Зв'яжіться з нами

Новини

То є в ЗСУ медевакуатори, чи нема?

Опубліковано

на

22 одиниці броньованих медичних машин на базі МТ-ЛБ передало  у військо ТОВ «Науково-виробнича компанія «ВК Система»

Наш кореспондент побував на цьому підприємстві, де був присутнім на відвантаженні українській армії останніх цього року двох машин.

— На сьогодні особовий склад, який виконує бойове завдання в районі антитерористичної операції, виходячи з наших можливостей, забезпечено транспортом для евакуації, — повідомив народним депутатам 23 грудня під час години запитань до уряду Міністр оборони України генерал армії України Степан Полторак.

Він наголосив, що було підписано контракт на постачання цього року 60 автомобілів і 40 наступного року. За його словами, за необхідного фінансування Міноборони збільшить кількість евакуаційного транспорту.

Також очільник оборонного відомства зазначив, що наразі відбувається службова перевірка щодо ситуації з евакуацією, яка сталася на Світлодарській дузі.

Завдання швидко й безпечно доправити важкопоранених бійців із «передка» до місця надання кваліфікованої медичної допомоги стоїть перед підрозділами, що беруть участь в АТО, з перших тижнів бойових дій. 2014 року евакуацію поранених здійснювали переважно «буханками» (УАЗ-452) та волонтерським транспортом. Про броньовані санітарні автомобілі годі було й казати, хоча в частинах Національної гвардії були броньовані медичні машини БММ-4С, створені на базі бронетранспортера БТР-4Е. Згодом кілька таких машин з’явилося й у частинах Міністерства оборони. Вони спроможні здійснювати евакуацію чотирьох поранених на ношах або двох на ношах і восьмеро сидячих. На базі бронетранспортера БТР-70ДІ («Світязь») створено броньовану медичну машину БММ-70. У серпні 2014-го бригада морської піхоти отримала гусеничну броньовану медичну машину «Медик», виготовлену на базі БМП-1. 2015-го у військові частини надійшло й кілька закордонних машин, перероблених під евакуаційні. Дослідний зразок зробили й черкащани. Це «Богдан-2251» на базі вантажного шасі GREAT WOLL, модель WINGL-5 китайського виробництва. А в серпні 2016 року США передали Україні перші п’ять автомобілів BURTEK B4731, призначених для потреб українських військових медиків. Загалом очікують надходження 40 таких авто.

На цьому тлі актуальною й цікавою стала ініціатива представників ТОВ «Науково-виробнича компанія «ВК Система» щодо постачання в Збройні Сили броньованої медичної машини на базі МТ-ЛБ.

— Коли в серпні 2014 року сталася Іловайська трагедія, унаслідок якої було багато жертв і важко поранених бійців, ми відчули, наскільки важливою є створення надійної броньованої евакуаційної техніки, — розповів голова наглядової ради ТОВ «НВК «ВК Система» полковник у відставці Валерій Бутешов. — Ми запропонували розробити на базі МТ-ЛБ санітарну броньовану машину. Свої пропозиції донесли до Міністерства оборони й дістали підтримку. Від нас вимагалося вирішити два головні завдання: мінімальне втручання в призначення машини як надійного тягача та максимальне забезпечення вимог військових медиків.

Корпуси майбутньої броньованої машини збирали по всій Україні, дещо доводилося викупляти в збирачів брухту. А окремі списані одиниці МТ-ЛБ навіть завозили з-за кордону.

Розроблену за короткий час конструкторсько-технічну документацію погодили зацікавлені сторони, підприємства-партнери, і «ВК Система» розпочала виконувати замовлення.

— Наше підприємство радо долучилося до цього проекту, — сказав керівник ТОВ «НВК Укрсічсервіс» офіцер запасу Василь Пономаренко. — Ми забезпечуємо санітарні машини надійними модернізованими дизельними двигунами.

Ще один партнер, суднобудівне підприємство, виконало спільні роботи з модернізації корпусів із давальницької сировини (фінської броні) та за конструкторською документацію.

