Connect with us

ВПК

Раціональна версія модернізації танка Т-64 – “T-Rex” здатна позмагатися з “Арматою”

Published

on

Найближчим часом Україна буде вести бойові дії, використовуючи танки Т-64, провівши їх глибоку модернізацію. До речі, на складах Міноборони залишаються законсервованими кілька тисяч таких танків.
Більшість експертів сходяться на думці, що ЗСУ не будуть закуповувати танк “Оплот” через фінансову складову. Цей танк вигідніше продавати, ніж виділяти держкошти для його закупівлі. Є пропозиції та ідеї перескочити через покоління і не займатися “Оплотом”, оскільки за деякими оцінками, він буде в принципі останнім могіканином, який буде поставлятися до Таїланду.
Зраз розробляється раціональна версія модернізації танка Т-64, яка складе основу танкових підрозділів на найближчу перспективу – проміжок часу 5-7 років.
Найбільшу увагу привертає глибока модернізація танка Т-64БВ – проект “T-Rex”(“Тірекс”). Це концептуально дуже цікава розробка. Безумовно, оцінюючи масу новаторських рішень “T-Rex”, треба буде врахувати критерій “вартість-ефективність” такої глибокої модернізації.
БМ Оплот є логічним продовженням Т-84У. В той час “T-Rex” – це танк на базі шасі (Т-64, Т-64Б, Т-64БВ, Т-72 тощо.) і буде зроблений безпосередньо з корпусу старого танка (перший екземпляр – ред). Це пов’язано в першу чергу з тим що створення нової бази є непростим а головне дуже не дешевим завданням, використання старого корпусу зменшить ціну на новий танк.

 

Порівняння характеристик танків БМ «Оплот» та T-Rex інженерної групи «Арей»

Характеристики Танк БМ «Оплот» Танк T-Rex
Висота корпусу: 2800 мм (за прицілом)  2500 мм
Ширина корпусу: 3400 (без захисних екранів) 3415 мм
Довжина корпусу: 7075 мм 6540 мм
Довжина корпусу з гарматою: 9720 мм 9225 мм
Рік прийняття на озброєння: 2009 Не прийнятий
Рік початку виробництва: 2012 Не почато
Бойова маса: 51 тонн 39 тонн
Екіпаж: 3 чол. 3 чол.
Калібр гармати: 125 мм 125 мм (автоматична)
Боєкомплект: 46 снарядів  н\д
Двигун: 6ТД-2Е  н\д
Потужність двинуна: 1200 к.с  н\д
Максимальна швидкість: 70 км/год  н\д
Запас руху по шосе: 400 км  н\д
Запас руху по бездоріжжю: 350 км  н\д
Подоланний підйом: 32 градуси  н\д
Подоланна стінка: 0.8 м  н\д
Ціна:  в 2013 році — $4,89 млн  н\д
Кулемети: 1 – 12.7 мм КТ-12.71 –  7.62 мм КТ-7.62 1 – 12.7 мм КТ-12.71 –  7.62 мм КТ-7.62
Додаткова комплектація ЗТМ-2(2А42) 30 мм;АГС-17;9П135М “Конкурс”

Два роки тому нові проекти у галузі бронетехніки були ініційовані інженерною групою “Арей”, яка тоді ще звалася IГ “Азов”. Насамперед – це створення танку з виносним озброєнням “T-Rex” на базі Т-64.  Цього року на початку січня новий танк “T-Rex” був запатентований. За словами розробників, він має стати головним конкурентом російської “Армати”.

Проект викликав фурор серед професіоналів, підтриманий військовим відомством й був включений до державного оборонного замовлення на 2017 рік.

Згідно концепції, “T-Rex” повинен бути стійкий до кумулятивних боєприпасів. За аналогією з “Арматою”, він буде оснащений броньованою капсулою з місцями для трьох членів екіпажу, а також безлюдною баштою.

