Connect with us

Cтатті

У «товарняку» на фронт: як вижити ще до початку бойових дій (ФОТО, ВІДЕО)

Published

on

Як вижити в дорозі на фронт?

П’ять кілометрів на годину – з такою швидкістю іноді доводиться пересуватися українським військовим з фронту або на фронт. Це п’ять днів на шлях з Житомира до Новомосковська, що на Дніпропетровщині. Звісно, подорожують солдати не пішки, але й не в комфортабельних «люксах» чи навіть плацкартах. Звичайний «вагон-теплушка» початку минулого століття з діркою в підлозі замість туалету. Але… повинні видати свічку! Навіщо? Бо так написано в нормативах 1953 року. За ним, виявляється, досі живуть солдати в дорозі. Хтось говорив про нову армію? «Донбас.Реалії» розповість більше подробиць.Вони шокують.Здавалося б, найскладніші умови для солдата повинні бути на передовій, але це не зовсім так. Зараз навіть за сотні кілометрів від лінії фронту бійці стикаються з величезними труднощами. Особливо, якщо ці кілометри треба долати в товарних вагонах, без тепла, їжі та світла.

«Зніми ось санвузол. У мене таке відчуття, що морально я перебуваю десь у районі цієї дірки», – це репліка одного з військових, який зафільмував умови у вагоні.

Дірка в підлозі – туалет. Цим змушені користуватися солдати, які супроводжують військову техніку під час транспортування залізницею. Відео в «вагоні-теплушці» зняли бійці 93-ї окремої механізованої бригади.

Умови, в яких змушені перебувати військові під час супроводу техніки на фронт

Умови, в яких змушені перебувати військові під час супроводу техніки на фронт

«Ось це ось явно люди віддирали від стін усе пальне, щоб можна було опалювати якось і себе зігріти», – додає боєць.

В офіційних документах Міноборони такий вагон класифікують як «вагон для людей». Але це на папері. У реальності людськими умови не назвеш.

«Коротше, двері закрити не можна. Я, звичайно, не досвідчений працівник залізниці, але мені здається, що це не зовсім за стандартами безпеки, коли двері три дні маршруту не зачиняються», – обурюється військовий.

Олександр Галкін, боєць 93-ї бригади

Олександр Галкін, боєць 93-ї бригади

Відео напередодні Нового року опублікував у мережі один із бійців 93-ї бригади Олександр Галкін. На цих кадрах він і ще семеро бійців супроводжують техніку з Одеси на передову. Дорога зайняла три доби, які, каже він, запам’ятає надовго.

«Коли ми піднімали ковдру в певний момент маршруту, то під нею був сніг. Бо там у підлозі щілини. Коли лежав, там постійно дуло. Мій товариш взагалі приїхав з ангіною. І це не дивно. Три доби при мінусовій температурі, а тоді було мінус 10, мінус 12, от у таких рамках», – згадує боєць 93-ї окремої механізованої бригади.

Олександр зараз у відпустці – в рідному Нікополі. Переглядає епізоди екстремальної поїздки ще раз. Згадує: їм самим довелося піклуватися про все: і про дрова, і про їжу, і навіть про освітлення.

«Зайвий акумулятор витягли з машини, який у нас не задіяний. Ось, бачите – клеми, ми купили світлодіодну стрічку, і тепер у нас є світло», – розповідає Галкін.​

Хто відповідальний?

В інтернеті це відео переглянули десятки тисяч людей. Зчинився галас. Скандал докотився і до Генерального штабу. Військове начальство визнало: умови на відео дійсно неприпустимі. Начальник тилу Збройних сил України, генерал Іван Гаврилюк навіть пообіцяв провести розслідування і покарати винних.