— Дуже важливим було в нашому проекті забезпечити завантаження й вивантаження чотирьох важкопоранених на ношах не більше як за чотири хвилини, — розповів один із розробників санітарної машини Володимир Фролов, теж офіцер запасу. — Основна переробка штатного МТ-ЛБ торкнулася десантного відсіку. Адже для того щоб розмістити поранених на ношах двома ярусами, нам довелося його суттєво збільшити заввишки.

Для евакуації поранених конструктори підприємства розробили обладнання оригінальної конструкції, за допомогою якого ноші переміщуються через кормові двері машини.

— Ефективність і надійність обладнання ми неодноразово перевіряли під час випробувань на полігоні, — додав Володимир Фролов. — До речі, цю санітарну бронемашину оснащено ще й лебідкою з електроприводом, яку розташовано всередині одразу за дверима. За допомогою троса можна евакуювати поранених із поля бою на ділянках, які прострілює ворог. Довжина тросу — 50 м.

Більшість вузлів та агрегатів тягача залишилися практично без змін, що дає змогу забезпечити максимальну уніфікацію під час обслуговування та ремонту рухомої бази. Проте розробники не відкидають можливостей удосконалення машини за умови уточнення технічних вимог, включаючи встановлення тепловізора для ефективнішого використання її в умовах ночі, а також сучасних систем зв’язку й додаткового бронювання.

Після запланованого циклу випробувань у підсумку тягач МТ-ЛБ отримав індекс «С». До того ж його оснастили медичним обладнанням для надання першої медичної допомоги в районі бойового зіткнення з противником. На борту є певний асортимент медикаментів, перев’язувальні матеріали, кровоспинні засоби, шини для іммобілізації, кисневий інгалятор. В евакуаційному відсіку навіть можна проводити нескладні оперативні втручання. На пропозицію Володимира Фролова, перший дослідний зразок гусеничної «санітарки» з бортовим номером 103 назвали «Ескулапочка».

23 вересня 2015 року вийшов наказ оборонного відомства, у якому, зокрема, сказано: «…з метою забезпечення ЗС України броньованими медичними машинами та враховуючи позитивні результати державних випробувань, прийняти на озброєння ЗС України БММ МТ-ЛБ С».

— Цю машину ми розробляли й втілювали її в серійне виробництво в атмосфері надзвичайного патріотизму, — сказала директор підприємства Тетяна Мишкевич. — Високу вмотивованість зробити корисну машину для збереження життя наших захисників можна пояснити ще й тим, що майже 70 відсотків колективу її розробників становлять офіцери запасу та у відставці. Вони разом із механіками, слюсарями, токарями вкладають у її виробництво душу.

2015 року компанія передала до війська 16 машин, цьогоріч іще шість. Загалом контрактом передбачено виготовлення 120 таких машин.

У кабінеті керівника ТОВ «НВК «ВК Система» в присутності представників військового приймання, Військово-медичного департаменту МО України підполковника Павла Мацюри, конструкторів, інженерів відбулася розмова про можливості вдосконалення БММ МТ-ЛБ С і подальшу співпрацю з оборонним відомством.

— Критикуйте, аналізуйте, пропонуйте, — звернувся до присутніх голова наглядової ради Валерій Бутешов. — Найменше хочу почути від вас похвальних слів. Для нас важливо врахувати всі ваші зауваження, аби рухатись далі й зробити цю медичну машину досконалішою.

Підполковник Павло Мацюра таки не втримався від компліментів на адресу інженерно-технічного персоналу підприємства та самої машини. Але висловив думку, що непогано було б мати деяким підрозділам евакуаційну техніку з не таким гучним двигуном. Адже ревіння дизеля на передовій під час бойового зіткнення привертає увагу ворога, і машина стає мішенню. До того ж червоні хрести на білому тлі не стримують бойовиків від прагнення відкривати вогонь по медичній машині.

Конструктори й інженери «НВК «ВК Система» запевнили, що готові врахувати всі побажання замовника за умови надходження технічних пропозицій.

Після завантаження двох БММ МТ-ЛБ С на платформу тягача для відправлення у військові частини Валерій Бутешов подякував колективу підприємства за самовіддану роботу, привітав усіх працівників із прийдешнім новим роком і націлив їх на напружену подальшу працю. Адже машинобудівники за умови стабільного фінансування в наступному році мають постачити в Збройні Сили ще понад 20 одиниць броньованих медичних машин.

