Зв'яжіться з нами

Аналітика

2017 рік. Що буде з Донбасом

Опубліковано

на

Мої очікування оптимістичні. Наступного року Україна поверне Донбас – Георгій Тука Заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб, екс-голова Луганської обласної військово-цивільної адміністрації

На сьогоднішній день Росія готова віддати Донбас тільки на своїх умовах. Однак, упевнений, що Україні вдасться перейняти ініціативу і реалізувати свій сценарій повернення окупованих територій. Дуже сподіваюся, що це відбудеться вже наступного року, максимум – до середини 2018 року. Правда, критично важливо зберегти підтримку Європи та Сполучених Штатів.

Чому я вірю в те, що Україні це вдасться? По-перше, у нас є бажання. Це найголовніше. По-друге, підтримка світового співтовариства, і це треба цінувати. На жаль, останнім часом наші безвідповідальні популісти починають говорити, що підтримка світового співтовариства нічого не варта, що на неї не варто звертати увагу. Це не так, вона дає результати, причому істотні.

26 грудня я спеціально подивився три новинні програми на російському телебаченні, які вийшли в прайм-тайм, і чотири політичних ток-шоу. У двох програмах з трьох і трьох ток-шоу з чотирьох обговорювалося питання несприятливої економічної ситуації всередині Росії. Так що скидати з рахунків фактор економічного тиску на Росію, щонайменше безвідповідально.

Останні пару місяців ті популістські сили, які марять позачерговими виборами, починають «розкручувати» абсолютно безпідставну і провокаційну риторику про те, що треба відгородитися від Донбасу. Деякі навіть ратують за повернення ядерної зброї Україні. Люди або елементарно не розуміють, про що говорять, або спеціально провокують непотрібні чутки. Поки це викликає у європейців лише, м’яко кажучи, здивування. Але якщо ця риторика перейде в стіни Верховної Ради – особливо після виборів, на яких популісти, судячи з усього, наберуть набагато більше голосів – це призведе до дуже сумних наслідків.

Є маса фактів, що підтверджують готовність Кремля «здати» Донбас. Російська Федерація явно не бачить ці території у своєму складі. Один з найпростіших доказів проявляється при елементарному порівнянні діяльності російських окупантів в Криму і на Донбасі.

На Донбасі відбувається масове мародерство, вирізання і знищення підприємств. Вони фактично прирікають регіон на економічне вимирання. У Криму такого не спостерігається. Російська влада, навпаки, змушує великі приватні компанії інвестувати в кримські бізнес-проекти та інфраструктурні об’єкти. І в цьому принципова різниця.

Я оптиміст. Дуже сподіваюся і хочу вірити в те, що у нас, нарешті, настане мир; що ми повернемо і Донбас, і Крим. При цьому, на мій погляд, треба сконцентруватися на наступних аспектах: боротьба з внутрішнім популізмом, ефективна боротьба з корупцією, військове вирішення конфлікту. Причому саме в такій послідовності.

 

Автор: Георгій Тука Заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій і внутрішньо переміщених осіб, екс-голова Луганської обласної військово-цивільної адміністрації

 

Джерело: http://nv.ua/ukr/opinion/

Аналітика

“Перший український”. Чи зможе “Мотор-Січ” воскресити радянсько-польський вертоліт з 1960-х

Опубліковано

на

Цього понеділка відбулася подія, яку багато наших ЗМІ висвітлювали як “політ першого українського вертольота”, – випробувальний політ вертольота МСБ-2 “Надія”

Ті журналісти, які в темі, постаралися трохи знизити градус “перемоги” і скромно акцентували увагу на тому, що вертоліт “зібраний виключно з вітчизняних комплектуючих”.

Спробуємо і ми розібратися, що в підсумку має компанія “Мотор Січ” після 10 років роботи над проектом.

Відразу обмовимося, що вертоліт не є повністю українським, а по суті являє собою модернізацію (хоч місцями і досить кардинальну) “старого-доброго” радянсько-польського вертольота Мі-2. Розроблений в ОКБ М. Л. Міля на початку 1960-х років, цей невеликий багатоцільовий вертоліт вироблявся виключно в Польській Народній Республіці. Природно, що після розпаду Радянського Союзу виробництво там і залишилося. Варто сказати, що без допомоги “великого брата” поляки довго вертоліт випускати не змогли, зупинивши виробництво в 1992 р на позначці 5400 вироблених апаратів.

