Зв'яжіться з нами

Соціальна

Учасники бойових дій мають право самі вибирати санаторії для лікування

Опубліковано

на

Єдиною підставою для відмови у лікуванні в обраному закладі може бути відсутність у ньому належних умов відповідно до діагнозу особи

Раніше багатьом пільговикам доводилось чекати на путівку роками. А якщо і пощастило, то це ще не гарантія того, що ви повернетеся із санаторію лише з позитивними емоціями. Частенько відпочивальники нарікають на умови проживання, харчування, незадовільний сервіс та малоефективне лікування. І немало з них пов’язують такий стан справ із корупційними схемами у сфері санаторно-курортного забезпечення. Адже органи соціального захисту самостійно визначали, в який санаторій людина отримуватиме путівку, позбавляючи її права вибору

— «Вибити» путівку у санаторій була справа не з легких. А коли виходило, то пропонували заклади, які не спеціалізувалися на моєму захворюванні. Наприклад, треба було пролікуватися у Хмільнику, де працюють над проблемами опорно-рухового апарату, а мені говорять: «Їдьте в Моршин, лікуйте шлунок. У нас тільки такі путівки є», — згадує боєць Андрій Галун.

Торік Кабінет Міністрів вніс зміни в Порядок забезпечення санаторно-курортними путівками учасників бойових дій та інвалідів війни та Порядок використання коштів, передбачених у держбюджеті на забезпечення лікування у санаторіях. Так, учасники АТО отримали право самостійно обирати лікувально-профілактичний заклад, залежно від медичних рекомендацій та власних вподобань.

Юрист-аналітик ГО «Юридична Сотня» Вікторія Лавренюк розповіла про механізм отримання путівки:

— Учасник бойових дій або інвалід війни повинен знаходитися на обліку в органах соціального захисту населення за місцем реєстрації або фактичного проживання. Він чи його законний представник подає заяву, медичну довідку лікувальної установи за формою № 070/о, копію посвідчення учасника бойових дій, копію документа, що підтверджує безпосереднє залучення особи до виконання завдань у районах проведення антитерористичної операції, паспорт, ідентифікаційний код та військовий квиток.

Якщо їхати у санаторій з дружиною, то за її путівку доведеться сплатити повну вартість. Але маєте знати, коли ж середньомісячний сукупний дохід сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців не перевищує трьох прожиткових мінімумів (з 1.01 по 30.04.2018 р. — 5 286 грн), то членам родин військовиків, окрім військовослужбовців строкової військової служби, надають путівки з 50-відсотковим зниженням вартості.

Втім може бути і законна підстава для відмови у лікуванні в обраному місці. Це відсутність у закладі належних умов відповідно до діагнозу особи. В такому випадку орган соцзахисту має запропонувати інший санаторій.

Якщо вам відмовляють у наданні інформації про санаторії, необхідно звернутися в письмовій формі до Державної служби у справах ветеранів війни та учасників АТО. Варто також зателефонувати на гарячу лінію за телефонами: (044) 281–08–50, (044) 281–08–48.

За даними Державної служби у справах ветеранів війни та учасників АТО, у 2018 році на санаторно-курортне лікування виділено 50 млн 526 тис. грн (торік — 22,4 млн грн, у другому півріччі з інших програм додано ще 28 млн грн, кошти, виділені минулого року, засвоєні на 100%). За потреби у 2018 році цю суму буде збільшено за рахунок інших програм.

— Кошти виділяються пропорційно кількості людей, що стоять на обліку для забезпечення санаторно-курортним лікуванням. Тобто чим більше в даному районі претендентів на отримання путівки,

тим більша сума спрямовується до органу соцзахисту, — зазначила Вікторія Лавренюк.

Головний спеціаліст відділу в справах інвалідів, ветеранів війни та праці Управління соцзахисту Одеси Марія Янчева повідомила, що термін перебування в санаторії учасників бойових дій та інвалідів війни становить від 18 до 21 дня.

— Під час виписки з санаторію необхідно отримати талон від путівки. Він передається до органу соціального захисту та підтверджує надання послуг, а також є підставою для проведення розрахунку з санаторієм, — зауважила вона. — І оскільки оплата путівки проводиться тільки після завершення повного курсу оздоровлення, то у разі ненадання належних послуг людина може відмовитися від лікування і обрати інший санаторій. А це у свою чергу є стимулом для оздоровчих закладів покращити якість надання послуг.

Оксана КАРПЕНКО, «Народна армія»

 

Ветерани АТО безкоштовно здобувають нові професії

«Шановні пасажири! В цьому автобусі воїни АТО за наявності посвідчення учасника бойових дій можуть скористатися правом на безкоштовний проїзд у громадському транспорті. Ми з вдячністю ставимося до людей, які захищають суверенітет і незалежність нашої країни». Ось таке оголошення можна прочитати на одному з автобусних маршрутів міста Чорноморська Одеської області

Окрім цього, впала в око і патріотична символіка в салоні: герб України, плакати і прапорці. Захотілося поспілкуватися з водієм цієї маршрутки. Ним виявився 35-річний Олександр Петренко, в минулому військовослужбовець 72-ї бригади.