Іван Гаврилюк, начальник тилу Збройних сил України

Іван Гаврилюк, начальник тилу Збройних сил України

«Ми розберемось, на якій ділянці це було і хто надавав рухомий склад, для того, щоб виставити штрафні санкції тій залізниці, яка надала рухомий склад. Друге – внаслідок даного розслідування буде з’ясовано причини, хто ж допустив до перевезення варти в такому вагоні, який там знятий і показаний», – пообіцяв начальник тилу Іван Гаврилюк.

Від моменту обіцянки минуло півтора місяця. Але розслідування досі не завершене. У Міноборони не можуть відповісти, ні до якої саме залізниці належав вагон, ні хто допустив перевезення солдатів у таких умовах. А ось бійцям, які опублікували шокуюче відео, відповідь з міністерства все-таки прийшла.

«У цілому по змісту там було вказано, що у нас на відео видно, що їжа зберігається не за нормами перевезень, на відео видно, що ми вдягнені не за статутом, і третє, що ми матюкаємося – і це ганьбить світлий образ українського воїна», – говорить Олександр Галкін, боєць 93-ї окремої механізованої бригади.

Кадри, які фільмують бійці в дорозі

Кадри, які фільмують бійці в дорозі

У відповіді на запит «Донбас.Реалії» в Мінінфраструктури вказали, що представники ЗСУ поки не зверталися до «Укрзалізниці» у зв’язку із зафіксованими порушеннями. Штрафні санкції не застосовувалися. Разом з тим у міністерстві визнають: стан вагонів – це їхня відповідальність, але не пояснюють, чому надавали їх у такому стані.

«З метою з’ясування причин, Мінінфрстуруктури ініційоване проведення наради щодо неналежного облаштування критих вантажних вагонів ПАТ «Укрзалізниця» для перевезення військової варти», – йдеться в документі.

Відповідь Міністерства інфраструктури на запит «Донбас.Реалії»

Відповідь Міністерства інфраструктури на запит «Донбас.Реалії»

Але, як виявилося, проблема не обмежується одним випадком. У мережі без зайвих зусиль можна знайти й інші відео, зняті обуреними бійцями.

Поширена практика

Те, що перевезення бійців у жахливих умовах не поодинокий випадок, а
поширена практика, нам підтверджують і на передовій у селі Новолуганське, що біля Світлодарської дуги. Боєць батальйону «Донбас-Україна» з позивним «Мачо» розповідає, як він супроводжував техніку всього місяць тому.

Боєць з позивним «Мачо»

Боєць з позивним «Мачо»

«У вагоні-«теплушці» умови були нелюдські. Там була дірка для туалету. Вагон не опалювався, тому що буржуйка була розбита. Були нари дерев’яні, на яких лежало сіно. Сіно було сире», – згадує боєць з позивним «Мачо».

За словами бійця, йому і групі військовослужбовців батальйону «Донбас-Україна» доручили супроводжувати військову техніку підрозділу з Житомира в Новомосковськ – це невелике містечко в Дніпропетровській області. Відстань між містами понад шістсот кілометрів. Солдат обурений – відстань у «вагоні-теплушці» вони долали понад п’ять діб!

Відстань, яку військові подолали за понад п’ять діб

Відстань, яку військові подолали за понад п’ять діб

Причина в застарілих нормах

Так чому ж бійці змушені проходити через такі випробування? Відповідь несподівано дають у Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту. Старший викладач Микола Зайцев пояснює: виявляється вимоги до вагонів, у яких перевозять тих, хто супроводжує військову техніку, в Міноборони не змінювали від середини минулого століття. Ось, наприклад, як у 2017-му виглядає список устаткування, яке повинне бути в «теплушці».

Серед знімного обладнання повинні бути: дошки, піч, димова труба, кочерга, відро, ліхтар. Ліхтар – не електричний. Для нього передбачені свічки – в розрахунку 100 грамів на 9 годин горіння.