Україні дісталася просто величезна кількість цих вертольотів, які в основному використовувалися як навчальні, сільськогосподарські, патрульні для ДАІ.

Добрих два десятки років машини експлуатувалися “за фактом”, дольотуючи ще “радянський” ресурс. Тільки на початку нульових компанія “Мотор Січ” в ініціативному порядку запустила проект з модернізації парку Мі-2, орієнтований передусім на експорт (так як легкі маневрені машини “розповзлися” по світу в досить великій кількості).

Для внутрішнього споживача ринок модернізованих вертольотів бачився як навчально-тренувальної машини для підготовки курсантів військово-навчальних закладів ВПС України.

Уже в 2011 р на Вінницькому авіазаводі переобладнали два вертольоти, які отримали позначення Мі-2МСБ. На той момент вартість модернізації становила $ 850 тис.
При цьому встановлювалися нові двигуни АІ-450 різних модифікацій і нова авіоніка, в тому числі станція супутникової GPS-навігації СН-4312У від ДП “Орізон-Навігація”.

Серйозним проривом для настільки древньої конструкції стала установка цифрових приладів контролю роботи двигуна і багатофункціонального індикатора СН-4314.
В результаті військові купили кілька машин (як мінімум шість), а в грудні 2016 р Мі-2МСБ був офіційно прийнятий на озброєння ВПС України.

У серпні 2017 року було вперше заявлено про появу нової модифікації Мі-2МСБ, який отримав спочатку власне ім’я “Надiя”, а потім і статус “нової української розробки”. Фактично це варіант Мі-2МСБ з салоном на сім пасажирів і підйомною аппарелью в кормі фюзеляжу. За заявою представників “Мотор-Січ”, вертоліт “заточений” під цивільний авіаринок і може застосовуватися в якості патрульного або санітарно-медичного.

Цікаво, що за сім років істотно зросла і ціна модернізації – тепер Богуслаєв хоче за машину від $ 1,5 до 2 млн.

Правда, на сьогодні абсолютно незрозуміло, на що розраховують “виробники” (так як фактично в Запоріжжі виробництва корпусів і лопатей, як розумію, немає). На внутрішньому ринку найбільшим покупцем може бути тільки МНС і МВС. Однак міністр внутрішніх справ Арсен Аваков буквально на днях заявив про опрацювання можливостей для покупки вертольотів французького виробництва. При цьому хоча наш варіант модернізації і дешевший в два рази, проте навряд чи варто порівнювати можливості вертольота зразка 1960-х років (хоча і з новим двигуном) і машини навіть 1990-х років.

Потреби Повітряних Сил в навчальних машинах вимірюються буквально десятком машин. Є, правда, спроби зробити озброєний варіант Мі-2 з можливістю застосування некерованих і навіть протитанкових ракет, однак, як показує польський досвід, це шлях в нікуди – НЕ проектувався вертоліт під такі навантаження.

Орієнтація на зовнішній ринок теж досить сумнівна – за останні років 10 відомий тільки один випадок інтересу з боку інших держав. Так, в червні 2016 року на збройовій виставці KADEX 2016 “Мотор Січ” підписала ліцензійний договір з ТОВ “Казахстанська авіаційна індустрія” про передачу казахській стороні технологій з модернізації вертольотів Мі-2. Однак за ці два роки вертольотів, модернізованих казахами, ніхто не бачив. Хоча цілком можливо, що вони літають – Казахстан досить закрита країна в плані інформації. У будь-якому випадку це не такий вже і прорив.

Як би там не було, подивимося, як будуть розвиватися події далі, однак, як видно, “Мотор Січ” варто визнати, що час Мі-2 безповоротно пройшов і неможливо реанімувати проект, не маючи виробничої бази для повноцінного виготовлення вертольота з нуля.

Михайло Жирохов – військовий експерт

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. http://www.dsnews.ua/

Читати далі ...

Аналітика

Популярно: чим операція Об’єднаних сил відрізняється від АТО

Опубліковано

на

Переформатування антитерористичної операції (АТО) на Донбасі в Операцію Об’єднаних сил усуває зайву бюрократичну ланка, а значить, дозволяє приймати рішення більш оперативно.

Про це в інтерв’ю “Апострофу” заявив військовий експерт Олексій Арестович.

