Зв'яжіться з нами

Соціалка

Що грамотно зробити, якщо вам відмовили в проїзді за посвідченням учасника бойових дій?

Опубліковано

на

З постійною періодичністю суспільство і військових зокрема бентежить порушення прав пільгових категорій громадян під час їх проїзду у громадському транспорті, зокрема учасників бойових дій (учасників АТО). З цього приводу є багато гучних заяв приватних перевізників, емоційних аргументів і контраргументів, які абсолютно не вирішують проблему – права пільговиків продовжують порушуватися, викликаючи зневіру у соціальний захист пільгових категорій громадян.

Варта лишень згадати, що Стаття 12 Закону України „Про транспорт“ зобов’язує транспортні підприємства забезпечувати права на пільги громадян щодо користування транспортом.

Згідно з нормою пункту 7 ч.1 статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», учасникам бойових дій надається пільга – «безплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту…», зазначена норма Закону не містить жодних обмежень для практичного застосування такої пільги, зокрема, щодо конкретного часу для реалізації цієї пільги, чи кількості пільговиків на один транспортний засіб, чи наявності дозволу органу місцевого самоврядування або власника підприємства, що проводить перевезення в громадському транспорті.

Однак фактично такі обмеження нерідко встановлюються насамперед самими приватними перевізниками та водіями громадського транспорту (наприклад, водіями маршрутних таксі), які під різними надуманими приводами категорично відмовляються здійснювати пільгове перевезення пасажирів по посвідченню учасника бойових дій.

Відповідно до ст. 37 Закону України „Про автомобільний транспорт“ пільгові перевезення пасажирів, які відповідно до законодавства користуються такими правами, забезпечують автомобільні перевізники, які здійснюють перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування.

Автомобільному перевізнику, який здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування, забороняється відмовлятися від пільгового перевезення, крім випадків, передбачених законом.

Безпідставна відмова від пільгового перевезення тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Види та обсяги пільгових перевезень установлюються замовленням, у якому визначається порядок компенсації автомобільним  перевізникам,  які здійснюють перевезення пасажирів на маршрутах загального користування, збитків від цих перевезень.

Таким чином, будь-яка відмова від перевезення пільгових категорій є незаконною.

Доволі часто перевізник обґрунтовує, що припинив перевезення пільгових категорій у зв’язку з відсутністю компенсацій чи непідписанням з ним договору про пільгові перевезення. Все це є відволіканням від суті справи і неправомірними діями.

Незалежно від компенсацій чи наявності договорів про пільгові перевезення з перевізником закони України про пільгові категорії продовжують діяти, право пільговиків на безкоштовний проїзд нікуди не зникає, не може бути обмежене і має бути забезпечене перевізником.

Відносини між перевізником і місцевою радою є договірними відносинами і основуються на договорі. Якщо є певні проблеми або взаємні претензії між місцевою радою та перевізником, їх потрібно вирішувати у суді, а не грубо і цинічно порушувати права пільговиків – учасників бойових дій.

Відповідно до п. 10 ст. 145 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою КМУ від 18.02. 1997 р. №176 в редакції постанови 26 вересня 2007 р. №1184, перевізник зобов’язаний здійснювати перевезення пасажирів з квитками і пасажирів, яким, згідно з законодавством, надано пільги щодо плати за проїзд. Отже, відмова у пільговому перевезенні є незаконною, тому що закон не містить норми про обмеження кількості місць для перевезення пільгових категорій пасажирів.

Відповідно до ст. 133-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, безпідставна відмова від передбаченого законом пільгового перевезення громадян тягне за собою накладення штрафу на водіїв транспортних засобів, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності від 8 до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У відповідності до Інструкції з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення Державною інспекцією України з безпеки на наземному транспорті (10 вересня 2014 р. було прийнято Постанову Кабміну № 442, якою скасовано Державну інспекцію України з безпеки на наземному транспорті. її правонаступник – Державна служба України з безпеки на транспорті. встановлено порядок оформлення матеріалів та розгляду справ про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням законодавства про автомобільний транспорт, уповноваженими на те посадовими особами Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті та її територіальних органів.

Тобто за відмову у перевезенні пільгових категорій до адміністративної відповідальності притягають уповноважені посадові особи складають протоколи про адміністративні правопорушення у випадках порушень законодавства з питань безпеки на наземному транспорті, передбачених частинами першою, другою, четвертою, п’ятою і сьомою статті 133-1, статтями 133-2, 136, 141, 142 та статтею 164 –  у частині, що стосується правопорушень у галузі господарської діяльності, пов’язаної з перевезенням пасажирів і вантажів, Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Також у випадку порушення Вашого права на пільговий проїзд в міському або приміському транспорті Ви можете звернутись за захистом свого права до територіального управління Державної служби України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) (Центральний апарат знаходиться за адресою пр. Перемоги, 14, м. Київ, 01135). В скарзі або заяві необхідно вказувати дату, час, номер маршруту та державний номерний знак маршрутки, водій якої допустив порушення Вашого права.