У розмові з’ясувалося, що рік тому він звільнився по завершенні контракту і повернувся додому. На жаль, приватне підприємство, де чоловік працював електриком, припинило існування. Довелося шукати нову роботу. Потрапило на очі оголошення про набір водіїв на маршрутні автобуси. Гарантувалася висока оплата. Одна біда — посвідчення водія відповідної категорії в Олександра не було. І тут друзі підказали, що в Чорноморську діє програма професійної адаптації для учасників АТО. Завдяки їй уже кілька десятків колишніх військовослужбовців набули нові професії. Після звернення в управління соціального захисту питання було вирішене. Після навчання й успішного складання іспитів з практичного водіння Олександр ось уже чотири місяці працює на одному з міських маршрутів.

Про те, як скористатися правом на набуття нової професії, ми попросили розповісти начальника Управління соціального захисту міста Чорноморська Одеської області Валентину Михаль.

— Щоб реалізувати своє право, учаснику АТО необхідно звернутися до Центру зайнятості за місцем реєстрації. Там вам запропонують на розгляд низку професій, безкоштовне навчання за якими передбачено програмою професійної адаптації учасників АТО. За вибором можна перекваліфікуватися на зварювальника, токаря, столяра, муляра, водія, кухаря, продавця-консультанта, продавця-менеджера та програміста, — розповіла Валентина Михаль.

Для того, щоб отримати право на безкоштовне навчання, треба написати про це відповідну заяву, а також принести до Управління соціального захисту за містом реєстрації пакет відповідних документів: копії паспорта, ідентифікаційного коду, довідки про безпосередню участь в антитерористичній операції та посвідчення УБД. Потім кандидат складає спеціальні тести в місцевому Центрі зайнятості з метою перевірки рівня загальних знань і психологічної стійкості.

Для тих, хто планує обрати для безкоштовного навчання спеціальність водія, в договорі в обов’язковому порядку має бути зазначено, що оплата за навчання здійснюється в повному обсязі як за теоретичний, так і за практичний курси та включає практичне водіння. Це важливо, тому що основні витрати при навчанні припадають якраз на практичне водіння, куди входить оплата за паливо та отримання зарплати інструктором.

Поки програма тільки набирає обертів. Із 308 учасників АТО, зареєстрованих в Управлінні соціального захисту міста Чорноморська Одеської області, навчання пройшли 26 осіб, ще 15 продовжують підготовку. Дванадцять атовців уже працевлаштовані за новими спеціальностями на різні підприємства державної та приватної форми власності міста та області.

Олександр КІНДСФАТЕР, «Народна армія»

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове. 
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел.  na.mil.gov.ua

Новини

Бездомні офіцери ВМСУ, котрі вийшли з Криму просять президента вирішити квартирне питання

Опубліковано

на

Група офіцерів Військово-морських сил України, які вийшли в 2014 році з окупованого Криму, звернулася з відкритим листом до президента України Петра Порошенко.

Вони просять верховного головнокомандувача звернути увагу на ситуацію із забезпеченням «кримчан» житлом – замість втраченого на півострові. За словами авторів листа, ніякого прогресу в цьому питанні не спостерігається всі чотири роки, що йде війна.

«Виконуючи директиву міністра оборони, ми залишили в Криму своє майно і службове житло і разом з сім’ями терміново покинули територію АР Крим для подальшого проходження служби, – йдеться в листі. – Квартири наших військових фактично захоплені окупантами, а всі обіцянки керівництва країни щодо вирішення цієї проблеми так і залишилися обіцянками, за чотири роки не внесено жодних змін в нормативно-правові акти … Ми чесно виконуємо свій службовий обов’язок, більшість є учасниками АТО, а деякі мають державні нагороди за виконання бойових завдань. Вражає цинічне ставлення до військовослужбовців і членам їх сімей, які залишилися патріотами своєї країни ».

Військові сподіваються на керівництво держави, яке не залишиться осторонь вирішення питання сімей військовослужбовців.

“Сподіваємося, що не буде підштовхувати військовослужбовців ВМС після звільнення в запас разом з сім’ями повертатися в окупований Крим і приймати російське громадянство для вирішення квартирного питання, що наражає на небезпеку як життя військових, так і життя наших сімей”, – йдеться в зверненні.

Звернення підписали 35 осіб, в основному це старші офіцери.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. http://dumskaya.net/

Читати далі ...