За його словами, дана зміна вибудовує правильну модель взаємодії силових структур і виконавчої машини держави. Так, раніше була плутанина, коли Служба безпеки України (СБУ) повинна була планувати загальновійськові і спеціальні операції, в яких вона нічого не розуміє.

“Та ж історія була у Росії в Чечні. На двох чеченських війнах вони послідовно перепробували різні варіанти, віддавали керівництво МВС, Генштабу, ФСБ і так далі, в залежності від фази конфлікту. Коли була зона активних боїв, командували військові. Тому що МВС не вміє застосовувати реактивну артилерію і авіацію, розумієте? І СБУ не вміє. А військові вміють”, – сказав Арестович.

Він додав, що це має опосередковане міжнародне значення, оскільки вказує, що на Донбасі українські військові ведуть війну з Росією, а не “з якимись маленькими місцевими терористами”. Крім того, змінюється відповідальність.

“Об’єднаний оперативний штаб – це такий орган, який призначений для управління різнорідними силами, він пов’язує їх між собою через представництва, робочі групи, що можна використовувати в усіх інших конфліктах, решті випадків застосування силової машини, наприклад, при ліквідації наслідків стихійних лих. Тобто у нас створюється орган управління, де починають рости офіцери-функціонери, які будуть мати досвід управління різнорідними силами. Створити такий штаб дуже важливо, мати його на практиці ще важливіше”, – підкреслив експерт.

Арестович нагадав, що Швейцарія, країна, яка 200 років не воює, регулярно проводить навчання навіть корпусного масштабу.

У той же час він уточнив, що підготовка до переходу до Операції Об’єднаних сил вже почалася.

“Так вона (нова вертикаль управління, – ред.) в якомусь сенсі діє, її скоріше легалізують. Давно штабом АТО керують військові. Там чисто де-юре СБУ керувала”, – зазначив експерт.

Він додав, що главою Об’єднаних сил призначений Сергій Наєв.

“… А хто там що очолить – не так важливо насправді. Важливо, що через якийсь час, наприклад, до осені, це прийде в відносний порядок і почнеться нормальна військова робота. Війна – тільки для цивільних трагедія, для військових це робота”, – підсумував він.

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. https://apostrophe.ua/

Читати далі ...

Аналітика

Для УБД: отримання знижки плати за користування комунальними послугами в приміщенні, що орендується

Опубліковано

на

Питання отримання знижки плати за користування комунальними послугами для учасників бойових дій, які проживають в орендованому приміщенні на законодавчому рівні в цілому врегульовано.

Разом з тим, інформації про те, яким чином реалізується це право, недостатньо.

Військовослужбовцям та членам їх родин роз’яснюємо процедуру ОТРИМАННЯ ЗНИЖКИ ПЛАТИ ЗА КОРИСТУВАННЯ КОМУНАЛЬНИМИ ПОСЛУГАМИ В ПРИМІЩЕННІ, ЩО ОРЕНДУЄТЬСЯ.

Відповідно до статті 12 Закону України «Простатус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових надається 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (ГАЗОМ, ЕЛЕКТРОЕНЕРГІЄЮ ТА ІНШИМИ ПОСЛУГАМИ) ТА СКРАПЛЕНИМ БАЛОННИМ ГАЗОМ ДЛЯ ПОБУТОВИХ ПОТРЕБ В МЕЖАХ СЕРЕДНІХ НОРМ СПОЖИВАННЯ.

Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення СТАНОВИТЬ 21 КВ. МЕТР ОПАЛЮВАЛЬНОЇ ПЛОЩІ НА КОЖНУ ОСОБУ, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та ДОДАТКОВО 10,5 КВ. МЕТРА НА СІМ’Ю.

Для сімей, що складаються ЛИШЕ З НЕПРАЦЕЗДАТНИХ ОСІБ, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім’ю).

