Зв'яжіться з нами

Cтатті

Чому “Оплоту” важко дістатись в тайські джунглі

Опубліковано

на

Експорт зброї залишається важливою статтею доходу для української оборонки. Один з головних експортних контрактів – фінальна поставка в цьому році танків «Оплот» у Таїланд. Ціна питання – чверть мільярда доларів.

Україна продовжує залишатися в топ-10 світових експортерів зброї. За даними державного концерну «Укроборонпром», за останні кілька років обсяг експортних контрактів суттєво зріс. Так, тільки за 9 місяців 2016 року сума за поставлену за кордон військову техніку збільшилася на 20% і склала майже 600 млн дол., а загальна сума експортних контрактів, підписаних в 2016 році, перевищила 1,5 млрд дол.
Після початку бойових дій на Донбасі виконання міжнародних контрактів з продажу зброї відійшло на другий план. Головним завданням для влади стало забезпечення боєздатності української армії, яка протистоїть військовій російської машині.
Тим не менш, збройові контракти є важливою частиною доходу для вітчизняного ОПК та держбюджету країни – портфель міжнародних контрактів забезпечує національній економіці мільярди доларів настільки необхідних валютних надходжень.
Однією з найбільш значущих і обговорюваних в пакеті контрактів є поставка півсотні танків БМ «Оплот» в Королівство Таїланд. Виконати свої зобов’язання Україна намагається вже сьомий рік.
Проблемний контракт
Танк БМ «Оплот» – остання розробка української бронетанкової галузі. Сам по собі танк є продовженням серії глибокої модернізації радянського танка Т-80 і розробленого на його базі Т-84.
На озброєння української армії танк був офіційно прийнятий в 2009 році, а контракт з Таїландом влада підписала через два роки – в 2011 році. Домовленість передбачала поставку 49 машин замовнику до кінця 2014 року, а їх вартість склала близько 250 млн дол. Але за відведений час замовник отримав лише 5 машин, а подальше виконання контракту затягнулося на кілька років, з регулярним зривом термінів його завершення.
Після початку бойових дій на сході України в 2014 році виконання контрактів з продажу зброї було призупинено, терміни їх реалізації опинилися під переглядом. Торкнулося це і таїландських домовленостей. Після затяжної паузи контракт був відновлений влітку 2015 року, коли в Таїланд вирушила друга партія з 5 машин.
Отгрузка
Відвантаження “Оплоту” з таїландського контрактом / Фотогалерея “Укрспецекспорту”
Але така ритмічність виконання зобов’язань могла поставити хрест на контракті. Керівництво «Укроборонпрому» перейшло до активних дій. За зрив виробничих планів був звільнений директор «Заводу ім. Малишева», виробника «Оплоту», а в самому концерні визнали – у підприємства є проблеми з виробництвом «Оплотів» і навіть звернулися за допомогою до приватних підприємств. Між тим, навіть ці кроки не дозволили вирішити всі проблеми поставок.
Станом на січень, Таїланд отримав лише 20 машин з 49, хоча цей рік повинен стати фінальним для контракту.
По танках б’ють інформацією
Проблеми з виконанням контракту активно використали конкуренти «Укроборонпрому». Саме так коментують представники концерну повідомлення, які час від часу з’являлися як у вітчизняних, так і іноземних ЗМІ про те, що Таїланд має намір розірвати контракт з Україною.
Останнє таке повідомлення з’явилося в січні цього року, якраз перед поставкою п’ятій партії танків. Тайське видання Bangkok Post розповсюдило інформацію про рішення військового керівництва Таїланду достроково розірвати контракт на поставку танків «Оплот» у зв’язку з тим, що на даний момент замовник отримав лише 20 танків з 49, а термін контракту закінчується в жовтні 2017 року. Згідно з опублікованою інформацією, замість українських «Оплотів» Таїланд хоче закупити 28 китайських танків VT-4.
У відповідь на таке повідомлення в концерні заявили – все це не більше, ніж бажання конкурентів перетягнути на себе вигідний контракт.
За даними держпідприємства «Укрспецекспорт», яке є в Україні основним експортером всіх видів озброєнь і військової техніки, тайська делегація з 16 січня почала процедуру прийому чергової партії танків.
Приемка
Приймання “Оплоту” тайськими фахівцями на “Заводі ім. Малишева” / Gazeta.ua