 Місяць назад про цей проект Начальник Генерального штабу ЗС України генерал армії Віктор Муженко наголосив у своєму листі до голови Служби безпеки Василя Грицака. У листі йдеться про потреби у цій техніці та про проблеми, що виникли з виконанням робіт зі створення нових зразків військової техніки для потреб Збройних сил України.

У цьому році IГ “Азов” має зробити робочо-конструкторську документацію (РКД) на танк, а в наступному – виготовити дослідний зразок. Роботи йдуть за планом.

“T-Rex” зберіг тільки корпус, гармату і двигун Т-64. Все інше за проектом підлягає модернізації.Тирекс 2

Глобальній переробці піддається бойове відділення. Башта стає безлюдною. Вага скорочується за рахунок скорочення товщини бронезахисту башти (без прикриття динамічним захистом) – це виправдано, оскільки сучасні кумулятивні снаряди все одно впевнено вражають в лоб бойові частини танка. Захищеність забезпечується насамперед для екіпажу танка. На танк ставиться новий допоміжний енергоагрегат, електронна система управління, електронна система спостереження, нова електронна система управління вогнем. Значно підвищується захищеність екіпажу в броньовий капсулі. Дуже важливо, що інженери обіцяють поліпшення умов роботи для екіпажу – а це в локальній війні має ключове значення для збереження високої боєздатності екіпажу. Збільшується внутрішній об’єм, поліпшується життєзабезпеченість – за проектом в танку замінюється вся начинка на сучасне обладнання, більш легке і компактне, вилучається 16 кілометрів проводів.

При цьому маса танка скорочується на 2-3 тонни, за рахунок цього зростає швидкість і маневреність. Проект “T-Rex” вже вийшов далеко з етапу ескізів – підготовлена значна частина розрахунково-конструкторської документації.

Зараз основні роботи йдуть над танковим інформаційно-керуючим комплексом, з елементною базою, програмним забезпеченням. І тут є значні здобутки, які однозначно подобатимуться танкістам.

“Арей” сьогодні це насамперед 14 інженерів, а також висококваліфіковані робітники, які займаються розробкою сучасної бронетехніки, під загальним керівництвом колишнього головного конструктора танкового КБ заводу імені Малишева М. Степанова. Головним інженером групи є зараз Сергій Степанов – син відомого конструктора, одержимий по-хорошому цією роботою фахівець.

Група реалізовує довгострокові проекти на професійному рівні. Закуплено значну кількість обладнання. Станом на сьогодні на балансі є 246 станка, значна частина із них уже відремонтована, встановлені ЧПУ, створено програмне забезпечення. Придбано плазморіз, два високовартісні гідрорізи, один із яких дозволяє працювати з листовою бронесталлю, а другий забезпечує роботи з корпусом. Є свій промисловий 3Д-принтер, запущена власна ливарна дільниця. За два роки створили запаси бронесталі, ділової сталі, різних витратних матеріалів, закупили найновіші інструменти і це – без жодної копійки від держави.

Та ідеологія, яка закладена в танк “T-Rex” , за ефективністю може зрівнятися з “Арматою”, тільки якщо всі рішення, якіє поки що на папері, будуть втілені. Але для цього необхідне фінансування держави.
А отримати ці необхідні кошти в умовах дефіциту фінансування можна саме за рахунок збільшення військового експорту. Отримані від продажу танків та іншого озброєння гроші можуть піти на модернізацію підприємств і освоєння нового виробництва. Ось тільки витримати конкуренцію і зберегти позиції на такому важливому для України ринку зброї без чіткої та системної держполітики довго не вдасться.
Що стосується російської “Армати”, то її виробництво пов’язане з величезними проблемами, навіть виникає сумнів, що через 10 років ми побачимо на полі бою танк “Армата”, враховуючи ряд технічних, організаційних і фінансових проблем, які стало видно в Росії останнім часом.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел.