Також, дії водія чи власника транспортного засобу (підприємства), який відмовляє у перевезенні пільгових категорій, можуть підпадати під ознаки адміністративного правопорушення відповідальність за скоєння якого передбачена статтею 186 КуПАП «Самоуправство», тобто самовільне, всупереч встановленому законом порядку, здійснення свого дійсного або гаданого права, що не завдало істотної шкоди громадянам або державним чи громадським організаціям. Визначена відповідальність тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від чотирьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Суттєва різниця у притягненні до адміністративної відповідальності за статтею 186 КуПАП «Самоуправство», у тому що в даному випадку адміністративний протокол складається працівниками поліції, які звичайно, більш доступні в момент порушення прав пільговиків, адже водій транспортного засобу не буде чекати коли з’явиться представник Укртрансбезпеки.

Розміри адміністративного штрафу за статтями 133-1 та 186 КуПАП є не значними, і тому не можуть бути ваговим засобом впливу для перевізників, що порушують закон.

Тому, у разі будь-якої неправомірної відмови у перевезенні пільгових категорій радимо спочатку безпосередньо на місці звернутись до працівників поліції для відновлення порушеного права, а вже потім звертатись до органів Укртрансбезпеки, які, зобов’язані відповідним чином відреагувати та, в тому числі, слідкують за виконанням ліцензійних умов перевізниками і можуть врахувати негативну інформацію, яка надходить щодо конкретного перевізника.

Автор: Осмоловський Д.Ю. – «Єдина служба правової допомоги»

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.

*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.

*Інформація публікується з відкритих джерел. Джерело: http://3222.ua/

Продовжити читання ?
Реклама
Натисніть, щоб коментувати

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Новини

Уряд розробив проект закону про підвищення пенсій військовим і передає документ для подальшого опрацювання в РНБО

Опубліковано

на

Кабінет Міністрів України в рамках подальшої реалізації пенсійної реформи та осучаснення пенсій українським пенсіонерам опрацював проект закону про підвищення пенсій військовослужбовцям та працівникам правоохоронних органів і направляє документ в Раду національної безпеки та оборони для подальшого обговорення. Про це повідомив Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман під час засідання Уряду.

«Наступний наш крок –  пропозиція зміни пенсійного забезпечення військових пенсіонерів. Такі пропозиції ми передаємо в РНБО, де на рівні Президента ми знайдемо остаточні рішення,  аби з січня українські військові пенсіонери отримували підвищені пенсії», – сказав Володимир Гройсман.

Він підкреслив, що мова про 550 тис. військових пенсіонерів, які зможуть отримати підвищені пенсії. Причому механізм осучаснення пенсій буде аналогічний тому, що був запроваджений восени.

«Осучаснення пенсій (військовим) відбуватиметься автоматично. Бойові пенсії будуть більші за звичайні, – сказав Володимир Гройсман. – Але, впевнений, що середнє збільшення становитиме не менше 1,5 тис. грн. Бойові пенсії зростуть навіть більше».

Довідково

Уряд України оголосив одним із своїх пріоритетів діяльності на 2017 та подальші роки проведення масштабної пенсійної реформи, яка не передбачає збільшення пенсійного віку, натомість запроваджує механізми ліквідації пенсійної «зрівнялівки», встановлення пенсійних виплат на основі стажу роботи пенсіонера, а також дозволяє в середньостроковій перспективі подолати дефіцит бюджету Пенсійного фонду, який в поточному році становить 140 млрд грн.

Один з перших законопроектів реформи був ухвалений Парламентом в жовтні поточного року. Документ дозволив так само в жовтні осучаснити пенсії майже 10 млн пенсіонерів і закласти можливості автоматичного осучаснення виплат в подальші періоди.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Cтатті

Реформа в обхід армії: чому кабмін не компенсує військові пенсії?

Опубліковано

на

5 грудня напередодні Дня Збройних сил України в Києві, Львові, Одесі, Рівному, Маріуполі та інших містах пройшли протестні акції військових пенсіонерів. Вимога проста – перерахувати пенсії. Тим більше що підвищити виплати обіцяють давно. Але вже п’ять років до цього не доходять руки. За цей час зросла інфляція, знецінилася гривня, змінилися соцстандарти. Три роки йде і війна, яка докорінно змінила ставлення суспільства до армії. Але поваги недостатньо для того, щоб назвати ту чи іншу професію престижною.