Олександр ТЕРЕВЕРКО

Джерело: http://na.mil.gov.ua/

ВПК

Український гранатомет УАГ-40 тільки пройшов держвипробування, але вже давно воює в Нігерії

Опубліковано

на

В кінці 2013 року київським підприємством «Завод«Ленінська кузня» (тепер «Кузня на Рибальському») було розпочато передсерійне виробництво автоматичного гранатомета УАГ-40. У 2015 році ця зброя почала надходити на озброєння іноземних замовників та української армії в тестовому режимі, однак державні випробування вітчизняного гранатомета нарешті завершилися лише цього року після деяких удосконаленнь.

Українські гранатомети УАГ-40 експортувались до Нігерії в рамках контракту об’єм поставок приблизно дві тисячі одиниць.

2

Певна кількість була захоплена терористичним угрупуванням Боко Харам. 24 квітня 2016 року угрупування поширило фотографії захоплених озброєнь в результати засідки на підрозділ 155 оперативної групи. Серед іншого, на фото був показаний гранатомет УАГ-40 найновішої модифікації (представлений в лютому 2015 року) з інтегрованою рейкою Пікатіні та поліпшеним механізмом живлення.

UAG-40 Nigerian Army

Гранатомет УАГ-40 – спільний українсько-білоруський продукт. Основнми його перевагами є те, що він майже на половину легший закордонних аналогів, стріляє на дистанцію більше 2000 метрів та розрахований на стрільбу боєприпасами стандарту НАТО, також конструкція триноги дозволяє використовувати гранатомет на непідготовлених позиціях.

Автоматичний гранатомет УАГ-40 має загальну вагу 30 кг, тобто його можуть переносити тільки двоє військовослужбовців: один – безпосередньо гранатомет, другий – боєкомплект. До речі, американський аналог МК-19 важить вдвічі більше – 65 кг. УАГ-40 значно легший завдяки застосуванню в його конструкції принципово нових як технологічних, так і технічних рішень, які не тільки значно спростили конструкцію, але і зменшили кількість елементів, з яких він складається.

Механізм УАГ-40 побудований на основі автоматики з вільним затвором. Накол капсуля і постріл відбуваються в накаті затвора. Подача гранат – стрічкова (американська металева стрічка М16). Гранати – високошвидкісні, використовуються всі існуючі типи гранат стандарту НАТО (40х53 мм).

Якщо порівняти всі 40-міліметрові гранатомети, що випускаються нині, то за показниками «низька вага — висока влучність» гранатомет займає передові позиції. При цьому конструкція містить невелику кількість деталей, нові технології покриття, зокрема й каналу ствола.

Варто зазначити, що виробництво гранатометів та боєприпасів до нього налагоджено на київському ПрАТ «Завод «Кузня на Рибальському».

Серед номенклатури пострілів 40х53 мм, що виробляються підприємством – осклолково-фугасний ВГОФ-40 (радіус ураження 10 м), осколково-кумулятивний ВГОК-40 (бронепробиття до 80 мм) та інертний (тренувальний) ВГІ.

До корпусу UAG-40 можуть бути прикріплені оптичний, інфрачервоний, фото візуальні або електронні приціли.

На озброєнні сухопутних підрозділів української армії досі перебуває станковий гранатомет АГС-17. Він був розроблений і прийнятий на озброєння ще в початку 70-х років минулого століття. Цей гранатомет має калібр 30 мм, здатний вести стрільбу прямою наводкою або навісними траєкторіями, короткими (до 5 пострілів) і довгими (до 10 пострілів) чергами або безперервним вогнем.

Основним недоліком попередніх автоматичних гранатометів вважається високий імпульс віддачі.

Особливості гранатомета УАГ-40:

  • У конструкторській розробці використано: фрикційний демпфер затвора, який складається з консольних ресор, які взаємодіють з затвором і розташовані на внутрішній поверхні корпусу;
  • Триступенева поздовжня гвинтова нарізка ствола, що складається з двох частин;
  • Поворотні ручки управління спусковим механізмом;
  • Збірний механічний приціл, який знаходиться в ручці для перенесення АГ.

