Connect with us

ВПК

Топ-13 українських військових розробок від початку АТО: від шолома доповненої реальності до міні-автомата

Published

on

За три роки війни українська оборонна промисловість активізувалася. Крім модернізації старих озброєнь і виробництва вже відомих, стали з’являтися новітні вітчизняні розробки для військовослужбовців.

НВ зібрало добірку найбільш вражаючою продукції та експериментальних проектів українського оборонпрому за останні кілька років.

Безпілотний БТР Фантом

29 серпня 2016 року Укроборонпром представив секретарю Ради національної безпеки та оборони України Олександру Турчинову створений ДП Спецтехноекспорт дистанційно керований тактичний багатоцільовий транспортний засіб Фантом.

Фантом – це мінібронетранспортер-безпілотник. Він оснащений денним та нічним комплексами прицілювання, що дозволяє вести вогонь у будь-який час доби на відстані більше 1 км.

Запас ходу наземного безпілотника становить до 20 км, а управління здійснюється по захищеному радіоканалу або через волоконний кабель завдовжки 5 км. Фантом розрахований на транспортування боєкомплекту, евакуацію поранених з поля бою і виконання бойових завдань.

Перша публічна демонстрація Фантома відбулася на виставці Зброя та безпека 11 жовтня 2016 року.



9 грудня 2016 року з’явилося відео випробувань безпілотного БТР у складних погодних умовах на полігоні в смт Гончарівське Чернігівської області. Фантом відпрацював переміщення по умовному полю бою, виконав завдання зі збору оперативної інформації та заняття позиції для вогню і знищення умовних цілей.



20 лютого 2017 року Укроборонпром представив нову модифікацію Фантома на виставці IDEX-2017 в ОАЕ. У нову модифікацію безпілотного БТР інтегрували протитанковий ракетний комплекс Бар’єр.



Така версія Фантома здатна вражати важко і легко броньовані цілі на відстані від 100 до 5000 метрів.

Бойовий модуль для легкої бронетехніки, здатний робити 50 пострілів на секунду

31 жовтня 2016 року Укроборонпром представив розроблений Київським бронетанковим заводом бойовий модуль Вій для легкої бронетехніки. Зокрема, такий модуль можна встановити на бронеавтомобіль Дозор-Б.

Вій призначений для ураження на відстані до двох кілометрів живої сили противника, транспортних засобів, наземних об’єктів, а також повітряних цілей на висотах до 1000 метрів. Він здатний робити 50 пострілів на секунду. Такий високий темп стрільби досягається завдяки використанню 23-міліметрової гармати ГШ-23.



Робота модуля здійснюється дистанційно, можна використовувати сучасні тепловізійні приціли.

Бойовий модуль Тайпан: автоматичне наведення гармати і супровід цілі

28 вересня 2016 року на міжнародній виставці озброєнь ADEX-2016 в Азербайджані був представлений бойовий модуль Тайпан виробництва ДП Спецтехноекспорт.


Фото: Укроборонпром

Фото: Укроборонпром

 

Модуль дозволяє здійснити точне наведення на ціль на наднизьких і високих швидкостях обертання модуля. Він також здійснює автоматичне наведення гармати на обрані цілі, автоматичний супровід цілі й утримує озброєння у заданому положенні незалежно від зміни положення корпусу бойового автомобіля під час руху.

Крім того, на Тайпан встановлена система автоматичної видачі команд наведення з урахуванням метеоумов, типу снарядів, виду озброєння, кутової швидкості і дальності цілі.

Під час виставки модуль був обладнаний скорострільним двоствольним кулеметом калібру 23 мм, ефективна дальність стрільби якого досягає 1,8 км і встановлений на бронеавтомобіль компанії AZCAN.

Модифікації можуть бути обладнані кулеметом калібру 7,62 мм або 12,7 мм, а також 30-міліметровим гранатометом з окремим вертикальним приводом.

Дистанційне управління Тайпаном здійснюється на відстані до 500 м, а час автономної роботи складає 3 години.

16 жовтня 2016 року він був презентований у Києві.



На презентації Укроборонпром повідомив, що бойовий модуль можливо встановлювати не лише на мобільні платформи, але і на фортифікаційні споруди, наприклад блокпости, керуючи модулем дистанційно. Його також можна використовувати як автономну вогневу точку без подачі електроживлення.