Аналітика

Проект Закону України “Про прощення”: відповідальність військовослужбовців

Опубліковано

на

В середині березня Центр деокупації опублікував проект Закону України «Про прощення» для відкритого громадського обговорення. Ми впевнені, що українське суспільство має самостійно вирішити, кого прощати, а кого карати за злочини, скоєні в інтересах Російської Федерації на шкоду інтересам нашої країни. Ми послідовно оприлюднимемо пропозиції стосовно різних категорій злочинців та сподіваємося на нашу активну участь в дискусії.

Розгорнута презентація самого законопроекту доступна за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=qU1c1X9ujH0&feature=youtu.be

Нижче викладені пропозиції щодо притягнення до відповдальності військовослужбовців Збройних Сил України, які вчинили злочини в інтересах держави-агресора, а також громадян України, що вступили на службу в армію держави-агресора, незаконні збройні формування або військово-комерційні компанії, а також брали участь в бойових діях в якості найманців залежно від тяжкості злочину

Стаття 9. Процедура прощення не застосовується:

1) частиною першою статті 109 (дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади), зокрема громадяни України, які вступили на службу за контрактом в армію держави-агресора або незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

2) частиною третьою статті 110 (посягання на територіальну цілісність і недоторканність України), зокрема громадяни України, які вступили на службу за контрактом в армію держави-агресора або незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

3) частиною четвертою статті 110 (посягання на територіальну цілісність і недоторканність України), зокрема громадяни України, які вступили на службу за контрактом в армію держави-агресора або незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

4) частиною першою статті 111 (державна зрада), зокрема військовослужбовці, які перейшли на бік ворога і змінили військовій присязі; громадяни України, які вступили на службу за контрактом в армію держави-агресора; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України або за її межами.

5) частиною другою статті 260 (створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань), зокрема громадяни України, які вступили на службу в незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

6) частиною третьою статті 260 (створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань), зокрема громадяни України, які вступили на службу в незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і як керівники підрозділів брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та як керівники підрозділів брали участь у бойових діях на території України;

7) частиною четвертою статті 260 (створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань), зокрема громадяни України, які вступили на службу в незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

8) частиною п’ятою статті 260 (створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань), зокрема громадяни України, які вступили на службу в незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і брали участь у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та брали участь у бойових діях на території України;

9) частиною другою статті 328 (розголошення державної таємниці), зокрема військовослужбовці, які розголосили ввірену їм державну таємницю, що спричинило тяжкі наслідки;

10) частиною другою статті 408 (дезертирство), зокрема військовослужбовці, які ухилились від військової служби зі зброєю або за попередньою змовою групою осіб;

11) частиною третьою статті 408 (дезертирство), зокрема військовослужбовці, які ухилились від військової служби в умовах особливого періоду;

12) частиною четвертою статті 408 (дезертирство), зокрема військовослужбовці, які ухилились від військової служби в бойовій обстановці;

13) частиною третьою статті 422 (розголошення відомостей військового характеру, що становлять державну таємницю, або втрата документів чи матеріалів, що містять такі відомості), зокрема військовослужбовці, які розголосили ввірені їм відомості військового характеру, що становлять державну таємницю, або втратили документи чи матеріали з такими відомостями, якщо це спричинило тяжкі наслідки;

14) частиною другою, третьою і четвертою статті 426 (бездіяльність військової влади), зокрема військовослужбовці (начальницький склад військових частин та з’єднань);

15) статтею 427 (здача або залишення ворогові засобів ведення війни), зокрема начальницький склад військових формувань;

16) частиною першою і другою статті 431 (злочинні дії військовослужбовця, який перебуває в полоні), зокрема військовослужбовці, які перебували в полоні;

17) статтею 447 (найманство), зокрема громадяни України, які без дозволу відповідних органів державної влади як найманці брали участь у збройних конфліктах інших держав.

Стаття 10. Процедура прощення може застосовуватись за злочини середньої тяжкості:

1) частиною другою статті 111 (державна зрада), зокрема громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та виконували різні службові обов’язки, не пов’язані з бойовими діями на території України;

2) частиною першою статті 260 (створення не передбачених законом воєнізованих або збройних формувань), зокрема громадяни України, які вступили на службу в незаконні збройні формування так званих ЛНР та ДНР і не брали участі у бойових діях на території України; громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та виконували різні службові обов’язки, не пов’язані з бойовими діями на території України;

3) частиною першою статті 328 (розголошення державної таємниці), зокрема військовослужбовці, які розголосили ввірену їм державну таємницю;

4) частиною першою статті 408 (дезертирство), зокрема військовослужбовці, які ухилились від військової служби;

5) частиною першою і другою статті 422 (розголошення відомостей військового характеру, що становлять державну таємницю, або втрата документів чи матеріалів, що містять такі відомості), зокрема військовослужбовці, які розголосили ввірені їм відомості військового характеру, що становлять державну таємницю;

6) частиною першою статті 426 (бездіяльність військової влади), зокрема військовослужбовці (начальницький склад військових частин та з’єднань);

7) частиною третьою статті 431 (злочинні дії військовослужбовця, який перебуває в полоні), зокрема військовослужбовці, які перебували в полоні.