Пенсійна дискримінація зазачіпає соціальні стандарти 500 тисяч пенсіонерів СИЛОВИКІВ (СБУ, Поліції, МНС і Військових) а також членів їхніх сімей – а це близько 2х мільйонів громадян України потенційних виборців тієї, чи іншої політсили. 

“Офіцер в будь-якій країні повинен користуватися повагою. Проорали 20 років на країну в важких умовах, він повинен знати, що у нього буде хороша пенсія. Це дуже важливо. Так у всьому світі, так було в Радянському Союзі. Але в Україні немає престижу, цінності молодого офіцера. Сьогодні він знає, що виходить на пенсію жебраком, – говорить директор соціологічної служби “Український барометр” Віктор Небоженко. – Є конторські посади і бойові. Вони повинні по-різному оплачуватись. Це не менш гостра проблема, ніж підготовка військовослужбовців за натовськими стандартами. Це та група виборців, яка не голосує за владу. Вони швидше лівих поглядів, а влада – скоріше правих. Владі легше підкупити бюджетників, ніж пенсіонерів, особливо військових. Але потрібно розрізняти тих, хто пройшов АТО, і тих, хто старші. Останні за 20 років вже продемонстрували свій протест. А ось ті, хто прийшли з АТО, ще тільки будуть дуже агресивними пенсіонерами “.

Плани чиновників

3 жовтня 2017 році Верховна Рада з подачі Кабміну схвалила перерахунок пенсій, який був поданий як пенсійна реформа. Підвищення було нерівномірним і дискусійним – одним додали 100 грн, іншим 1 тис. Грн, третім нічого. Але військових перегляд зовсім не торкнувся. До 1 листопада уряд повинен був написати про це окремий законопроект.

Перерахувати пенсійні виплати доручали раніше Арсенію Яценюку. Брав на себе зобов’язання і Володимир Гройсман. У травні він гарантував, що внесе відповідний законопроект, і військовослужбовцям підвищать пенсії з 1 січня 2018 року.

Мінсоцполітики цей законопроект розробляє, і міністр Андрій Рева періодично згадує про нього. У середині листопада він був ще в стані розробки. В кінці листопада міністр говорив, що резерви для підвищення пенсій є, але законопроект потрібно обговорити з Радою з нацбезпеки і оборони, оскільки він виключно важливий.

5 грудня віце-прем’єр Павло Розенко сказав, що пенсії переглянуть в 2018 році, але про законопроект говорив як про такий, який ще розробляють. Про дату голосування точних відомостей він не дав: “Я сподіваюся, що з нового року цей законопроект потрапить до Верховної Ради України, і ми спільно його проголосуємо”.

Оскільки текст законопроекту ніхто не бачив, є серйозні побоювання, що норми в ньому не влаштують військових пенсіонерів.

Пора перерахувати

Є дві базові складові для нарахування військових пенсій – вислуга років і грошове забезпечення. За ст. 51 закону “Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб”, підвищення грошового забезпечення має на увазі перерахунок пенсій для відповідної категорії. Тобто ростуть оклади за званням та посадою – пенсію повинні індексувати або осучаснювати. Але цього не відбувається. Останній перегляд військових пенсій стався в 2012 році. Перед цим військовослужбовці активно домагалися через суди перерахунків, і уряд зважився осучаснити виплати і розрахуватися з усіма боргами.

Рівняння на США

Викликає тривогу можлива прив’язка військових пенсій до зарплати в Україні на момент звільнення. В цьому випадку і в українських реаліях сьогодні полковнику нарахують пенсію меншу, ніж майору, який звільниться через п’ять років. Нарахування пенсій з урахуванням вислуги і грошового забезпечення цілком прийнятно. Важливо, щоб не скорочувалася співвідношення між пенсією і грошовим забезпеченням і щоб перерахунок дійсно робили, а не ігнорували.

30 серпня 2017 року Кабмін прийняв постанову №704 про грошове забезпечення військовослужбовців, яка вступить в силу з 1 січня 2018 року. Цим документом оклади прив’язали до прожитмінімум для працездатних осіб. Тобто зростає цей показник – змінюється і грошове забезпечення. За логікою, разом з підвищенням прожитмінімуму повинна рости і військова пенсія. Це передбачає стаття 51 чинного закону. Але ж уряд готує новий закон, який не обговорює з громадськістю. Є побоювання, що в цьому документі не буде прив’язки до постанови Кабміну №704.