Список речей, які мають бути у «вагоні-теплушці». Його не змінювали від середини минулого століття

Список речей, які мають бути у «вагоні-теплушці». Його не змінювали від середини минулого століття

«Потрібно зробити спеціальний критий вагон. Хай їх в Україні буде штук 30, але зробити невеличке приміщення, де б могло їхати від 4 до 9 осіб у комфортних умовах», – вважає старший викладач кафедри військової підготовки фахівців спеціальної служби транспорту Микола Зайцев.

За рік у «теплушках» перевозять тисячі солдатів. Таких вагонів десятки, тому покарання одного конкретного виконавця не вирішить проблему, пояснює колишній заступник начальника управління логістики Сергій Грабський. Він 25 років пропрацював у Міноборони на посадах, пов’язаних із військовими перевезеннями.

Сергій Грабський, колишній заступник начальника управління логістики

Сергій Грабський, колишній заступник начальника управління логістики

«На сьогоднішній день ми продовжуємо діяти за законами і настановами, які були прописані ще в середині сорокових років. На жаль, нічого не помінялося з суб’єктивних і об’єктивних причин. Є першочергові завдання і завдання іншої черги. Я так підозрюю, що на даному етапі найвищим пріоритетом не є забезпечення такими вагонами», – зауважує Грабський.

Екс-заступник начальника управління логістики вважає: Міністерству оборони уже давно варто було затвердити нові сучасні правила перевезення бійців. Усе впирається у відсутність грошей і бажання створити комфортні умови. Ось і доводиться солдатам задовольнятися тим, що є.

«У мене виникає якийсь дисонанс. Зеків перевозять у плацкарті, а нас – у цій …», – обурюються військові.

 Автор:Левко Стек, Мар’ян Кушнір,Роман Ребрій
При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. *Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

Continue Reading
Advertisement
1 Comment

1 Comment

  1. kunak59

    14.02.2017 at 19:23

    А вот мы в 1977 году из казахстана целинным батальоном ехали в ГСВГ в плацкартных вагонах…СА…А по роже – за не праздник 23 ФЕВРАЛЯ-День..СА и ВМФ….Падлюка белобилетноплоскостопая…….

Leave a Reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Cтатті

Нелегкий вибір для армії: зарплата чи зброя

Published

on

Бюджет українських Збройних сил дозволяє вирішувати лише тактичні питання розвитку армії, а не їхньої модернізації. З найбільших проблем, які є у війську, – застаріла техніка, повільні темпи її ремонту та модернізації, слабкий рівень підготовки молодших командирів. 

Про це повідомляє народний депутат, член Комітету з нацбезпеки та оборони Олександр Бригинець.

«І уряд, і міністерство оборони, і Верховна Рада в питання військового бюджету виходять сьогодні з фінансових можливостей, які є в державі. Хочеться думати про далекі плани, але потрібно купувати саме те, що допоможе нам в даний момент, в війні, яка йде зараз. Тому найкращі сучасні озброєння, які можна було б купити, носять стратегічний характер і в цій війні можуть і не знадобитися. Фінанси нас змушують думати про день сьогоднішній, завтрашній, максимум післязавтрашній. Тобто вирішувати тактичні питання», – зазначив Бригинець.

За його словами, в питанні озброєння армії також йде розрахунок на іноземну підтримку.

«Але точно ніхто нам не виділить гроші на підвищення оплати військовослужбовцям. Тому потрібно вирішувати, що краще – заплатити сьогодні з наявного бюджету гроші солдату, або купити якесь краще озброєння», – пояснив народний депутат.

Нагадаємо, що раніше міністр оборони Степан Полторак планував, що бюджет міністерства у 2018 році має перейти з бюджету утримання на бюджет розвитку. В Міністерстві оборони порахували, що їм у 2018-му добре було би мати 141,2 млрд грн, але у Державному бюджеті відомству виділили набагато менше від бажаного – 83,3 мільярди (2,56% ВВП).