Симулятори для військових пілотів

27-28 лютого 2017 року у Кременчуці НВО Авіа спільно із ДК Укрспецекспорт відкрили сучасний центр для тренування пілотів та екіпажів вертольотів Мі-8МТВ, Мі-17В5, Мі-171Ш, Мі-24 для потреб Повітряних сил та армійської авіації Збройних сил України та інших зацікавлених силових структур.

Під час відкриття центру вперше був представлений комплексний пілотажний тренажер вертольота Мі-171, який не має аналогів за своїми технічними і експлуатаційними характеристиками і функціональними можливостями.


Відкриття центру для тренування пілотів вертольотів в Кременчуці


Такі тренажери-симулятори дозволяють пілотам удосконалити свої навички, відпрацювати застосування техніки у складних погодних умовах, довести до автоматизму дії в аварійних ситуаціях, отримати навички польоту в окулярах нічного бачення, а також застосування зброї та використання сучасних елементів захисту від засобів протиповітряної оборони противника.

Система управління вогнем, яка може вести спостереження за ціллю з 8 км і виявити ціль за 4 км за 15 секунд

17 травня 2016 року в Укроборонпромі повідомили, що Київський бронетанковий завод розробив новітній кулеметно-гранатометний модуль для бойової техніки, оснащений комп’ютерною системою управління вогнем Каштан. Ця система була створена київським АТ НВП-системи. Вона призначена для дистанційного керування зброєю із прицільними відеокамерами.

Кількість відеокамер різного типу, які можна підключити до системи Каштан варіюється. За даними виробників, вона дозволяє вести спостереження за ціллю вдень на відстані 1800-8000 м, а вночі – на відстані і 600-2000 м. Система також здатна виявляти цілі типу БМП на дальності 500-4000 м лише за 15 секунд.


Фото: Укроборонпром

Фото: Укроборонпром

Оснащений системою Каштан кулеметно-гранатометний модуль призначений для ураження живої сили, транспортних засобів, наземних об’єктів та об’єктів у низькому польоті. Його можна встановити на колісні або гусеничні транспортні засоби, а також на стаціонарні об’єкти.

Серед озброєнь модуля – 30-міліметрова автоматична гармата ЗТМ-1 або 2А72 з боєкомплектом 400 пострілів, спарений з гарматою кулемет КТ-7,62 або ПКТ з боєкомплектом 2000 патронів, 30-міліметровий автоматичний гранатомет АГ-17 та 81-міліметровий комплекс постановки димових завіс 902В Хмара. Крім того, модуль можна обладнати ПТРК.

Радіолокаційна станція для виявлення літаків-невидимок

У кінці серпня 2016 року видання Міноборони Народна армія опублікувало статтю про завершення розробки радіолокаційної станції МР-18 запорізьким Науково-виробничим комплексом Іскра та підготовку її до випробувань.

22 березня 2017 року, на YouTube-каналі компанії DIGITEC Visual engineering була розміщена відеопрезентація високомобільної РЛС МР-18, здатної виявляти навіть стелс-техніку (літаки-невидимки).


Фото: iskra.zp.ua

Фото: iskra.zp.ua

 

На початку квітня НВК Іскра презентував цю розробку.

МР-18 розроблена на базі проекту МР-1 – РЛС кругового огляду середніх і великих висот із цифровими фазованими антенними ґратами, цифровим формуванням променів на прийом і передачу, цифровою фільтрацією сигналу і цифровою обробкою інформації.


Фото: iskra.zp.ua

Фото: iskra.zp.ua

 

Обслуговувати одну станцію за зміну можуть до трьох осіб.

Як стверджують розробники, в бойову готовність МР-18 приводиться за п’ять хвилин, а згортається вдвічі швидше. Зазначалося також, що у випадку позитивних результатів випробувань Міноборони зможе включити запорізьку розробку МР-18 у Держзамовлення і почати поставки ВСУ.



Крім того, МР-18 вже зацікавила низку покупців із країн Азії.

Шолом доповненої реальності для танкістів

26 жовтня 2016 року стало відомо, що український проект LimpidArmor працює над пристроєм доповненої реальності, призначеним для військових, у першу чергу – екіпажів бронетанкової техніки.

Стартап LimpidArmor, що спочатку працював над пристроєм доповненої реальності для картингу, на зустрічі учасників АТО у Дніпрі поспілкувався з танкістами, які обговорювали недоліки систем огляду вітчизняної військової техніки. Після цього у травні учасникам проекту потрапив до рук шолом Microsoft HoloLens, і вони вирішили зайнятися розробкою девайса для армії, який вирішив би проблему з недоліками систем огляду.