Глава Комітету економістів України Андрій Новак каже, що у затримки з підготовкою законопроекту можуть бути об’єктивні причини.

“У мене є інформація, що при дуже серйозному сприянні наших американських партнерів, з урахуванням досвіду американських збройних сил, розробляється законопроект, який передбачає значне підвищення зарплат для 34 категорій – це середня і вища офіцерське ланка, – пояснює експерт. – Це той офіцерський склад , який в разі бойових дій, як зараз АТО, приймає в них участь. Відповідно, це призведе до суттєвого підвищення пенсій. Я думаю, що в контексті цих принципових змін буде законодавчий акт про суттєве підвищення пенсійного забезпечення військовослужбовців. Не тільки тих, які вийдуть на пенсію в майбутньому, а й для нинішніх військових пенсіонерів. Хоча для американців пріоритет – діючі офіцери”.

Закріпити підвищення грошового забезпечення законом було б правильно. Постанову уряду можна в будь-який момент скасувати. Тим більше що чиновники не хочуть витрачати гроші навіть на тих, хто їх захищає. Економіст говорить, що американці пропонували підвищити зарплати всім без винятку категоріям військовослужбовців – їх понад 60, але до 34 категорій список скоротила саме українська сторона. Але гроші для підвищення зарплат і пенсій є.

“Резервів відразу два. По-перше, збільшення витрат держбюджету на оборону, яке зараз відбувається з об’єктивних причин. По-друге, цільова фінансова матеріально-технічна допомога на оборону України, яку зараз надають наші партнери. Найбільш істотну – США, – говорить Андрій Новак. – Вони, до речі, з наступного року збільшили допомогу Україні з 300 до 350 млн дол. в рік “.

Анна Гончаренко

 

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.

Продовжити читання ?

Новини

“Служи дурачок получиш значок” – в ситуації з військовими пенсіонерами винні Мінсоцполітики і особисто його голова Рева

Опубліковано

на

Про проавл пенсійної рефрми для військовослужбовців, дискримінацію та ігнорувння зверненнь військових пенсіонерів розповідає народний депутат України, член Комітету ВР з питань національної безпеки та оборони, лідер групи “Інформаційний спротив”, підполковник запасу Дмитро Тимчук:

“Щодо ситуації з військовими пенсіонерами.

На жаль, вчорашні, 5 грудня (допис за 6 грудня-ред.), акції протесту військових пенсіонерів в Києві, Маріуполі, Львові, Рівному та інших містах не “зацікавили” центральні ЗМІ. Проблема від цього не стала меншою. У Рівному, наприклад, військові пенсіонери дали термін до 20 грудня, після чого обіцяють перекрити трасу Київ-Чоп.

Їхній протест зрозумілий. На сьогодні (після пенсійної реформи для “цивільних”) у нас ситуація, коли екс-командир частини отримує пенсію меншу, ніж його колишній підлеглий з числа цивільних працівників на пересічній посаді. Це маячня.

З усією відповідальністю заявляю: в даній ситуації винне Мінсоцполітики і особисто його голова А. Рева.

Останній обіцяв надати до Верховної Ради законопроект щодо військових пенсіонерів спочатку у вересні, потім – до 1 листопада, тепер – до кінця року, так, щоб вже в січні підвищити “військові” пенсії. Але до кінця року залишилися лічені пленарні дні, коли Рада може розглянути цей законопроект – якщо бути точним, то 6 пленарних днів.

На сьогодні в Раду законопроект так і не подали.

Замість цього Мінсоцполітики вдарилося у відверту брехню. Так, депутатам пан Рева раптом почав розповідати, що спочатку законопроект повинен розглянути РНБО. Але, по-перше, до РНБО даний документ не стосується; по-друге, за моєю інформацією, ніхто цей документ в РНБО на даний момент також не подавав.

Я бачу тільки одне пояснення: Мінсоцполітики проігнорувало всі напрацювання робочої групи при Кабміні і “намалювало” такий документ, що його соромно показати, а тепер думає, як би його під шумок пропхати через парламент.

Не вийде.

Комітет ВР з нацбезпеки і оборони одноголосно прийняв рішення терміново звернутися до прем’єр-міністра з вимогою негайно подати до парламенту законопроект про пенсії для військових пенсіонерів.”

Народний депутат України, член Комітету ВР з питань національної безпеки та оборони, лідер групи “Інформаційний спротив”, підполковник запасу Дмитро Тимчук

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.
Джерело:Дмитрий ТЫМЧУК

Продовжити читання ?
Реклама
Реклама
Реклама

Trending