«Процедура стандартна. Йде приймання в цеху, стендові випробування, випробування на полігоні. Відповідно, коли це все закінчиться і буде прийнято інспекцією, танки будуть передані замовнику, – пояснили процедуру прийому танків представники заводу їм. Малишева. – Зазвичай це максимум два тижні. Ще кілька місяців займає доставка машин замовнику».
Директор інформаційно-консалтингової компанії ” Defense Express і військовий експерт Сергій Згурець у коментарі УНІАН зазначив, що український танк є конкурентним на світовому ринку озброєнь, але регулярне порушення строків виконання контракту підриває авторитет України як надійного партнера.
«Танк «Оплот» конкурентний китайському VT-4, особливо за параметрами двигуна. Тому що у китайців немає двигуна під свої танки. Але експортні контракти повинні виконуватися в термін. Інакше відразу починають з’являтися або китайські, або російські конкуренти або у форматі публікацій, або у форматі заяв. Нам потрібно надійно забезпечувати терміни виконання контрактів, а якщо ми будемо ігнорувати такі речі, то будемо втрачати позиції», – підкреслив експерт.
Не для внутрішнього ринку
“Оплот” в Таїланді / Фотогалерея “Укрспецекспорту”
Ще одним питанням, пов’язаним з продажем «Оплотів» за кордон, є регулярна відсутність цих машин у держоборонзамовленні. Виглядає це так – воююча країна продає свою найсучаснішу зброю, а у зоні бойових дій на сході використовується застаріла техніка.
Більшість експертів сходяться на думці, що така ситуація склалася через фінансову складову цього питання. «Оплот» вигідніше продавати, ніж виділяти держкошти для його закупівлі.
«Танк «Оплот» потрібен для експорту. Необхідно просто прийняти рішення, що він йде на продаж, а на виручені гроші ми вирішуємо, що будемо робити з важкою бронетехнікою у майбутньому», – сказав Згурець.
На його думку, найближчим часом Україна буде вести бойові дії, використовуючи танки Т-64, провівши їх глибоку модернізацію. До речі, на складах Міноборони залишаються законсервованими кілька тисяч таких танків.
Аналогічна ситуація, за словами Згурця, з розвитком бронетанкової галузі в Росії. Новий танк «Армата», воює поки тільки в інформпросторі як засіб пропаганди, а перейде в серійну стадію тільки через десять років.
«Армата» поки є експериментальним зразком. Вони обіцяли, що в цьому році почнеться серійне виробництво. Але поки цього немає. Я впевнений, що танк «Армата» буде доводитися до серійного виробництва не менше 10 років. І ми будемо воювати на модернізованих танках Т-64, а вони – на Т-72», – зазначив Згурець.
До речі, на початку січня цього року в Україні був запатентований новий танк «Тірекс», який, за словами розробників, має стати головним конкурентом російської «Армати».
Згідно концепції, «Тірекс» повинен бути стійкий до кумулятивних боєприпасів. За аналогією з «Арматою», він буде оснащений броньованою капсулою з місцями для трьох членів екіпажу, а також безлюдною баштою.
Новая украинская разработка - танк
Нова українська розробка – танк “Тірекс” / Gazeta.ua
«Та ідеологія, яка закладена в танк «Тірекс», за ефективністю може зрівнятися з «Арматою», тільки якщо всі рішення, якіє поки що на папері, будуть втілені. Але для цього необхідне фінансування держави», – наголосив Згурець.
А отримати ці необхідні кошти в умовах дефіциту фінансування можна саме за рахунок збільшення військового експорту. Отримані від продажу танків та іншого озброєння гроші можуть піти на модернізацію підприємств і освоєння нового виробництва. Ось тільки витримати конкуренцію і зберегти позиції на такому важливому для України ринку зброї без чіткої та системної держполітики довго не вдасться.
Автор:Владислав Швець
При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. *Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

Продовжити читання ?
Реклама
Натисніть, щоб коментувати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Cтатті

Українські «Каспер» і «Саурон» відповідають стандартам НАТО

Опубліковано

на

У Військовому інституті телекомунікацій та інформатизації презентовано нову систему екстреної евакуації поранених «Каспер» та експериментальну відео-систему виявлення та спостереження за безпілотними літальними апаратами «Саурон».