Підготував Major Horvat KFOR Al-Kut

За матеріалами: https://defence-ua.com/https://www.facebook.com/butusov.yuriy/posts/http://uprom.info/news/vpk/

ВПК

Екскурсія малошумним підводним човном ВМС США четвертого покоління (ФОТОрепортаж)

Published

on

У 2015 році американський флот поповнився новим ударним атомним підводним човном класу Virginia серії Block III – USS John Warner (SSN-785). Церемонія прийняття нового підводного човна до складу ВМС відбулася 1 серпня на військово-морській базі Норфолк в штаті Вірджинія.

Результат пошуку зображень за запитом "USS John Warner"

Вартість субмарини, яку начальник штабу ВМС США адмірал Джонатан Грінерт назвав «втіленням американської стратегічної потужності», склала близько $ 2,5 млрд.

Дванадцята атомна субмарина класу Virginia була побудована на верфі компанії Huntington Ingalls Industries, яка розташовується в місті Ньюпорт-Ньюс в штаті Вірджинія. Новий клас субмарин відрізняється від попередників наявністю новітнього озброєння і збільшеною швидкістю. Удосконалення вносяться в кожен підводний човен цього класу, що вводиться в дію – так, кількість різних модифікацій, внесених в проект човна John Warner, склало до 20% від загального обсягу конструкторсько-технічних робіт.

Пов’язане зображення

Субмарини типу Virginia є багатоцільовими атомними підводними човнами четвертого покоління. Передбачається, що їхнє будівництво буде продовжуватися до 2043 року – за цей час планують спустити на воду 48 атомоходів, які змінять субмарини типу Los Angeles, що будувалися з 1976 по 1996 рік. За даними на поточний рік, Міноборони США підписало контракти на будівництво 28 субмарин типу Virginia, з яких 13 вже добудовані і ще 10 перебувають в стадії будівництва. Надалі ВМС США планують почати будівництво атомних підводних човнів, відомих під проектною назвою SSN-X.

Підводний човен USS John Warner має приблизно 115 м в довжину, його ширина становить близько 10 м, водотоннажність – 8000 т. Максимальна глибина занурення перевищує 500 м, атомний реактор S9G виробляє достатньо енергії, щоб водомет розвивав швидкість 25 вузлів (Максимальна швидкість корабля становить 29 вузлів, а за даними аналітичного агентства IHS Jane’s Fighting Ships – до 35 вузлів).

USS John Warner відноситься до категорії малошумних підводних човнів, призначених для боротьби з наземними цілями, ворожими кораблями на великих і малих глибинах, включно з виконанням спеціальних операцій в прибережних водах. Човен обладнаний спеціальними шлюзовими камерами для водолазів і керованих підводних дронів. Крім того, на корпусі субмарини є кріплення для розміщення маломірних підводних апаратів.

Ударний атомний підводний човен також може вести розвідку, доставляти до узбережжя підрозділи спеціального призначення, виконувати постановку перешкод і підводне мінування, а також інші види підводних робіт (наприклад, пошуково-рятувальні). На його озброєнні знаходяться 12 пускових установок для крилатих ракет Tomahawk і 4 торпедних апарати. Екіпаж налічує 132 матроса і 15 офіцерів.

Підводному човну було присвоєно ім’я відомого американського політика-республіканця, учасника Другої світової і Корейської воєн Джона Вільяма Уорнера (всі попередні кораблі цього класу були названі в честь американських штатів). Екс-сенатор від штату Вірджинія знаменитий не тільки свого довгого та успішного політичною кар’єрою, а й тим, що в 1972-1974 роках був головою Міністерства Військово-морських сил США.

Цього року екіпаж USS John Warner провів екскурсію по своєму підводному човнові для журналістів порталу businessinsider.com. Широкій громадськості стали доступні фотографії деяких відсіків субмарини.

Фотографії командного складу субмарини USS John Warner.

Відсік, через який бійці військово-морського спецпризначення SEAL потрапляють в свої «підводні автобуси».

Перевірка електросистем підводного човна.

Їдальня. Справа на фото – апарат для приготування морозива.