Фото: LimpidArmor via Facebook

Фото: LimpidArmor via Facebook

 

Передбачається, що в закінченому вигляді комплекс LimpidArmor буде складатися з VR-шолома, центрального керуючого пристрою, набору звичайних і тепловізорних камер та пульту керування у вигляді джойстика або іншого пристрою. Він зможе стримити дані від камер, склеєні у 360-градусну панораму, і транслювати її перед очима водія машини. Крім того, на екрани будуть виводитися дані телеметрії, додаткові віртуальні підказки і т. д.


LimpidArmor via Facebook

LimpidArmor via Facebook

 

Команда створила робочий прототип, який здатний транслювати дані на екран шолома, але вони поки що виглядають не як склеєна панорама, а як три панорамних вікна. Прототип презентували Управлінню озброєння Міністерства оборони і LimpidArmor отримав дозвіл від концерну Укроборонпром на співпрацю з українськими танковими заводами.

Гібрид танки і БМП

У січні 2015 року повідомлялося, що Харківський бронетанковий завод створив для сил АТО бронемашину, яка поєднує в собі характеристики танка Т-64 і БМП – БМП-64.

Система управління у БМП-64 як у танка, запчастини ті самі. Швидкість – до 65 кілометрів на годину. На бронемашину можна встановити різні види зброї. Броня здатна витримати влучання бронебійних куль, снарядів гранатомета і вибухову хвилю від протитанкової міни.

Повідомлялося, що гібрид допоможе безпечно вивозити поранених із зони бойових дій і доставляти підкріплення в гарячі точки.



Однак Міноборони не включило цей проект в оборонне замовлення на 2016 рік.

23-кілограмовий безпілотник, який може перебувати в повітрі 6-12 годин

12 жовтня 2016 року держпідприємство Спецтехноекспорт представило на міжнародній виставці Зброя та безпека-2016 у Києві свій новий безпілотник ANSER.

Його відмінними рисами є можливість перебувати в повітрі від 6 до 12 годин, здатність нести на собі корисне навантаження до 5 кг і використання повністю зашифрованих цифрових каналів передачі даних. Вага ANSER становить 23 кг.

В Укроборонпромі зазначали, що цей безпілотник доцільно й ефективно використовувати для моніторингу великих територій, берегових ліній, позицій і переміщення противника у глибокому тилу.

ANSER злітає за допомогою катапульти, а сідає за допомогою парашута, тому для його використання не потрібні стаціонарні злітно-посадкові смуги або майданчики.

Вертоліт, який може летіти з мінімальним шумом на малих висотах

5 жовтня 2015 року на київському аеродромі Чайка українським силовим структурам представили новітній легкий евакуаційний вертоліт ЛЕВ-1.

У цьому вертольоті є 3 місця в кабіні і 2 спеціально обладнаних евакуаційних бокси по бортах, Його базовою платформою є вертоліт Bell-47.


Фото: Укроборонсервис

Фото: Укроборонсервіс

 

ЛЕВ-1 оснащений двигуном ГТД-350 (встановлюється на МІ-2) з повним міжремонтним ресурсом. Він виконаний за одногвинтовою схемою з рульовим гвинтом.

Серед переваг відзначаються висока маневреність і невеликі габарити, через що він не потребує спеціального оснащеного майданчика, а також здатність з мінімальним шумом летіти на гранично малих висотах, завдяки чому його складно виявити.

Вертоліт можна також оснастити легким озброєнням.

ЛЕВ-1 може швидко евакуювати поранених і постраждалих, оперативно доставити фахівців до місця подій, здійснювати патрулювання та пошуково-рятувальні роботи, перевозити до півтонни вантажів.

Бойовий модуль, здатний пробивати броню товщиною 800 мм на відстані 5 км

27 березня 2017 року Укроборонпром показав відео випробувань бронетранспортера 3ДА, оснащеного новим бойовим модулем Штурм-М.

Під час випробувань штатна мішень була розстріляна з різних відстаней із 30-міліметрової гармати ЗТМ-1. Наведення озброєння здійснювалося за допомогою сучасного цифрового комплексу, оснащеного лазерним далекоміром. Бойовий модуль також оснащений стабілізатором гармати.



Штурм-М може працювати як в одиночному, так і в скорострільнішій режимі, що дозволяє зробити 330 постріли на хвилину (за 1 секунду вилітає 5 снарядів).

