Зв'яжіться з нами

Соціалка

Право учасника АТО на грошову допомогу розміром 5650 гривень

Опубліковано

на

Учасники антитерористичної операції часто звертаються з питанням щодо розміру грошової допомоги, яка виплачується відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту». Більшість отримали її в розмірі 920 гривень.

 Надаємо роз’яснення щодо вказаного питання спеціалістів бюро правової допомоги :

 Стаття 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» передбачає щорічну виплату до 5 травня учасникам бойових дій разової грошової допомоги у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України.

Стаття 17-1 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» встановлює, що щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня у розмірах, передбачених ст. ст. 12-16 цього Закону, здійснюють органи соціального захисту населення через відділення зв’язку або через установи банків: пенсіонерам – за місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, – за місцем їх проживання чи одержання грошового утримання. Відповідно до Закону України «Про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати» на 2016 рік мінімальна пенсія за віком та прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 1 травня 2016 року – 1130 гривень.

Разом з тим посилання в Законі на те, що грошова допомога виплачується у розмірі, який визначається Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних призначень, встановлених законом про Державний бюджет України, а також на те, що при виплаті одноразової грошової допомоги необхідно керувався постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 року №141 «Про розмір разової грошової допомоги», є невірним. Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року у справі за конституційним поданням Верховного Суду України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень ст. 65 розділу 1, п. п. 61-63, 66 розділу 2, п.3 розділу З Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» і 101 народного депутата України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень ст. 67 розділу 1, п. п. 1-4,6-22,24-100 розділу 2 Закону України «Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» зазначено, що Закон України «Про державний бюджет України» є основним фінансовим документом і через своє спеціальне призначення не повинен регулювати відносини у інших сферах суспільного життя. Окрім того, Законом України «Про державний бюджет» не можна вносити зміни до інших законів України, зупиняти їх дію чи скасовувати їх, оскільки це створює протиріччя у законодавстві, і як наслідок призводить до скасування та обмеження прав і свобод людини і громадянина. Також Конституція України не надає Закону України «Про державний бюджет» вищої юридичної сили, ніж сила інших Законів.

Отже, починаючи з 22 травня 2008 року в редакції від 25.12.1998 року відновлено дію частину 5 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», відповідно до якої, розмір грошової допомоги учасникам бойових дій має становити п’ять мінімальних пенсій за віком.

Зазначене рішення Конституційного Суду України має преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв’язку з правовідносинами, які виникли внаслідок дій положень статей зазначених законів, що визнані неконституційними, є обов’язковими для виконання на території України і остаточними.

Норми Постанови Кабміну України від 02.03.2016 року №141 «Про розмір разової грошової допомоги» звужують обсяг встановлених Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» прав та пільг учасників бойових дій, а закони України мають вищу юридичну силу як акти органу законодавчої влади, ніж акти Кабінету Міністрів України як органу виконавчої влади. Тому ця постанова не може бути застосована при нарахуванні виплат щорічної одноразової грошової допомоги учасникам бойових дій згідно з Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

 Право на отримання щорічної одноразової грошової допомоги як учаснику бойових дій не може бути залежним від бюджетних асигнувань і потребує фінансування за рахунок коштів Державного бюджету України. Таким чином, в 2016 році кожен учасник бойових дій повинен отримати 5650 гривень.

Довідково. Учасники АТО для вирішення питань щодо отримання одноразової грошової допомоги, а також щодо інших питань соціального захисту мають право на адвоката за кошт держави.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. *Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції. *Інформація публікується з відкритих джерел.

Джерело:http://rivne.legalaid.gov.ua

Новини

Скільки будуть отримувати військові з Нового року

Опубліковано

на

Уже з 1 січня 2018 року посадові оклади військовослужбовців збільшаться в 4,5 рази. Таку ініціативу Кабмін оголосив ще в серпні, коли була ухвалена постанова «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового й начальницького складу та деяких інших осіб» №704. Аналітики «Слова і Діла» з’ясували, кому з військових та на скільки піднімуть оклади та чи виграють від підвищення рядові солдати.

Головна зміна нової схему грошового забезпечення військовослужбовців – із 1 січня 2018 року посадовий оклад військових залежатиме від прожиткового мінімуму. Тобто зарплати не потребуватимуть ручного керування, а будуть індексуватися автоматично.

Крім того, зростуть оклади за військові звання. Зокрема, за звання «солдат» платитимуть не 30, а 560 грн, а за «майора» – 1420 грн. Ще більше отримає генерал – 1870 грн.

Ще одне нововведення – виплата одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, які підписали свій перший контракт. Закладена сума – від 8 до 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Натомість збережені основні виплати військовослужбовцям. А саме: залишається надбавка за особливості проходження служби військовослужбовцями в розмірі до 100% посадового окладу з урахуванням окладу за військове звання та надбавки за вислугу років. Зберігаються надбавки за службу в умовах режимних обмежень та за кваліфікацію, виплата матеріальної допомоги для оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань.