Один із залів управління. З метою секретності всі монітори відключені і затемнені.

Система управління гідролокатором.

Цей комп’ютер відповідає за пуск ракет.

Спальні місця підводників.

Типова койка на американському атомному підводному човні.

Торпеди Mark 48.

Торпедна пускова установка.

Резервний дизельний двигун. Атомну силову установку знімати заборонено.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. businessinsider.com

 

Continue Reading

ВПК

Броньований пікап «Варта-Новатор» для НГУ та ССО ЗСУ – перспективи та зауваження (фото, відео)

Published

on

Детально про випробування та ексклюзивний тест-драйв броньованого пікапа компанії «Українська бронетехніка» журналістами Військового телебачення переповідає популярний медіаресурс Ukrainian Military Pages

«Новатор» – базова модель, в подальшому може застосовуватись як спеціальна патрульна машина, медична машина, машина зв’язку та розвідки. Може бути обладнана розвідувально-ударним комплексом, бойовим модулем типу «Іва», ПТРК, зенітно-ракетним комплексом.

Вперше броньований автомобіль «Варта-Новатор» був презентований 15 грудня минулого року, Національній гвардії, за технічним завданням (ТЗ) якої він і був виготовлений за власні обігові кошти компанії «Українська бронетехніка».

А 22 грудня на території Міжнародного міжвідомчого багатопрофільного центру підготовки підрозділів Національної гвардії України вже пройшли випробування (тест-драйв) нового автомобіля за участі командувача НГУ генерал-полковника Аллерова.

Окрім схвальних відгуків щодо прохідності, що перевершує всі вітчизняні аналоги, нацгвардійцями було озвучено ряд питань – по-перше щодо централізовано підкачки шин (хоча в ТЗ цієї вимоги не було, тепер це питання піднімається), також щодо покращення вантажного відсіку та кріплення заднього колеса.

Наприкінці грудня «Новатора» показали Силам спеціальних операцій ЗС України, а в січні командувач ССпО генерал-лейтенант Ігор Луньов особисто обкатав броньовика.

Спецпризначенцями була відзначена прохідність зразка, проте лунали і зауваження. Зокрема щодо відсутності фільтро-вентиляційного обладнання, запотівання вікон під час долання броду, низько встановленої вихлопної труби, а також незручні бійниці (від аналогічної конструкції свого часу відмовились в ході доопрацювання бронемашини «Барс-8»варта).

Силами спецоперацій до бронемашини сформульовані такі рекомендації:

  • потребує збільшення пасажирського відсіку з 4 до 8 міст для бійців із встановлення повноцінних дверей у кормі;
  • для ведення вогню з різних видів зброї (ПКМ, АГС, ПТРК, ПЗРК) є необхідність оснащення біля люку чи знімної механічної турелі неслизької платформи;
  • необхідно підвищити максимальне навантаження на дах з 550 до 1500 кг;
  • потрібно встановити штурмову площадку на даху та капоті автомобіля, а також обладнати «Новатор» більш досконалими порогами для тимчасового перевезення особового складу чи швидкої евакуації;
  • передбачити механічне управління фарошукачами замість електричного;
  • встановити додаткові бокси назовні для транспортування майна та боєкомплекту.

Детально про характеристики машини, комплектацію, результати випробувань та відгуки нацгвардійців і спецпризначенців тощо, дивіться у програмі «Техніка війни»:

Бронемашина виготовлена на популярному шасі Ford 550, яке було спеціально посилене. Складові машини на 50% українські, решта іноземні, військового призначення. Максимальна швидкість автомобіля по шосе 120 км/год.

Автомобіль виготовлено із високоякісної шведської сталі компанії ARMOX різної твердості (до 560) та товщини в залежності від зони бронювання і в цілому машина відповідає класу бронювання ПЗСА-4 або ПЗСА-5. Всі двері обладнані спеціальними підсиленими ригелями і замками підвищеної надійності та мають можливість відкривання ззовні у екстрених ситуаціях.