Він також оснащений 7,62-міліметровиим кулеметом, автоматичним гранатометом і комплексом керованого озброєння Бар’єр, який забезпечує пробивання броні товщиною не менше 800 мм, не враховуючи динамічний захист на відстані до 5 км.

В Укроборонпромі зазначали, що після завершення випробувань Міноборони має прийняти рішення про прийняття нової партії БТР-3ДА, після чого ці машини доставлять українським бійцям.

Зменшений АК-74

10 листопада 2016 року Укроборонпром показав відео автомата Малюк, створеного на ДП Красилівський агрегатний завод на замовлення приватної компанії ТОВ ІнтерПроІнвест.


Кадр видео Укроборонпром

Кадр відео Укроборонпром

 

Малюк є глибокою модернізацією АК-74 за схемою булл-пап. Він значно коротший від АК-74 (його довжина становить 710 мм, тоді як довжина АК-74 943 мм).



Крім того, в автоматі Малюк зміщений центр ваги у більш зручну точку, що значно покращує точність вогню.

У 2016 році він пройшов випробування на полігонах Збройних сил України.

Скорострільна гвинтівка Гопак вагою менше 5 кілограм

19 жовтня 2015 року стало відомо, що після польових випробувань на озброєння української армії повинна надійти оперативно-портативна гвинтівка Гопак.


Фото: Укроборонпром

Фото: Укроборонпром

 

Її калібр 7,62х39, вага – 4,7 кг, а скорострільність – 30 пострілів на хвилину.

За необхідності гвинтівку можна оснастити глушником. Довжина гвинтівки без глушника становить 870 мм, з глушником – 720 мм.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел.

Джерело: НВ

ВПК

Екскурсія малошумним підводним човном ВМС США четвертого покоління (ФОТОрепортаж)

Published

on

У 2015 році американський флот поповнився новим ударним атомним підводним човном класу Virginia серії Block III – USS John Warner (SSN-785). Церемонія прийняття нового підводного човна до складу ВМС відбулася 1 серпня на військово-морській базі Норфолк в штаті Вірджинія.

Результат пошуку зображень за запитом "USS John Warner"

Вартість субмарини, яку начальник штабу ВМС США адмірал Джонатан Грінерт назвав «втіленням американської стратегічної потужності», склала близько $ 2,5 млрд.

Дванадцята атомна субмарина класу Virginia була побудована на верфі компанії Huntington Ingalls Industries, яка розташовується в місті Ньюпорт-Ньюс в штаті Вірджинія. Новий клас субмарин відрізняється від попередників наявністю новітнього озброєння і збільшеною швидкістю. Удосконалення вносяться в кожен підводний човен цього класу, що вводиться в дію – так, кількість різних модифікацій, внесених в проект човна John Warner, склало до 20% від загального обсягу конструкторсько-технічних робіт.

Пов’язане зображення

Субмарини типу Virginia є багатоцільовими атомними підводними човнами четвертого покоління. Передбачається, що їхнє будівництво буде продовжуватися до 2043 року – за цей час планують спустити на воду 48 атомоходів, які змінять субмарини типу Los Angeles, що будувалися з 1976 по 1996 рік. За даними на поточний рік, Міноборони США підписало контракти на будівництво 28 субмарин типу Virginia, з яких 13 вже добудовані і ще 10 перебувають в стадії будівництва. Надалі ВМС США планують почати будівництво атомних підводних човнів, відомих під проектною назвою SSN-X.

Підводний човен USS John Warner має приблизно 115 м в довжину, його ширина становить близько 10 м, водотоннажність – 8000 т. Максимальна глибина занурення перевищує 500 м, атомний реактор S9G виробляє достатньо енергії, щоб водомет розвивав швидкість 25 вузлів (Максимальна швидкість корабля становить 29 вузлів, а за даними аналітичного агентства IHS Jane’s Fighting Ships – до 35 вузлів).

USS John Warner відноситься до категорії малошумних підводних човнів, призначених для боротьби з наземними цілями, ворожими кораблями на великих і малих глибинах, включно з виконанням спеціальних операцій в прибережних водах. Човен обладнаний спеціальними шлюзовими камерами для водолазів і керованих підводних дронів. Крім того, на корпусі субмарини є кріплення для розміщення маломірних підводних апаратів.

Ударний атомний підводний човен також може вести розвідку, доставляти до узбережжя підрозділи спеціального призначення, виконувати постановку перешкод і підводне мінування, а також інші види підводних робіт (наприклад, пошуково-рятувальні). На його озброєнні знаходяться 12 пускових установок для крилатих ракет Tomahawk і 4 торпедних апарати. Екіпаж налічує 132 матроса і 15 офіцерів.