Військо отримало майже вдвічі менше, ніж просило, однак на 14,5 млрд. грн або на 20,7 % більше, ніж у 2017 році. Розгулятися на ці гроші в армії не вийде, однак багато чого зробити вдасться, наприклад, підвищити грошове забезпечення військовослужбовцям, провести реформи тощо

Слід не забувати, що проводить Україна свої реформи в умовах війни. Хотілося би, щоб війна розглядалася не як виправдання повільного реформування, а як стимул зробити все швидше, зробити систему такою, щоб вона не залежала від окремих осіб, а працювала досконало сама по собі. За відточеними стандартами.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

 

Continue Reading

Cтатті

Крим повернемо тоді, коли українці будуть готовими віддавати за нього життя

Published

on

Заступник голови Меджлісу кримськотатарського народу Ахтем Чийгоз заявив, що Росія підло скористалася ослабленням центральної влади в Києві для анексії Криму.

Меджліс задовго до 2014-го попереджав українську владу про небезпеку створення в Криму загонів проросійського “козацтва”, однак на це не звернули уваги, заявив заступник голови Меджлісу кримськотатарського народу Ахтем Чийгоз в ефірі інформаційно-політичного ток-шоу “Народ проти” на телеканалі ZIK.

“Коли сидів у тюрмі, я бачив зміни, які відбуваються в Україні. Звідти ми оцінювали ці зміни не за доходом на душу населення, а за рівнем патріотизму й самовідданості українців, які сьогодні захищають свою територію на Донбасі ціною власної крові, – ми оце оцінювали. Крим повернеться тоді, коли відчуємо, що кожен українець готовий віддавати своє життя за нього так само, як зараз за Донбас”, – зазначив він.

Чийгоз додав, що Київ призначав до влади в Криму людей без проукраїнської позиції.

“Із листопада 2013-го усі проросійські процеси в Криму вже почали активізуватись. Росія підло скористалась відсутністю сконцентрованої влади в Києві, коли не було змоги управляти армією, СБУ, міліцією. І ми бачили, що в Криму стоять частини української армії, де командувачі вже на той час здали їх”, – наголосив він.

Заступник голови Меджлісу додав, що після арешту спілкувався з полковником ФСБ із Москви, який розповів йому, що українські військові зрадили присязі тому, що їхні генерали перейшли на сторону РФ.

“Я запитав полковника ФСБ: “А ви кому присягу давали – генералові чи батьківщині?”. У цьому помилка наших структур – коли давали присягу батьківщині – вони її не сприймали як батьківщину, вони були ситуативниками. Тому ми повернемо Крим, коли станемо справжніми громадянами України”, – підсумував Чийгоз.

У вересні підконтрольний Росії суд Криму засудив Чийгоза до восьми років колонії суворого режиму за організацію масових заворушень під час окупації Криму Росією 2014 року.

Пов’язане зображення

Того самого місяця ще одного заступника голови Меджлісу – Ільмі Умерова засудили на два роки колонії-поселення за висловлювання про необхідність посилення санкцій проти Росії, які можуть змусити її піти з Криму і з Донбасу. Чийгоза із січня 2015 року утримували в СІЗО, вирок Умерова не набув чинності, останнім часом він перебував у лікарні.

25 жовтня Чийгоза та Умерова відправили літаком до Туреччини. За словами лідера кримськотатарського народу Мустафи Джемілєва, це стало можливим завдяки зусиллям керівництва України, міжнародних організацій і президента Туреччини.

