього бойові). Після перерахунку попередньо у першого буде 3275 грн, у другого – більше 5 тисяч.

Але пенсія на таку суму може збільшитися лише після прийняття закону. Ми обговорювали середні суми конкретно з кожним міністерством і відомством, в підпорядкуванні яких знаходиться та чи інша силова структура.

У цьому році потрібно додатково 10 млрд, а в 2019-м – в районі 17 млрд грн. Тобто, це не просто індексація по інфляції. Це реальне підвищення.

В цьому і суть пенсійної реформи – щоб процес збільшення пенсій не залежав від злої чи доброї волі людей, які перебувають при владі. І цей механізм буде працювати автоматично. За військових пенсіонерів голова має боліти в уряду і Пенсійного фонду. А Міністерство оборони і Генеральний штаб повинні зосередитися на вирішенні своїх завдань.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. https://ua.censor.net.ua/resonance/

Continue Reading

Новини

Для перерахунку пенсій військовослужбовцям у 2018 році потрібно додатково 10 млрд, в 2019 році – близько 17 млрд грн, – Рева

Published

on

Для перерахунку пенсій військовослужбовцям у 2018 році потрібно додатково 10 млрд, а в 2019 році – близько 17 млрд грн.

Про це в інтерв’ю Цензор.НЕТ сказав міністр соціальної політики Андрій Рева.

“Цього року потрібно додатково 10 млрд, а в 2019 – приблизно 17 млрд грн. Тобто, це не просто індексація за інфляцією. Це реальне підвищення. У цьому і суть пенсійної реформи – щоб процес збільшення пенсій не залежав від злої або доброї волі людей, які перебувають при владі. І цей механізм буде працювати автоматично. За військових пенсіонерів голова має боліти в уряду і Пенсійного фонду. А Міністерство оборони і Генеральний штаб повинні зосередитися на вирішенні своїх завдань”, – сказав він.

За нормами старого закону для перерахунку пенсій силовикам було необхідно 35 млрд гривень.

Міністр підкреслив, що всі підвищення будуть здійснюватися винятково за рахунок Пенсійного фонду, без дотацій з державного бюджету.

Повне інтерв’ю з Андрієм Ревою читайте ТУТ.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. Джерело: https://ua.censor.net.ua/n3045987

Continue Reading

Соціалка

Порядок дій військовослужбовців, які мають фінансові зобов’язання і сплачують відсоток (пеню, штраф, комісію, тіло кредиту) за користування ними

Published

on

Як повідомляє Юридична служба Збройних Сил України: Відповідно до пункту 15 статті 14 Закону України “Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей” військовослужбовцям з початку і до закінчення особливого періоду, а резервістам та військовозобов’язаним – з моменту призову під час мобілізації і до закінчення особливого періоду ШТРАФНІ САНКЦІЇ, ПЕНЯ за невиконання зобов’язань перед підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, у тому числі банками, та фізичними особами, а також ПРОЦЕНТИ за користування кредитом НЕ НАРАХОВУЮТЬСЯ.

Особливий період почався 17.03.2014 року (Указ Президента України № 303 “Про часткову мобілізацію”) і триває до нині.
Моментом виникнення права на ненарахування штрафних санкцій, пені і процентів є:

17.03.2014 року – для тих осіб, які станом на 17.03.2014 року вже були військовослужбовцями;

дата прийняття на військову службу (за контрактом і за призовом, зокрема призов під час мобілізації) – для тих осіб, які стали військовослужбовцями після 17.03.2014 року

Отже, якщо Ви військовослужбовець, який має невиконані зобов’язання (зокрема, кредитні зобов’язання) пропонується:

1. Звернутися до установи (зокрема, банку) з заявою провести звірку зобов’язань та отримати довідку із сумою залишку заборгованості по тілу кредиту, а також процентах, комісіях, штрафах тощо.

Цей етап є важливим і радимо починати з нього задля розуміння реальної «картини» зобов’язання, що буде підтверджено офіційною інформацією від банку. Звертатися можна особисто, через представника (який має підтверджуючі документи), а також поштою (лист радимо відправляти з описом вкладення та повідомленням про вручення).

2. Звернутися до установи (банку) із заявою про звільнення від сплати штрафних санкцій, пені і процентів по кредиту, а також про звільнення від сплати страхових платежів, якщо такі передбачені кредитним договором.
До заяви необхідно додати документи, які підтверджують статус військовослужбовця. Такими документами можуть бути:
– військовий квиток;
– посвідчення офіцера;
– довідка про призов на військову службу;
– довідка про проходження військової служби, що видається у військовій частині.
У випадку надання копій документів, вони мають бути завірені встановленим порядком.
Відповідь має бути надана протягом 30 днів з дня отримання звернення (ЗУ «Про звернення громадян»)

3. У випадку, якщо заяву, зазначену у п.2, не було задоволено звернутися до голови правління банку з аналогічною заявою. У цій заявіобовязково вказати відомості про надання попередньої заяви та результати її розгляду.

Відповідь має бути надана протягом 30 днів з дня отримання звернення (ЗУ «Про звернення громадян»)

4. У випадку якщо заяву, зазначену у п.3, не було задоволено, звернутися до суду з позовною заявою до банку.
Крім того, у прохальній частині варто звернутися до суду про застосування заходів забезпечення позову – тимчасово припинити нарахування платежів за кредитним зобов’язанням.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

 

Continue Reading

Trending