ВІДПОВІДНО ДО ВСТАНОВЛЕНИХ НОРМ ТА ВИМОГ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ВЛАДИ (САМОВРЯДУВАННЯ) ТА РЕГІОНАЛЬНИХ ВІДДІЛЕНЬ ПОСТАЧАЛЬНИКІВ/НАДАВАЧІВ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ВБАЧАЄТЬСЯ НАСТУПНИЙ ПОРЯДОК ОТРИМАННЯ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНИХ ПІЛЬГ, УЧАСНИКАМИ БОЙОВИХ ДІЙ, ЯКІ ОРЕНДУЮТЬ ЖИТЛОВЕ ПРИМІЩЕННЯ:

1) першочергово необхідно звернутись до місцевого депутата за місцем проживання для отримання довідки за фактичним місцем проживання (додаток 1) із пакетом наступних документів: КОПІЯ ПАСПОРТА; КОПІЇ СВІДОЦТВА ПРО НАРОДЖЕННЯ НЕПОВНОЛІТНІХ ДІТЕЙ ПІЛЬГОВИКА; ДОГОВІР НАЙМУ (ОРЕНДИ) ЖИТЛОВОГО ПРИМІЩЕННЯ (ЗА ВИМОГОЮ МІСЦЕВОГО ДЕПУТАТА ДОГОВІР ЗАВІРЕНИЙ НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ).

2) після отримання від місцевого депутата довідки за фактичним місцем проживання необхідно звернутись до місцевої ради та ЗАРЕЄСТРУВАТИ вищезазначену довідку (додаток 1).

3) із зареєстрованою довідкою необхідно звернутись в ЦЕНТР НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ, для отримання ДОВІДКИ ПРО СКЛАД СІМ’Ї (додаток 2). При собі мати оригінал довідки від депутата,паспортів, свідоцтва про народження неповнолітніх дітей пільговика.

4) наступним кроком буде звернення до Управління праці та соціального захисту населення за місцем проживання для включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, відповідно до постанови КМУ від 29.01.2003 №117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги».

При собі слід мати ОРИГІНАЛ ДОВІДКИ ПРО СКЛАД СІМ’ЇІЗ ЦЕНТРУ НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ, КОПІЇ ДОВІДКИ ПРО БЕЗПОСЕРЕДНЮ УЧАСТЬ ОСОБИ В АНТИТЕРОРИСТИЧНІЙ ОПЕРАЦІЇ ТА ПОСВІДЧЕННЯ УЧАСНИКА БОЙОВИХ ДІЙ (З ПРЕД’ЯВЛЕННЯМ ОРИГІНАЛІВ ЦИХ ДОКУМЕНТІВ), КОПІЮ ДОВІДКИ ПРО ПРИСВОЄННЯ РЕЄСТРАЦІЙНОГО НОМЕРА ОБЛІКОВОЇ КАРТКИ ПЛАТНИКА ПОДАТКІВ. НА ПІДСТАВІ НАДАНИХ ДОКУМЕНТІВ, ОРГАНОМ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ НАДАЄТЬСЯ ДОВІДКА, ЯКА ПІДТВЕРДЖУЄ ПРАВО НА ПІЛЬГУ (додаток 3).

5) після цього необхідно звернутися до постачальника/надавача відповідних комунальних послуг (газ, електроенергія та інших послуг) із ЗАЯВОЮ ПРО ОФОРМЛЕННЯ ПІЛЬГИ, пакетом документів (МАТИ ПРИ СОБІ ОРИГІНАЛИ), квитанціями (розрахунковими книжками) про сплату за послуги (електроенергія, газ, вода), показаннями лічильника та ДОВІДКОЮ-ДОЗВОЛОМ ПРО ОФОРМЛЕННЯ ПІЛЬГИ ЗА ФАКТИЧНИМ МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ (ЗА НЕОБХІДНОСТІ).

Додатково інформуємо, що КОЖНІ НАСТУПНІ ШІСТЬ МІСЯЦІВ НЕОБХІДНО ЗВЕРТАТИСЯ ДО МІСЬКОГО ДЕПУТАТА ДЛЯ ОТРИМАННЯ ДОВІДКИ, ЯКУ НАДАВАТИ В УПРАВЛІННЯ ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ.

Якщо постачальник/надавач відповідних комунальних послуг (газ, електроенергія та інших послуг) не використовує надану вам пільгу, ТО НЕОБХІДНО ПОВТОРНО звернутись до нього із довідкою від Управління праці та соціального захисту населення, яка підтверджує право на пільгу.

Юридична служба Збройних Сил України

*При копіюванні матеріалів активне посилання на сайт обов’язкове.
*Точки зору авторів публікацій можуть відрізнятися від позиції редакції.
*Інформація публікується з відкритих джерел. Юридична служба Збройних Сил України

 

Читати далі ...

Trending