27 жовтня Умеров і Чийгоз прилетіли до Києва. На прес-конференції вони повідомили, що мають намір повернутися до Криму.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Continue Reading

Cтатті

Армія обрала якісну систему зв’язку, до кінця поточного року надійде партія радіостанцій «Aselsan»

Published

on

Члени комісії від усіх силових відомств і трьох наукових установ МОУ віддали перевагу радіостанціям «Aselsan», підтвердивши правильність попереднього рішення

Ідеальна модель завше приваблива. Приміром, було б зовсім чудово, якби українське військо зараз, на початок четвертого року опору російській агресії, мало повністю укомплектовані сучасними, відповідно до останніх досягнень технічного прогресу, взірцями озброєння й військового обладнання. Й бажано кращого, аніж у нашого противника. Цього можна швидко досягнути за умови вкладення колосальних ресурсів у закупівлю вже готової закордонної техніки або розгортання її власного виробництва. Й оскільки таких ресурсів нам іще бракує, а національна економіка лише виходить із затяжного піке, доволі правильним є стратегічне рішення покращувати технічне оснащення оборонної сфери в окремих її кластерах. Спершу — в найважливіших, опорних. Одним із них є військовий зв’язок.

Уже на початку російської інтервенції стало зрозуміло: без осучаснення систем зв’язку, у всьому оборонно-безпековому секторі неможливо налагодити якісне та адекватне управління підрозділами і стійку захищену комунікацію. Волонтерський рух попервах вносив помітну лепту в насичення військ певними засобами зв’язку різних виробників. Але доволі швидко прийшло розуміння, що це не вирішує кардинально реальних потреб, а є тимчасово-вимушеним кроком. Складнощі з сумісністю, захистом, обслуговуванням, ремонтом тощо підштовхнули до пошуку уніфікації та гарантованого забезпечення потреб ЗСУ буквально на роки вперед.

Треба було обрати надійного партнера, який запропонує оптимальні умови — якісне обладнання зв’язку за прийнятною ціною. Як відомо (не зупинятимемося докладно на перипетіях), а певний час довелося витратити саме на вибір такого партнера, адже ціна питання була і є надвисокою — обороноздатність та безпека України. І буквально в фінансовому вимірі ціна такого контракту теж становила чималу привабливість. Хтось із постачальників мав програти в цій конкурентній боротьбі, а хтось отримати головний приз — тривалу співпрацю з Міноборони України.+

Отже, переможця визначено, проводиться належна робота з адаптації й унормування використання радіостанцій турецького виробника «Aselsan» у ЗС України. Проте й досі триває кампанія з дискредитації, що має на меті поставити під сумнів прозорість проведення конкурсу при закупівлі радіостанцій для потреб нашої армії й посіяти сумнів у тім, що саме такі вироби потрібні нам.

Одразу зауважимо: будь-який юрист, вивчивши правовий бекграунд цього контракту, відповість, що його процедура відбулася з урахуванням усіх вимог законодавства, зокрема, визначальних і порівняльних випробувань. А практик зауважить: не існує армії, де новий зразок апаратури зв’язку чи комунікації, тим паче, іноземного виробництва, в процесі встановлення на вітчизняну бойову техніку не потребував би певної адаптації.

НАЧАЛЬНИК ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ ГЕНЕРАЛЬНОГО ШТАБУ ЗС УКРАЇНИ ГЕНЕРАЛ-МАЙОР ВОЛОДИМИР РАПКО

Щоб прояснити ситуацію та з’ясувати, як відбувається означена адаптація, я звернувся до експертів, які володіють першоджерельною інформацією.

У ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД НА ТАНКАХ ОДНОЧАСНО ПРАЦЮВАТИМУТЬ ЯК «MOTOROLA», ТАК І «ASELSAN»

— Наразі існує певний «інформаційний шум», що радіостанції «Aselsan» якось неправильно встановлюють на танки. Наскільки я розумію, нічого неординарного, крім як знаходження оптимального варіанту встановлення сучасних засобів зв’язку на нашу бронетехніку, в цій роботі не відбувається?

