Україна може і вміє відновлювати авіацію – фоторепортаж процесу реанімації літаків

На жаль, через вичерпання попередньо встановлених строків служби і ресурсів (до першого ремонту, міжремонтних, призначених) більшість парку літальних апаратів авіації Збройних Сил України (ЗСУ) перебуває в несправному стані.

Середній вік парку літальних апаратів становить від 25 (винищувачі МіГ-29 та Су-27) до 35 років (військово-транспортні літаки), а окремі типи літальних апаратів (літаки Бе-12, вертольоти типу Мі-8Т) уже досягли віку понад 40 років.

Тому проблема підвищення бойового потенціалу й забезпечення заданого військово-технічного рівня парку військових літаків і вертольотів з кожним роком набуває дедалі більшої актуальності.

Разом з тим, дослідження конструктивних особливостей побудови літальних апаратів військового призначення довели, що планери літаків та вертольотів мають більший запас довговічності порівняно з розрахованими при їх проектуванні ресурсними показниками (як за строком служби, так і за наробітком).

За інформацією розробника, на сьогодні орієнтовні терміни експлуатації основних типів літальних апаратів орієнтовно становлять:

• для літаків типу МиГ-29, Су-27, Су-24, Су-25, Л-39 – до 40 років;
• для літаків типу Ил-76 та вертольотів типу Ми-8,Ми-24 – до 45 років;
• для літаків типу Ан-24, Ан-26, Ан-30 – до 50–55 років.

Очевидно, що витрати, пов’язані з модернізацією літальних апаратів, на порядок менші за вартість закупівлі нових сучасних аналогів. При цьому заходи з удосконалення бортового обладнання та озброєння модернізованих літальних апаратів забезпечують їх достатній військово-технічний рівень, співставний з рівнем нових сучасних зразків-аналогів

На сьогодні авіаційними ремонтними підприємствами України під науково-методичним супроводженням Державного науково-дослідного інституту авіації, визначеного головною організацією замовника, опановано технології замкнених циклів ремонту основних типів військової АТ, індивідуального збільшення встановлених її ресурсних показників та переведення військової АТ на експлуатацію за технічним станом.

ДП “Завод 410 Цивільної авіації”спеціалізується на ремонті літаків та двигунів. Саме на цьому заводі нове життя отримають військово-транспортні літаки, які знаходяться на озброєнні Збройних сил України.

Прес-служба “Укроборонпрому” підготувала спеціальний фоторепортаж, показавши головні етапи ремонту та відновлення крилатих машин.

Основна спеціалізація  “Завод 410 ЦА” – роботи з відновлення та ремонту літаків сімейства “Ан”: Ан-24, Ан- 26, Ан- 30, Ан- 32, Ан-72 та Ан-74. Ці машини використовуються Збройними силами України, Національною Гвардією та Прикордонною службою, а також закордонними арміями та цивільними користувачами по всьому світу.

Для Збройних сил України Ан-26 є одними з основних військово-транспортних літаків, які виконують різноманітні завдання: оперативне перевезення важливих вантажів, евакуацію поранених, висадку десантів, слугують тренувальними літаками, виконують розвідувально-патрульні місії.

За 2016 рік фахівцями підприємства для різних силових структур України було відремонтовано 6 таких літаків, у відповідності до виконання послуг з капітального ремонту та модернізації авіаційної техніки.

Під час ремонту кожна машина була повністю розібрана, а всі вузли та агрегати пройшли ремонт або були замінені на нові. Окрім того, ці літаки також отримали нові сучасні цифрові системи навігації та зв‘язку. Така робота потребує злагодженої праці всього колективу, який налічує понад тисячу фахівців, з яких близько 300 – молоді працівники, а також виконання надскладних операцій, які вимагають унікального обладнання та кваліфікації.

ДП “Завод 410 Цивільної авіації” є провідним підприємством в Україні, яке здійснює капітальний ремонт двигунів Д-36, що встановлюються на військово-транспортних літаках Ан-72, які знаходяться на озброєнні Національної Гвардії України та Прикордонної служби. Окрім того, ці же двигуни встановлені на літаки Ан-74 та Як-42, що експлуатуються у багатьох країнах світу.

Для перевірки роботи двигунів на заводі змонтовані спеціальні стенди, завдяки яким стає можливим на землі здійснити перевірку їхньої роботи.

Під час випробувань оператор керує двигуном, тестуючи його роботу на всіх режимах від холостого ходу до режиму максимальної потужності. При цьому фіксуються всі численні показники, які мають відповідати встановленій конструкторській та експлуатаційній документації.

Враховуючи те, що завод знаходиться в межах міста, стенди обладнані спеціальними складними системами випуску відпрацьованих газів та ліквідації шуму.

ДП “Завод 410 ЦА” стрімко розвивається. За 2014-2016 роки підприємство збільшило чистий прибуток на 638%. У 2016 році чистий прибуток склав 150,2 млн грн, тоді як у 2014 році підприємство отримало збиток на рівні 23,5 млн грн.

Підприємство активно освоює і нову продукцію, була розпочата програма по капітальному ремонту та модернізаціії вертольоту Мі-8Т до типу Мі-8МСБ. Наприкінці 2015 року, перший вертоліт цієї моделі завершив цикл наземних та льотних випробувань. Авіаційна машина отримала нові турбовальні двигуни, збільшену дальність польоту та вантажопідйомність і менші витрати палива.

Висока якість робіт “Заводу 410 ЦА” підтверджується і тим, що у 2016 році підприємство успішно пройшло чотири ресертифікаційні та наглядові аудити на відповідність міжнародним сертифікатам ISO-9001, NATO AQAP-2120 та авіаційним правилам PART-145, частині 145В Міністерства оборони України.

Завдяки цьому, а також активним зусиллям управління зовнішньоекономічної діяльності заводу, підприємство стабільно отримує нові контакти на ремонт та модернізацію літаків не тільки від вітчизняних замовників, а і міцно закріпившись на міжнародному ринку, що надає можливість валютних надходжень до держави. Головними іноземними клієнтами “Заводу 410 ЦА” є Республіка Індія, Республіка Казахстан, Народна Республіка Бангладеш, Угорщина та інші країни. За останні два роки експорт до країн далекого зарубіжжя збільшився у 2 рази: із 168,4 млн грн у 2014 році до 345,3 млн грн у 2016 році.

 

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел.

Джерело:http://ukroboronprom.com.ua

Related posts