Незмінна й окрема щомісячна винагорода військовослужбовцям за безпосередню участь у зоні проведення АТО. З нового року військовослужбовцям, які виконують завдання на лінії бойового зіткнення, винагорода виплачуватиметься в розмірі не меншому, ніж 10 тисяч гривень, а військовослужбовцям, які виконують завдання в інших місцях проведення АТО, – не меншому, ніж 4 500 гривень.

Детальніше – на інфографіці.

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Новини

Уряд розробив проект закону про підвищення пенсій військовим і передає документ для подальшого опрацювання в РНБО

Опубліковано

на

Кабінет Міністрів України в рамках подальшої реалізації пенсійної реформи та осучаснення пенсій українським пенсіонерам опрацював проект закону про підвищення пенсій військовослужбовцям та працівникам правоохоронних органів і направляє документ в Раду національної безпеки та оборони для подальшого обговорення. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду.

«Наступний наш крок –  пропозиція зміни пенсійного забезпечення військових пенсіонерів. Такі пропозиції ми передаємо в РНБО, де на рівні Президента ми знайдемо остаточні рішення,  аби з січня українські військові пенсіонери отримували підвищені пенсії», – сказав Володимир Гройсман.

Він підкреслив, що мова про 550 тис. військових пенсіонерів, які зможуть отримати підвищені пенсії. Причому механізм осучаснення пенсій буде аналогічний тому, що був запроваджений восени.

«Осучаснення пенсій (військовим) відбуватиметься автоматично. Бойові пенсії будуть більші за звичайні, – сказав Володимир Гройсман. – Але, впевнений, що середнє збільшення становитиме не менше 1,5 тис. грн. Бойові пенсії зростуть навіть більше».

Довідково

Уряд України оголосив одним із своїх пріоритетів діяльності на 2017 та подальші роки проведення масштабної пенсійної реформи, яка не передбачає збільшення пенсійного віку, натомість запроваджує механізми ліквідації пенсійної «зрівнялівки», встановлення пенсійних виплат на основі стажу роботи пенсіонера, а також дозволяє в середньостроковій перспективі подолати дефіцит бюджету Пенсійного фонду, який в поточному році становить 140 млрд грн.

Один з перших законопроектів реформи був ухвалений Парламентом в жовтні поточного року. Документ дозволив так само в жовтні осучаснити пенсії майже 10 млн пенсіонерів і закласти можливості автоматичного осучаснення виплат в подальші періоди.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Cтатті

Реформа в обхід армії: чому кабмін не компенсує військові пенсії?

Опубліковано

на

5 грудня напередодні Дня Збройних сил України в Києві, Львові, Одесі, Рівному, Маріуполі та інших містах пройшли протестні акції військових пенсіонерів. Вимога проста – перерахувати пенсії. Тим більше що підвищити виплати обіцяють давно. Але вже п’ять років до цього не доходять руки. За цей час зросла інфляція, знецінилася гривня, змінилися соцстандарти. Три роки йде і війна, яка докорінно змінила ставлення суспільства до армії. Але поваги недостатньо для того, щоб назвати ту чи іншу професію престижною.

Пенсійна дискримінація зазачіпає соціальні стандарти 500 тисяч пенсіонерів СИЛОВИКІВ (СБУ, Поліції, МНС і Військових) а також членів їхніх сімей – а це близько 2х мільйонів громадян України потенційних виборців тієї, чи іншої політсили. 

“Офіцер в будь-якій країні повинен користуватися повагою. Проорали 20 років на країну в важких умовах, він повинен знати, що у нього буде хороша пенсія. Це дуже важливо. Так у всьому світі, так було в Радянському Союзі. Але в Україні немає престижу, цінності молодого офіцера. Сьогодні він знає, що виходить на пенсію жебраком, – говорить директор соціологічної служби “Український барометр” Віктор Небоженко. – Є конторські посади і бойові. Вони повинні по-різному оплачуватись. Це не менш гостра проблема, ніж підготовка військовослужбовців за натовськими стандартами. Це та група виборців, яка не голосує за владу. Вони швидше лівих поглядів, а влада – скоріше правих. Владі легше підкупити бюджетників, ніж пенсіонерів, особливо військових. Але потрібно розрізняти тих, хто пройшов АТО, і тих, хто старші. Останні за 20 років вже продемонстрували свій протест. А ось ті, хто прийшли з АТО, ще тільки будуть дуже агресивними пенсіонерами “.