Підводному човну було присвоєно ім’я відомого американського політика-республіканця, учасника Другої світової і Корейської воєн Джона Вільяма Уорнера (всі попередні кораблі цього класу були названі в честь американських штатів). Екс-сенатор від штату Вірджинія знаменитий не тільки свого довгого та успішного політичною кар’єрою, а й тим, що в 1972-1974 роках був головою Міністерства Військово-морських сил США.

Цього року екіпаж USS John Warner провів екскурсію по своєму підводному човнові для журналістів порталу businessinsider.com. Широкій громадськості стали доступні фотографії деяких відсіків субмарини.

Фотографії командного складу субмарини USS John Warner.

Відсік, через який бійці військово-морського спецпризначення SEAL потрапляють в свої «підводні автобуси».

Перевірка електросистем підводного човна.

Їдальня. Справа на фото – апарат для приготування морозива.

Один із залів управління. З метою секретності всі монітори відключені і затемнені.

Система управління гідролокатором.

Цей комп’ютер відповідає за пуск ракет.

Спальні місця підводників.

Типова койка на американському атомному підводному човні.

Торпеди Mark 48.

Торпедна пускова установка.

Резервний дизельний двигун. Атомну силову установку знімати заборонено.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. businessinsider.com

 

Continue Reading

ВПК

Броньований пікап «Варта-Новатор» для НГУ та ССО ЗСУ – перспективи та зауваження (фото, відео)

Published

on

Детально про випробування та ексклюзивний тест-драйв броньованого пікапа компанії «Українська бронетехніка» журналістами Військового телебачення переповідає популярний медіаресурс Ukrainian Military Pages

«Новатор» – базова модель, в подальшому може застосовуватись як спеціальна патрульна машина, медична машина, машина зв’язку та розвідки. Може бути обладнана розвідувально-ударним комплексом, бойовим модулем типу «Іва», ПТРК, зенітно-ракетним комплексом.

Вперше броньований автомобіль «Варта-Новатор» був презентований 15 грудня минулого року, Національній гвардії, за технічним завданням (ТЗ) якої він і був виготовлений за власні обігові кошти компанії «Українська бронетехніка».

А 22 грудня на території Міжнародного міжвідомчого багатопрофільного центру підготовки підрозділів Національної гвардії України вже пройшли випробування (тест-драйв) нового автомобіля за участі командувача НГУ генерал-полковника Аллерова.

Окрім схвальних відгуків щодо прохідності, що перевершує всі вітчизняні аналоги, нацгвардійцями було озвучено ряд питань – по-перше щодо централізовано підкачки шин (хоча в ТЗ цієї вимоги не було, тепер це питання піднімається), також щодо покращення вантажного відсіку та кріплення заднього колеса.

Наприкінці грудня «Новатора» показали Силам спеціальних операцій ЗС України, а в січні командувач ССпО генерал-лейтенант Ігор Луньов особисто обкатав броньовика.

Спецпризначенцями була відзначена прохідність зразка, проте лунали і зауваження. Зокрема щодо відсутності фільтро-вентиляційного обладнання, запотівання вікон під час долання броду, низько встановленої вихлопної труби, а також незручні бійниці (від аналогічної конструкції свого часу відмовились в ході доопрацювання бронемашини «Барс-8»варта).

Силами спецоперацій до бронемашини сформульовані такі рекомендації:

  • потребує збільшення пасажирського відсіку з 4 до 8 міст для бійців із встановлення повноцінних дверей у кормі;
  • для ведення вогню з різних видів зброї (ПКМ, АГС, ПТРК, ПЗРК) є необхідність оснащення біля люку чи знімної механічної турелі неслизької платформи;
  • необхідно підвищити максимальне навантаження на дах з 550 до 1500 кг;
  • потрібно встановити штурмову площадку на даху та капоті автомобіля, а також обладнати «Новатор» більш досконалими порогами для тимчасового перевезення особового складу чи швидкої евакуації;
  • передбачити механічне управління фарошукачами замість електричного;
  • встановити додаткові бокси назовні для транспортування майна та боєкомплекту.

Детально про характеристики машини, комплектацію, результати випробувань та відгуки нацгвардійців і спецпризначенців тощо, дивіться у програмі «Техніка війни»:

Бронемашина виготовлена на популярному шасі Ford 550, яке було спеціально посилене. Складові машини на 50% українські, решта іноземні, військового призначення. Максимальна швидкість автомобіля по шосе 120 км/год.