Зокрема, систему «Каспер» розробили фахівці Наукового центру зв’язку інституту. Вона суто українська та має спеціальне програмне забезпечення. Складається зі спеціальних маячків, які сигналами через супутник вказують координати пораненого.

Новітня експериментальна відео-система виявлення та спостереження за безпілотними літальними апаратами «Саурон» також унікальна. Її розробили офіцери кафедри спеціальних засобів зв’язку та радіотехнічних засобів навчального закладу. Вона забезпечує отримання, обробку та передачу відеоінформації про безпілотник в режимі реального часу та може дистанційно керувати відеосенсорами по радіоканалу.

— Сьогодні системи зв’язку та автоматизовані системи управління Збройних Сил України відповідають стандартам НАТО. Вони дозволили оперативно та безперервно здійснювати управління військами. Розвиток, подальше удосконалення, переозброєнню новітніми цифровими засобами зв’язку триває. Ми прагнемо досягти повної сумісності з країнами Альянсу, — зазначив начальник Головного управління зв’язку та інформаційних систем Генерального штабу ЗС України генерал-майор Володимир Рапко.

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел. Джерело:http://www.mil.gov.ua/news/

Продовжити читання ?

Cтатті

Курсанти-нахімовці, котрі не зрадили Україні, стали командирами нових бронекатерів

Опубліковано

на

Усі добре пам’ятають, коли 2014 року на території колишньої Академії ВМС ім. П.С. Нахімова російські окупанти та зрадники спускали наш державний прапор та піднімали свій, курсанти флотського вишу, котрі на відміну від старших офіцерів не зрадили присязі, співали гімн України. Цей вчинок став дуже символічним та знаковим, курсантами пишалася вся країна, їх називали новим поколінням українських військових, на них покладали велику надію. І от минуло три роки. Сьогодні три молоді офіцери, які 2014 року курсантами співали гімн, стали командирами новозбудованих катерів. До речі, загалом до минулорічних двох бронекатерів проекту 58155 ( «Гюрза-М») цього року додалися ще чотири «Змії» , так моряки називають катери цього проекту. Отже, знайомтесь — лейтенанти Дамир Аулін, Олександр Регула та Іван Долгих

Слід сказати, що на ці посади обирали найкращих не тільки за рівнем навчання, а й за лідерськими якостями, бо в екіпажах катерів чимало військовослужбовців із багаторічним досвідом служби, які старші за своїх командирів на п’ять чи навіть десять років. Утім лейтенанти швидко знайшли спільну мову з підлеглими, і свідченням цього є успішний перехід катерів Дніпром до пункту базування.

5522_p_06_img_0004_3— Командиром катера я трохи більше двох місяців і скажу відверто — важко, — розповідає Дамир Аулін. — Ми переганяли катери із заводу до Одеси. Пройшли понад тисячу миль через чотири водосховища та п’ять шлюзів, і це був важкий та водночас корисний досвід.

Дамир Аулін єдиний у своїй родині носить військовий однострій. Він каже, що офіцером Військово-Морських Сил хотів стати ще зі шкільної пори, тому 2010 року вступив до Військово-морського ліцею, а ще за два роки — до флотського вишу, який закінчив у березні 2017-го.

Також Дамир Аулін радий, що командує саме новим катером із сучасним технологічним устаткуванням. Майже всі системи катера автоматизовані, а це енергетичні установки, системи управління, озброєння, зв’язку тощо. Він вдячний командуванню за довіру, адже вже на першому щаблі військової кар’єри він може почати реалізовувати свій потенціал. Тим більше, що ці катери точно не залишаться стояти біля причальної стінки.