Комплексне використання зазначених конструкторських рішень дозволило добитися головних переваг: висока точність (купчастість) при стрільбі чергами, знижений імпульс віддачі, висока надійність і простота у виробництві і експлуатації.

Високий рівень мобільності разом з відсутністю потреби підготовки позиції для стрільби дозволяють в умовах атакуючого бою швидко міняти вогневу позицію, як на відкритому просторі, так і в урбанізованому середовищі. Застосування УАГ-40 призведе до підвищення вогневої ефективності бойових дій сухопутних підрозділів.

Армії провідних країн світу на сьогоднішній день продовжують широко застосовувати автоматичні гранатомети калібру 25, 30 і 40 мм. В цьому немає нічого дивного, оскільки гранатомет є ефективним засобом ураження живої сили противника, легко броньованої техніки, вогневих засобів і захисних споруд.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

ВПК

Богдан (МАЗ) 63172 підвищеної прохідності допущені до експлуатації в ЗСУ

Опубліковано

на

Цього року, черкаським заводом ДП «АСЗ №2» АТ «АК «Богдан Моторс» було завершено розроблення конструкції та виготовлення перших зразків вантажних автомобілів БОГДАН (МАЗ) 6317 з новим двигуном виробництва компанії WeichalPower. Автомобіль отримав індекс 63172 та як і попередник підготовлений саме для задоволення потреб силових відомств України. Використання нових двигунів на автомобілях серії Богдан (МАЗ) дали змогу автовиробнику повністю відмовитися від використання комплектуючих російського виробництва за всією лінійкою продукції.

 

Вантажні автомобілі Богдан (МАЗ) 63172 підвищеної прохідності, обладнані бортовою платформою, призначені для перевезення особового складу, різних вантажів, буксирування транспортних і спеціальних причепів (озброєння та військової техніки) по всіх видах доріг, бездоріжжю та місцевості.

Обладнані системою регулювання тиску повітря в шинах, лебідкою з тяговим зусиллям 12000 кгс та тросом довжиною 60 метрів,передпусковим підігрівачем. Нова модифікація повнопривідноготрьохвісьного автомобіляобладнана дизельним, рядним, 4-тактним, 6-циліндровимдвигуном з турбонаддувомWP10.380E32, робочим об’ємом 9,726л та потужністю 280 (380) кВт (к.с.), максимальна швидкість автомобіля – 85 км/год, а запас ходу складає до 1447 км.

Вантажна платформа об’ємом 27,5 куб.м здатна перевозити до 11000 кг вантажу, або 48 осіб на розкладних лавках. Кабіна обладнана 2-ма місцями для екіпажу зі спальним місцем.

 

Автомобіль БОГДАН (МАЗ) 63172 зацікавив військових, та в результаті прийнятого спільного рішення ДП «АСЗ №2» АТ «АК «Богдан Моторс» та Міністерства оборони України було проведено визначальні відомчі випробування нової модифікації автомобіля.

Випробовування, що завершились на початку грудня цього року, підтвердили належний технічний рівень підготовки автомобіля, який забезпечує виконання покладених на нього завдань у Збройних силах України. За результатами визначальних відомчих випробувань автомобіль БОГДАН (МАЗ) 63172 пропонується допустити до експлуатації в Збройних Силах України в особливий період.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

ВПК

Заводське випробування нового БТР-4МВ1 завершено (ВІДЕО)

Опубліковано

на

ДП “Харківське конструкторське бюро з машинобудування ім. Морозова”, що входить до складу ДК “Укроборонпром”, завершило повний цикл заводських випробувань БТР-4МВ1.

Ця бойова машина побудована із широким застосуванням досвіду використання БТР-4 у зоні АТО, стандартів НАТО та технологічним рішенням у відповідності до останніх тенденцій бронетехніки Альянсу. Завдяки цьому вдалось досягти принципово нових бойових можливостей БТР-4МВ1.

За час випробувань фахівці підприємства на новій бойовій машині здолали сотні кілометрів по бездоріжжю та дорогам, успішно провели тести з форсування водних перешкоди уплав та вбрід. Окрім того, була успішно проведена ціла серія вогньових випробувань із знищення умовних цілей зі штатного озброєння за різних погодних умов.