У вантажному відсіку розміщено місце для сидіння та передбачено місце для фіксації санітарних нош. Три борти вантажного відсіку відкидаються. Бокові борти легко знімаються для полегшення завантаження/розвантаження та перевезення вантажів різного розміру.

Спеціальне освітлення в салоні (білий, червоний, синій колір) та система повного, часткового та нічного маскувального освітлення у темний час доби. У автомобілі встановлено камеру заднього виду із виводом на монітор, навігатор та телевізійний пристрій для виявлення та супроводження цілей, а також пересування у повній темряві.

«Новатор» обладнано системою пожежогасіння в салоні та в моторному відсіку. Завдяки ультрафіолетовим та інфрачервоним детекторам система виявляє займання за 3 мілісекунди та ліквідує її за 250 мілісекунд.

В планах компанії у найближчий час пройти відомчі випробування та отримати допуск до експлуатації виробу, а за два місяці виробник обіцяє створити ще і 9-місну версію з меншим багажним відділенням.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. http://www.ukrmilitary.com/

Continue Reading

ВПК

Потужній танковій ракеті «Комбат» скоро 20 років, а вона і досі новинка для ЗСУ

Published

on

Керована ракета «Комбат» має напівавтоматичне наведення по лазерному променю та здатна на відстані 5 км пробити не менше ніж 750 мм броні, при цьому завдяки тандемній головній частині повністю ігнорується динамічний захист. Потужності «Комбата» достатньо для знищення найзахищеніших танків противника.

Танкова керована ракета «Комбат» була розроблена київським ДКБ «Луч» та прийнята на озброєння обмеженою партією в 1999 році. Основне призначення “Комбата” – ураження цілей, що знаходяться поза досяжністю звичайної гладко-ствольної 125-міліметрової гармати, а також вертольотів.

Ракета, як і її російські аналоги, запускається зі ствола танкових гармат калібру 125-мм і призначена для озброєння танків Т-72, Т-80УД І Т-84 «Оплот» та модернізованих Т-64. Є модифікація «Стугна» калібру 100-мм, якою може озброюватися танк Т-55 і БМП-3.

ПТРК розроблена на київському конструкторському бюро «Луч» і випускається київському ДАХК «Артем». Прийнята на озброєння Збройними силами України в 2006 році.

Тактико-технічні характеристики:
– Стартова вага ракети – 33 кг,
– дальність польоту – 5000 м,
– час польоту до цілі – 17,5 секунд,
– тип БЧ – кумулятивна тандемна,
– бронебійність – 950 мм,
– середня швидкість польоту – 315 м / с,
– система наведення – напівактивна лазерна.

Вперше за кордоном ракета «Комбат» була представлена на Міжнародному авіаційно-космічному салоні МАКС-2007.

У 2008 році на закупівлю протитанкових ракет «Комбат» для ЗС України було виділено 13 мільйонів доларів (за курсом 2008 року). Відомо, що дані ракети закупляли збройні сили Пакистану, Грузії (400 ракет). Переговори з технічної співпраці велися з Китєм та представниками інших зінтересованих країн.

Особливістю наведення ракети є те, що лазерний промінь світить у хвіст ракеті, що летить а не на ціль. При цьому керуючий лазерний промінь спрямований вище цілі, і лише в кінці траєкторії польоту всього на 0,3 секунди, лазерний промінь поєднується з ціллю. Система управління напівавтоматична (аналогічна російським «Рефлекс» і «Свір»), що забезпечує телеорієнтоване в промені квантового генератора з довжиною хвилі 1,06 мкм, супроводжувана навідником з пульта управління прицілу. Забезпечена перешкодозахищеність від активних і пасивних перешкод.

Танкова керована ракета «Комбат» хоч і має майже 20 років, через роками обмежене фінансування української армії, і досі є диковинкою та новинкою у військах. Даний вид високоточної зброї є досить потужним та ефективним і вимагає кваліфікованого та добре навченого персоналу.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Continue Reading

Trending