— Ми розпочали інсталяцію сучасних засобів зв’язку з танкових військ, тому що танк, як комплексний зразок бойової техніки, є найскладнішим. Наразі триває опрацювання технічних аспектів цієї роботи, — коментує ситуацію начальник Головного управління зв’язку та інформаційних систем Генерального штабу ЗС України генерал-майор Володимир Рапко. — Процес не видався легким. І це було очікуваним. Просто вмонтувати сучасну станцію натовського зразка в Т-64 без конструкторських і нормативних головоломок складно. Опрацьовано низку ідей з вирішення цього виклику. Звісно, ми мали все експериментально випробувати, аби виявити практичні недоліки — щоб інсталяція засобів зв’язку задовольняла вимоги війська.

Зараз у Харківському КБ із машинобудування ім.Морозова працює спеціальна робоча група, до складу якої входять фахівці Харківського бронетанкового ремонтного заводу, конструкторсько-технологічного центру Міноборони, представники «Aselsan» в Україні. Вони працюють над тим, щоб визначити оптимальні штатні місця підключення та установки радіостанції, які покращать ефективність роботи бойової машини в цілому.

Наразі у штатному режимі на танках здебільшого працюють водночас «Motorola» та «Aselsan», а встановлена апаратура внутрішнього зв’язку й комутації «Aselsan» забезпечує роботу як зовнішньої, так і внутрішньої комунікації, що покращило керованість бойових машин.

Заступник начальника Центрального бронетанкового управління ЗСУ Озброєння Збройних сил України полковник Євген Сидоренко тим часом зауважує: «Завершити адаптацію та встановлення радіостанцій «Aselsan» на дослідний зразок танка Т-64 відповідно до затверджених конструкторських змін плануємо до кінця 2017-го. Адже за результатами випробувань визначимося з моделлю для тиражування. Передовсім, це стосується танків, що перебувають на капремонті в заводських умовах. Діятимуть і виїзні ремонтні бригади, які замінюватимуть системи зв’язку танків у військах. Тобто, в усіх танках, які проходитимуть регламентний капремонт, встановлять сучасні засоби зв’язку. А в перехідний період на бронетехніці застосовуватимуть як «Motorola», так і «Aselsan» — поки ми повністю не перейдемо на сучасні засоби. Крім того, триває і адаптація вітчизняних шоломофонів для роботи з радіостанціями «Aselsan». Найближчим часом отримаємо щонайменше 100 таких шоломофонів, які дешевші закордонних аналогів».

ЯКЩО НЕ ЗАБРАКНЕ КОШТІВ, ПЕРЕОСНАЩЕННЯ ВІЙСЬКА НА НОВІ ЗАСОБИ ЗВ’ЯЗКУ ЗАКІНЧАТЬ ДО 2020-ГО

Зазначимо, що шоломофони натовського стандарту відрізняються від українських наявністю знімного шолому з кевлару, також у вітчизняних використовують ларингофони, а в європейських — мікрофонну гарнітуру. Тому танкістам треба звикати до мікрофона перед обличчям, який, на перший погляд, ніби заважає. Однак застосування такої гарнітури забезпечує кращу чіткість і розбірливість переговорів завдяки значно ліпшим частотним характеристикам.

Отже, вибір шоломофонів залишимо за танкістами.

— Також необхідно опрацювати технічні питання інсталяції сучасних засобів зв’язку для танків Т-80 та БМП. Процес встановлення сучасних засобів зв’язку на зразки бойової техніки радянського виробництва не такий легкий, як видавалося спершу. Хоча відкрию «таємницю»: окрім бронетехніки, на всіх інших зразках озброєння така адаптація пройшла успішно та швидко. Йдеться про радіостанції «Harris», «Motorola» і в деяких випадках «Aselsan».

 Коли ми говоримо про радіостанції «Aselsan» УКХ-діапазону, ми розуміємо, що це техніка, яка забезпечує підвищений захист і спроможність діяти в умовах РЕБ на відміну від «Motorola»? — запитуємо в головного зв’язківця українського війська.