Головною особливістю БТР-4МВ1 стало використання модульного підходу в побудові бронезахисту машини та рознесення шарів броні. Завдяки цьому досягається значне підвищення захисту екіпажу та самої бойової машини. Нова фронтальна частина машини, сконструйована у відповідності до останніх тенденцій броньованих машин НАТО, отримала ефективний нахил та посилений захист, завдяки якому досягається значно більша вірогідність рікошетів ворожих снарядів.

Фахівцями “ХКБМ ім. Морозова” було досягнуто принципово нового рівня захисту БТР-4МВ1, який значно перевищує будь- який зразок БТР чи БМП, який зараз знаходиться на озброєнні українських захисників. Окрім того, завдяки модульному підходу у бронюванні і наявності багатоцільових відсіків, які дозоляють встановлювати додаткові паливні баки, поплавки або додаткову броню, існує можливість за мінімальний час переоснастити БТР-4МВ1.

У поєднанні із можливістю використання різних бойових модулів для зміни озброєння бойової машини, зараз можливо за короткий час пристосувати БТР-4МВ1 до виконання будь-якої задачі, від дозорно-розвідувальної до машини-амфібії для морської піхоти. Також фахівці заводу приділили увагу умовам роботи екіпажу та десанту – починаючи від нових комфортних крісел, які забезпечують захист від наслідків вибухів мін та фугасів, до нової системи кондиціонування та опалення.

У зв‘язку з кардинальною перебудовою фронтальної частини БТР-4МВ1, для забезпечення комфортного водіння машини у бойових умовах, місце водія забезпечено панорамними оглядом за допомогою п‘яти триплексів . Але, окрім того, БТР-4МВ1 оснащений додатковою цифровою системою огляду на 360 градусів. Для чого по периметру бойової машини розташовані камери огляду, які працюють, як в день так і в ночі. Це рішення дозволяє водію БТР-4МВ1 бачити всю ситуацію на маршруті та навколо машини.

В цей же час проведена робота і з вдосконалення вогневих можливостей БТР- 4МВ1, попри те, що оснащення бойового модулю ” БМ-7 “Парус” залишилось без змін: 30-мм автоматична гармата, 30-мм автоматичний гранатомет, 7,62- мм кулемет, а також високоточний протитанковий комплекс “Бар‘єр”, бойова машина отримала новий оптико-електроний приціл з потужним тепловізором, який поєднаний з високоточною цифровою системою ведення вогню.

Новий приціл був створений ДП “Ізюмським приладобудівним заводом”, що входить до складу ДК “Укроборонпром”. Головною особливістю нового прицілу, який отримав назву ОЕП-ВН, став новий високочутливий тепловізор, який здатний виявляти цілі на відстані біля 5 км. У ОЕП-ВН також встановлений новий лазерний далекомір українського виробництва. Створення нового прицілу стало можливим завдяки ефективній співпраці підприємства “Укроборонпрому” з рядом компаній з країн-членів НАТО, а також залучення приватних українських компаній.

Цей новий приціл дозволяє екіпажу БТР-4МВ1 знищувати противника на максимальний дальності дії зброї, навіть у ночі та складних погодних умовах, це значно розширює бойові можливості БТР-4МВ1.

Технологічні рішення, які прийняли фахівці “Харківського конструкторського бюро ім. Морозова” дозволили збільшити вагу БТР-4МВ1 лише до 24-25 т., що на 2-3 тони більше за звичайну версію БТР-4. Всі ходові властивості, які забезпечує колісна формула 8х8 у поєднанні із німецьким двигуном від Deutz та американською трансмісією Alisson, залишились без змін: максимальна швидкість – 110 км/год. Окрім того, БТР-4МВ1 зберіг можливість форсування водних перешкод уплав, зі швидкістю до 10 км/год.

Зараз фахівці “Харківського конструкторського бюро ім. Морозова” очікують відповідного рішення з боку силових відомств України для проведення всебічних випробувань БТР-4МВ1 безпосередньо українськими військовими, що є необхідною умовою для прийняття нової бойової машини на озброєння та, при включенні до Державного оборонного замовлення, розгортання її серійного виробництва.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?
Реклама
Реклама
Реклама

Trending