5522_p_06_img_0002_1А от лейтенант Іван Долгих розпочинав свою флотську кар’єру, вступивши до коледжу підготовки старшинського складу при Академії ВМС, по закінченні якого один рік служив на кораблі управління «Славутич» старшиною артилерійської команди. Однак зупинятися на цьому Іван не збирався, вже тоді він склав чіткий план свого майбутнього і без проблем вступив одразу на другий курс Академії ВМС. Тож у деяких питаннях Іван більш досвідчений, бо рік служби на кораблі — це чималий досвід, що нині додає молодому командиру впевненості.

— Не існує такого підручника, в якому було б написано, як стати командиром. Потрібно вчитися кожного дня, — підсумовує Іван Долгих.

 

Лейтенант Олександр Регула свого часу проходив стажування на французькому фрегаті «Лафаєт», де офіцер набув дуже потрібних знань та навичок. Він знайомий із сучасними корабельними системами, вміє з ними працювати, особливо це стосується штурманської справи, адже саме цю спеціальність він опановував.

— Під час стажування неодноразово ніс вахту з французькими офіцерами, вони відверто ділилися зі мною тонкощами професії штурмана, — каже Олександр Регула. — Зокрема це маневрування, прокладання курсу, проходження вузькостей, швартування, тобто те, що мені допомогло під час перегону катерів до Одеси.

Призначення молодих офіцерів на такі посади — принципова позиція командування Військово-Морських Сил Збройних Сил України.

— Чим більше ми будемо давати практики молодим офіцерам, тим більше зростатимуть їхні можливості щодо виконання поставлених завдань на високому професійному рівні. Ми провели конкурс і обрали найкращих. Зараз вони вчаться, також і на своїх помилках, і я думаю, що вони впораються з усіма труднощами, — зазначив командувач ВМС ЗС України віце-адмірал Ігор Воронченко.

Нові катери готують до тестування морем

На чотирьох малих броньованих артилерійських катерах, які нещодавно прийшли до Одеси, триває інтенсивна підготовка до державних випробувань. Військові моряки разом із представниками заводу «Кузня на Рибальському» здійснили перші виходи деяких катерів у море.

Бронекатер проекту 58155 ( «Гюрза-М») був розроблений українським підприємством «Казенний дослідницько-проектний центр кораблебудування» (Миколаїв) і є результатом розвитку катерів проекту 58150 ( «Гюрза»). «Гюрза-М» більший за свій прототип і має повну водотоннажність 54 тонн, довжину

23 метри, ширину 4,8 метра. Максимальна швидкість ходу — до 28 вузлів, дальність плавання економічним ходом — не менше 900 миль, автономність — п’ять діб. Екіпаж — п’ять осіб.  Має в своєму арсеналі два бойові модулі КАУ-30М, які складаються з 30-мм гармати ЗТМ1, 30-мм гранатомета КБА-117 (АГ-17),

7,62-мм кулемета КТ-7,62, двох ПТУР Р-2В «Бар’єр», а також переносного ЗРК. Оснащений радіотехнічними засобами, а саме навігаційною РЛС «Дельта-М» , оптико-електронною системою управління вогнем Sarmat, датчиками виявлення лазерного випромінювання

Слід сказати, що тестувати флотські новинки будуть в акваторії Чорного моря біля берегів Одещини. Зазвичай під час цих стандартних процедур перевіряється швидкість ходу катерів, робота апаратури навігації, можливості енергетичної установки, маневреність катерів, рульовий, якірний, швартовно-буксирний та леєрний пристрої. Також перевіряється дальність плавання, спроможність кормових та носових бойових модулів, апаратури навігації та герметизації зовнішнього контуру катерів.

— Зараз проводимо заняття з особовим складом, вони вивчають матеріальну частину, зброю та технічні засоби на своїх постах, особливості різних систем, — зазначив командир малого броньованого артилерійського катера лейтенант Олександр Регула. — Тобто йде планова підготовка до державних випробувань, по завершенні яких катери увійдуть до складу Військово-Морських Сил Збройних Сил України.

Окрім цього, буде дано оцінку ходовим та маневровим якостям кораблів під час номінального та максимального режиму роботи двигуна, будуть здійснені заміри температурних режимів різних систем.