— Так, але «Motorola» дає змогу на перехідний період бути на зв’язку з підтримуючою танки піхотою. Найважчий — перехідний період, коли водночас діють кілька типів техніки, — каже співрозмовник, — кожен виробник засобів зв’язку реалізовує унікальні алгоритми псевдовипадкового налаштування робочої частоти, криптографічного захисту інформації та методи цифро-аналогового, аналогово-цифрового перетворення сигналу.

 Яка ситуація з фінансуванням на наступний рік із точки зору задоволення потреб зв’язку ЗС України?

— Для того, щоб успішно здійснити переоснащення війська сучасними засобами зв’язку потрібен час і кошти. До речі, до кінця поточного року надійде партія радіостанцій «Aselsan», і ми продовжимо переоснащення тих підрозділів, які нам визначив начальник Генерального штабу — Головнокомандувач ЗС України.

ВОЛОДИМИР РАПКО: МИ ЗНАЛИ, ЩО НАМ ДОВЕДЕТЬСЯ РАЗОМ ВОЮВАТИ І БУДУВАТИ СИСТЕМУ ВЗАЄМОСУМІСНОСТІ

— Переоснащення — це чималі кошти. Мабуть, тому за давньою українською традицією в декого виникли підозри щодо непрозорості закупівель…

— Усі рішення щодо закупівлі тих чи тих технічних засобів Головне управління зв’язку ГШ ЗС України приймає не просто так. Вивчається досвід країн, які були у такій ситуації, як ми, і які потребували швидких змін у своєму технопарку. Це досвід Польщі, Грузії, Азербайджану, країн Балтії. А нова хвиля інформаційного пресингу, на мою думку, піднялася через те, що ми не придбали радіостанції ізраїльської компанії «Elbit Systems Ltd». Цей виробник запропонував Збройним силам України радіостанції, які не підтвердили заявлених технічних характеристик. Це декому не подобається, мабуть, тому я і мої підлеглі відчуваємо певний тиск. Причому, рішення якому виробнику віддати перевагу, ухвалювалося разом із Національною гвардією України, Державною прикордонною службою України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації, а також за участі експертної ради до складу якої входять волонтери й науковці. Хочу, для розуміння, довести алгоритм цього рішення: в 2015-му здійснювалося вивчення сучасних зразків засобів зв’язку, наступного року провели покази, визначальні відомчі випробування. А потім — колегіальне рішення, що за технічними параметрами обрано «Aselsan». Ми укладаємо угоду й отримуємо першу партію радіостанцій. Після цього почався певний тиск на ЗС України і міністр оборони України, задля уникнення інсинуацій, вирішив провести додаткові порівняльні випробування задля повної прозорості в травні-червні 2017-го комплексною комісією від усіх силових відомств і трьох наукових установ МОУ. Усі члени комісії без винятку віддали перевагу радіостанціям «Aselsan», підтвердивши правильність попереднього рішення.

— Підрозділи, на озброєнні яких перебувають різнотипні станції, чутимуть один одного?

— Питання сумісності окремо діючих підрозділів сьогодні вирішується застосуванням сучасної апаратури внутрішнього зв’язку й комутації та радіостанціями «Harris» короткохвильового діапазону. Останні застосовують усі силові структури — задля взаємодії. Це рішення начальників зв’язку ЗСУ, Держприкордонслужби, Нацгвардії. Ми знали: нам доведеться разом воювати і тому треба будувати взаємосумісну систему комунікації. Хтось не хоче, щоб Збройні сили України переходили на сучасний цифровий зв’язок. Ми ухвалили правильне рішення і повернутись назад неможливо, бо це стане злочином перед тими солдатами, які хочуть нормального, якісного і захищеного зв’язку. Співвідношення якість — ціна в цьому процесі вибору була визначальною. На жаль, бізнес ще не навчився програвати в чесній конкурентній боротьбі. Але в нього ще є можливість цьому навчитись…

Геннадій КАРПЮК, військовий журналіст

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

Trending