Стаття 11. Процедура прощення може застосовуватись за злочини невеликої тяжкості:

1) частиною третьою статті 111 (державна зрада), зокрема громадяни України, які вступили на службу до військово-комерційних компаній держави-агресора та виконували різні службові обов’язки, не пов’язані з бойовими діями за межами території України;

Стаття 13. Дії, які за Законом не вважаються злочинами

За цим Законом не вважаються злочинами дії громадян України щодо отримання документів, які посвідчують особу чи її майнові права, виданих окупаційною адміністрацією Російської Федерації, сплата податків та інших обов’язкових платежів на окупованій території, а також участь в голосуванні на незаконних виборах та референдумах.

Згідно статті 51 Женевської конвенції від 12 серпня 1949 року про захист цивільного населення під час війни та Резолюції третього комітету Генеральної асамблеї ООН від 15 листопада 2016 року, держава-окупант не має права здійснювати примусовий призов громадян України на строкову військову службу. Такі дії вважаються порушенням міжнародного права, а громадяни звільняються від відповідальності.

Пояснення:

Процедура прощення полягає в заміні покарання, пов’язаного з позбавленням волі, на альтернативне покарання у вигляді тимчасового обмеження прав. Особи, які вчинили тяжкі та особливо тяжкі злочини, прощенню не підлягають.

Альтернативне основне покарання – покарання, яке застосовується до громадянина України, відповідно до Кримінального кодексу України, в якості заміни основного покарання у вигляді позбавлення волі на тимчасове позбавлення права на роботу в органах державної влади та місцевого самоврядування, в консультативних, дорадчих та інших допоміжних органах і службах Президента України та органів державної влади, на роботу в складі виборчих комісій на виборах Президента України, народних депутатів України, місцевих виборах, всеукраїнському та місцевому референдумах, права на військову службу, роботу в правоохоронних органах та органах судової влади, роботу на керівних посадах в державних підприємствах, закладах та установах, права на викладацьку діяльність, права бути обраним Президентом України, народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільським, селищним, міським головою та старостою, а також призупинення права брати участь у виборах Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, старост та у референдумі на строк п’ять або десять років.

ЦЕНТР ДЕОКУПАЦІЇ ТА РЕІНТЕГРАЦІЇ ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. 

Читати далі ...

Новини

Внесено зміни у норми речового забезпечення ЗСУ та введено спортивну форму

Опубліковано

на

З метою покращення речового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України та проведення уніфікації назв предметів речового майна Міністерством оборони внесені зміни до нормативних документів з речового забезпечення.

Для цього Міноборони виданий наказ від 03.03.2018 № 95 «Про затвердження Змін до Норм забезпечення речовим майном військовослужбовців Збройних Сил України в мирний час та особливий період та Змін до Інструкції про організацію речового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України в мирний час та особливий період».

Наказом уточнені норми забезпечення військовослужбовців щодо найменувань окремих предметів речового майна, термінів їх носіння (експлуатації), також деякі предмети виключені з норм та додані нові.

Крім того введені нові норми забезпечення речовим майном:

  • Норма №66 забезпечення речовим майном військовослужбовців військової служби за призовом осіб офіцерського складу;
  • Норма №67 забезпечення речовим майном військовослужбовців, які засуджені до відбування покарання в дисциплінарному батальйоні;
  • Норма №68 забезпечення предметами бойового обмундирування та екіпірування військовослужбовців-снайперів (снайперських груп) Збройних Сил України;
  • Норма №69 забезпечення спортивним інвентарем військових частин, військових ліцеїв та військових навчальних закладів Збройних Сил України.

Інструкція з організації речового забезпечення, отримала ряд змін щодо порядку видачі різних видів форми та іншого майна, зокрема що стосуються спортивної форми, яка введена до норм забезпечення. Також уточнене питання видачі знаків розрізнення та фурнітури.

Пунктом 31 Інструкції тепер передбачений конкретний перелік цих предметів, зокрема визначено, що одночасно з видачею військової форми, видаються знаки розрізнення (погони, знаки розрізнення до погонів, нагрудні та нарукавні знаки) та фурнітура (кокарда, беретний знак, емблема, формений ґудзик, орнамент та позумент), які передбачені для носіння з цим видом форми.

Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Текст наказу на сайті Верховної Ради України. 

Посилання на повні тексти нормативних документів з питань грошового, речового, житлового та соціального забезпечення можна знайти на сторінці сайту «Норми забезпечення військовослужбовців» .

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. https://www.ukrmilitary.com/

Читати далі ...

Trending