Олександр ЗАВТОНОВ

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел. Джерело:http://na.mil.gov.ua/

Продовжити читання ?

Cтатті

Авіаносці: більші й дорожчі чи менші й дешевші?

Опубліковано

на

Gerald R. Ford – оптимальний авіаносець для ВМС США. Вчора, 17 жовтня, портал scout.com повідомив про те, що американський стратегічний дослідницький центр RAND опублікував результати свого дослідження залежності бойових можливостей авіаносного корабля від його розмірів і вартості.

«Чим більшbq – тим кращbq», – такий вердикт аналітиків некомерційної організації Research and Development, більш відомої як RAND Corporation, щодо авіаносців. У своєму недавньому дослідженні вони спробували відповісти на питання, чи є сенс в гігантських авіаносних кораблях, і що буде, якщо пожертвувати розмірами заради зниження вартості авіаносця.

Замовником дослідження виступило Міноборони США. У військовому відомстві вирішили перевірити, наскільки стратегія щодо розвитку ВМС і Корпусу морської піхоти виправдана в плані витрат, «живучості» і проектованої сили. Як прототипи виступали кораблі, вже наявні в складі американського флоту, а також концепти у вигляді авіаносців «середнього» і «міні» класів. Аналітики RAND умовно розділили авіаносці на чотири класи:

  • CVN 8X – прообразом послужили авіаносці типу Gerald R. Ford, мають водотоннажність близько 100 000 т;
  • CVN LX – концепція авіаносця водотоннажністю 70 000 т. Такий корабель обійдеться флоту дешевше, але буде більш обмеженим за розміром авіакрила, а також запасу палива і боєприпасів для нього;
  • CV LX – концепт авіаносця водотоннажністю 40 000 т. Прообразом виступив УДК типу America. У порівнянні розглядалася версія авіаносця з атомною енергетичною установкою;
  • CV EX – концепт легкого авіаносця водотоннажністю 20 000 т.

За підсумками дослідження в RAND Corporation повідомили, що зараз і в доступному для огляду майбутньому оптимальним є варіант авіаносця CVN 8X (Gerald R. Ford). Корабель водотоннажністю 100 000 т здатний нести і підтримувати боєготовність близько 80 бойових літаків, що є достатнім для проекції сили згідно військової доктрини США. При цьому економія при виборі авіаносців класу CVN LX (70 000 т) не виправдана на увазі обмежених можливостей цих кораблів.

Порівняльна таблиця концептів авіаносців від RAND Corporation. rand.org

Формати авіаносців CV LX і CV EX в RAND визнали непрактичними в умовах поточної військової доктрини США. Авіаносці CV LX не володіють достатнім авіакрилом, в більшій мірі залежать від кораблів постачання і вимагають іншого підходу до формування авіаносних груп. Аналогічні висновки були зроблені і для концепції CV EX. При цьому в RAND Corporation вказують, що цей формат авіаносців має право на існування, але зажадає повного переформатування військово-морського флоту.

Результат пошуку зображень за запитом "авіаносець Gerald R. Ford (CVN-78)"

Нагадаємо, що авіаносець Gerald R. Ford (CVN-78) – найдорожчий корабель у світовій історії (його будівництво обійшлося військовому бюджету США майже в $ 13 млрд). Корабель був закладений 13 листопада 2009 року та спущений на воду 9 листопада 2013 року. Gerald R. Ford має 337 м в довжину, максимальну ширину 78 м, водотоннажність близько 100 000 т і розрахований на 90 літаків і вертольотів. Згідно з технічним описом, на кораблі розмістять літаки F-35, F / A-18E / F Super Hornet, EA-18G Growler, а також вертольоти MH-60R / S.

Gerald R. Ford стане першим в однойменної серії з десяти авіаносців нового покоління, що будуються для ВМС США. В американському військовому відомстві планують, що нові кораблі замінять авіаносці типу Nimitz, які знаходяться в експлуатації з 1975 року.

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел. Джерело:https://www.rand.org/

Продовжити читання ?
Реклама
Реклама
Реклама

Trending

Copyright © 2017 Військовий навігатор України