Автомобіль виготовлено із високоякісної шведської сталі компанії ARMOX різної твердості (до 560) та товщини в залежності від зони бронювання і в цілому машина відповідає класу бронювання ПЗСА-4 або ПЗСА-5. Всі двері обладнані спеціальними підсиленими ригелями і замками підвищеної надійності та мають можливість відкривання ззовні у екстрених ситуаціях.

У вантажному відсіку розміщено місце для сидіння та передбачено місце для фіксації санітарних нош. Три борти вантажного відсіку відкидаються. Бокові борти легко знімаються для полегшення завантаження/розвантаження та перевезення вантажів різного розміру.

Спеціальне освітлення в салоні (білий, червоний, синій колір) та система повного, часткового та нічного маскувального освітлення у темний час доби. У автомобілі встановлено камеру заднього виду із виводом на монітор, навігатор та телевізійний пристрій для виявлення та супроводження цілей, а також пересування у повній темряві.

«Новатор» обладнано системою пожежогасіння в салоні та в моторному відсіку. Завдяки ультрафіолетовим та інфрачервоним детекторам система виявляє займання за 3 мілісекунди та ліквідує її за 250 мілісекунд.

В планах компанії у найближчий час пройти відомчі випробування та отримати допуск до експлуатації виробу, а за два місяці виробник обіцяє створити ще і 9-місну версію з меншим багажним відділенням.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. http://www.ukrmilitary.com/

Continue Reading

ВПК

Потужній танковій ракеті «Комбат» скоро 20 років, а вона і досі новинка для ЗСУ

Published

on

Керована ракета «Комбат» має напівавтоматичне наведення по лазерному променю та здатна на відстані 5 км пробити не менше ніж 750 мм броні, при цьому завдяки тандемній головній частині повністю ігнорується динамічний захист. Потужності «Комбата» достатньо для знищення найзахищеніших танків противника.

Танкова керована ракета «Комбат» була розроблена київським ДКБ «Луч» та прийнята на озброєння обмеженою партією в 1999 році. Основне призначення “Комбата” – ураження цілей, що знаходяться поза досяжністю звичайної гладко-ствольної 125-міліметрової гармати, а також вертольотів.

Ракета, як і її російські аналоги, запускається зі ствола танкових гармат калібру 125-мм і призначена для озброєння танків Т-72, Т-80УД І Т-84 «Оплот» та модернізованих Т-64. Є модифікація «Стугна» калібру 100-мм, якою може озброюватися танк Т-55 і БМП-3.

ПТРК розроблена на київському конструкторському бюро «Луч» і випускається київському ДАХК «Артем». Прийнята на озброєння Збройними силами України в 2006 році.

Тактико-технічні характеристики:
– Стартова вага ракети – 33 кг,
– дальність польоту – 5000 м,
– час польоту до цілі – 17,5 секунд,
– тип БЧ – кумулятивна тандемна,
– бронебійність – 950 мм,
– середня швидкість польоту – 315 м / с,
– система наведення – напівактивна лазерна.

Вперше за кордоном ракета «Комбат» була представлена на Міжнародному авіаційно-космічному салоні МАКС-2007.

У 2008 році на закупівлю протитанкових ракет «Комбат» для ЗС України було виділено 13 мільйонів доларів (за курсом 2008 року). Відомо, що дані ракети закупляли збройні сили Пакистану, Грузії (400 ракет). Переговори з технічної співпраці велися з Китєм та представниками інших зінтересованих країн.

Особливістю наведення ракети є те, що лазерний промінь світить у хвіст ракеті, що летить а не на ціль. При цьому керуючий лазерний промінь спрямований вище цілі, і лише в кінці траєкторії польоту всього на 0,3 секунди, лазерний промінь поєднується з ціллю. Система управління напівавтоматична (аналогічна російським «Рефлекс» і «Свір»), що забезпечує телеорієнтоване в промені квантового генератора з довжиною хвилі 1,06 мкм, супроводжувана навідником з пульта управління прицілу. Забезпечена перешкодозахищеність від активних і пасивних перешкод.

Танкова керована ракета «Комбат» хоч і має майже 20 років, через роками обмежене фінансування української армії, і досі є диковинкою та новинкою у військах. Даний вид високоточної зброї є досить потужним та ефективним і вимагає кваліфікованого та добре навченого персоналу.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Continue Reading

Trending