Плани чиновників

3 жовтня 2017 році Верховна Рада з подачі Кабміну схвалила перерахунок пенсій, який був поданий як пенсійна реформа. Підвищення було нерівномірним і дискусійним – одним додали 100 грн, іншим 1 тис. Грн, третім нічого. Але військових перегляд зовсім не торкнувся. До 1 листопада уряд повинен був написати про це окремий законопроект.

Перерахувати пенсійні виплати доручали раніше Арсенію Яценюку. Брав на себе зобов’язання і Володимир Гройсман. У травні він гарантував, що внесе відповідний законопроект, і військовослужбовцям підвищать пенсії з 1 січня 2018 року.

Мінсоцполітики цей законопроект розробляє, і міністр Андрій Рева періодично згадує про нього. У середині листопада він був ще в стані розробки. В кінці листопада міністр говорив, що резерви для підвищення пенсій є, але законопроект потрібно обговорити з Радою з нацбезпеки і оборони, оскільки він виключно важливий.

5 грудня віце-прем’єр Павло Розенко сказав, що пенсії переглянуть в 2018 році, але про законопроект говорив як про такий, який ще розробляють. Про дату голосування точних відомостей він не дав: “Я сподіваюся, що з нового року цей законопроект потрапить до Верховної Ради України, і ми спільно його проголосуємо”.

Оскільки текст законопроекту ніхто не бачив, є серйозні побоювання, що норми в ньому не влаштують військових пенсіонерів.

Пора перерахувати

Є дві базові складові для нарахування військових пенсій – вислуга років і грошове забезпечення. За ст. 51 закону “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”, підвищення грошового забезпечення має на увазі перерахунок пенсій для відповідної категорії. Тобто ростуть оклади за званням та посадою – пенсію повинні індексувати або осучаснювати. Але цього не відбувається. Останній перегляд військових пенсій стався в 2012 році. Перед цим військовослужбовці активно домагалися через суди перерахунків, і уряд зважився осучаснити виплати і розрахуватися з усіма боргами.

Рівняння на США

Викликає тривогу можлива прив’язка військових пенсій до зарплати в Україні на момент звільнення. В цьому випадку і в українських реаліях сьогодні полковнику нарахують пенсію меншу, ніж майору, який звільниться через п’ять років. Нарахування пенсій з урахуванням вислуги і грошового забезпечення цілком прийнятно. Важливо, щоб не скорочувалася співвідношення між пенсією і грошовим забезпеченням і щоб перерахунок дійсно робили, а не ігнорували.

30 серпня 2017 року Кабмін прийняв постанову №704 про грошове забезпечення військовослужбовців, яка вступить в силу з 1 січня 2018 року. Цим документом оклади прив’язали до прожитмінімум для працездатних осіб. Тобто зростає цей показник – змінюється і грошове забезпечення. За логікою, разом з підвищенням прожитмінімуму повинна рости і військова пенсія. Це передбачає стаття 51 чинного закону. Але ж уряд готує новий закон, який не обговорює з громадськістю. Є побоювання, що в цьому документі не буде прив’язки до постанови Кабміну №704.

Глава Комітету економістів України Андрій Новак каже, що у затримки з підготовкою законопроекту можуть бути об’єктивні причини.

“У мене є інформація, що при дуже серйозному сприянні наших американських партнерів, з урахуванням досвіду американських збройних сил, розробляється законопроект, який передбачає значне підвищення зарплат для 34 категорій – це середня і вища офіцерське ланка, – пояснює експерт. – Це той офіцерський склад , який в разі бойових дій, як зараз АТО, приймає в них участь. Відповідно, це призведе до суттєвого підвищення пенсій. Я думаю, що в контексті цих принципових змін буде законодавчий акт про суттєве підвищення пенсійного забезпечення військовослужбовців. Не тільки тих, які вийдуть на пенсію в майбутньому, а й для нинішніх військових пенсіонерів. Хоча для американців пріоритет – діючі офіцери”.

Закріпити підвищення грошового забезпечення законом було б правильно. Постанову уряду можна в будь-який момент скасувати. Тим більше що чиновники не хочуть витрачати гроші навіть на тих, хто їх захищає. Економіст говорить, що американці пропонували підвищити зарплати всім без винятку категоріям військовослужбовців – їх понад 60, але до 34 категорій список скоротила саме українська сторона. Але гроші для підвищення зарплат і пенсій є.

“Резервів відразу два. По-перше, збільшення витрат держбюджету на оборону, яке зараз відбувається з об’єктивних причин. По-друге, цільова фінансова матеріально-технічна допомога на оборону України, яку зараз надають наші партнери. Найбільш істотну – США, – говорить Андрій Новак. – Вони, до речі, з наступного року збільшили допомогу Україні з 300 до 350 млн дол. в рік “.

Анна Гончаренко

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?
Реклама
Реклама
Реклама

Trending